ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΗ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ κ. ΣΟΦΗ ΘΕΟΔΩΡΙΔΟΥ για το βιβλίο της «ΑΓΡΑΦΟΣ ΝΟΜΟΣ» από τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΨΥΧΟΓΙΟΣ

Καλημέρα σας, σήμερα στο BEAUTY DAYS WITH A BOOK  φιλοξενούμε τη κ. ΣΟΦΗ ΘΕΟΔΩΡΙΔΟΥ, συγγραφέα του βιβλίου «ΑΓΡΑΦΟΣ ΝΟΜΟΣ», που εκδόθηκε από τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΨΥΧΟΓΙΟΣ




1)Ευχαριστούμε που δεχτήκατε να μιλήσουμε και να γνωρίσουμε εσάς και το καινούργιο βιβλίο σας. Πολυγραφότατη μας έχετε χαρίσει μοναδικά αναγνωστικά ταξίδια μέχρι και σήμερα. Πείτε μας, είχατε ονειρευτεί από μικρή να γίνεται συγγραφέας? πότε και πως ξεκινήσατε την συγγραφή.

Εγώ σας ευχαριστώ. Πράγματι, ήθελα από μικρή να γίνω συγγραφέας. Άρχισα ένα μυθιστόρημα, το οποίο δεν ολοκλήρωσα ποτέ, σε ηλικία μόλις εννέα χρόνων. Αργότερα, στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο, έγραψα κάποια διηγήματα τα οποία δημοσιεύτηκαν στην εφημεριδούλα του σχολείου μου. Καθώς ο πατέρας μου με αποθάρρυνε όμως και μου τόνιζε πόσο δύσκολο είναι να βρεις εκδότη, εγκατέλειψα αυτό μου το όνειρο, προσγειώθηκα σε πιο «λογικά» όνειρα και το όποιο ταλέντο μου έμεινε εν υπνώσει. Ώσπου, μια οικογενειακή ιστορία που μου αφηγήθηκε η πεθερά μου με ώθησε να δοκιμάσω τι μπορώ να καταφέρω στον τομέα της συγγραφής. Το πρώτο μου αυτό βιβλίο έγινε αμέσως δεκτό κι αγαπήθηκε πολύ από το αναγνωστικό κοινό, γεγονός που μου έδωσε τη δύναμη να συνεχίσω.


 2)Συστήστε μας με λίγα λόγια το βιβλίο σας «ΑΓΡΑΦΟΣ ΝΟΜΟΣ». Ποια ήταν η πηγή έμπνευσης αυτού του μυθιστορήματος?

Θέλησα να μιλήσω πιο εμπεριστατωμένα για ένα θέμα που είχα αγγίξει και σε προηγούμενα βιβλία μου, αυτό της γυναικείας καταπίεσης στο παρελθόν, όταν ο λόγος του άντρα θεωρούνταν άγραφος νόμος, και ν’ αναφερθώ στις γυναίκες που εναντιώθηκαν σ’ αυτήν την κατάσταση, αψηφώντας το γεγονός ότι η κοινωνία θα τις εξοστράκιζε.


3)Ποια θεωρείται ότι είναι τα δυνατά του στοιχεία?

Έχω την πεποίθηση ότι είναι οι αληθινές ιστορίες που ενέταξα στο μυθιστόρημα, καθώς για χρόνια έπαιρνα συνέντευξη με γυναίκες ηλικιωμένες που είτε είχαν ζήσει οι ίδιες παρόμοιες καταστάσεις είτε κάποιες συγγένισσές τους. 


4)Ποιο είναι το μήνυμα που θέλετε να αποκομίσει ο αναγνώστης σας.

Πιστεύω ότι το κυρίαρχο μήνυμά του είναι ότι επιβάλλεται να αντιδρούμε σε καταστάσεις και συμπεριφορές που μας μειώνουν και μας υποβαθμίζουν ως άνθρωπο- και ως γυναίκα, για εμάς τις γυναίκες.


 5)Πως αποφασίσατε τον τίτλο του βιβλίου, υπήρξε κάποιος άλλος που απορρίφθηκε ?

Του είχα δώσει αρχικά τον τίτλο «Νυφικά φορέματα» αλλά τελικά τον άλλαξα και κατέληξα στο ΑΓΡΑΦΟΣ ΝΟΜΟΣ.


6) Πείτε μας πως προέκυψε η συνεργασία σας, με τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΨΥΧΟΓΙΟΣ.

Στον εκδοτικό οίκο ΨΥΧΟΓΙΟΣ και μόνο είχα στείλει το πρώτο μου μυθιστόρημα και, καθώς είμαι πολύ ευχαριστημένη από τη συνεργασία μας, δε σκέφτομαι να αλλάξω εκδοτικό οίκο.


7)Διαβάζεται τα βιβλία σας μετά την έκδοση τους? Αν τα διαβάζεται θα θέλατε να αλλάξετε κάτι στην ιστορία σας?

Τα διαβάζω, πράγματι. Μονάχα τότε καταλαβαίνω ότι έχω γράψει ένα ακόμη βιβλίο. Ως τότε είναι απλώς κάποιες σελίδες στην επιφάνεια του υπολογιστή μου. Η αλήθεια είναι ότι δε θέλω να αλλάξω τίποτε. Όταν βάζω τελεία, είναι και το τέλος.


8)Μιλήστε μας για την ΣΟΦΗ ΘΕΟΔΩΡΙΔΟΥ, για να την γνωρίσουμε καλυτέρα.

Στην προσωπική μου ζωή είμαι απλός άνθρωπος και χαίρομαι με ό,τι χαίρεται κάθε άνθρωπος. Παραδείγματος χάριν να έχω τα παιδιά μου στο σπίτι και να τα φροντίζω, μια συνάντηση με τα αδέρφια μου και τα ανίψια μου, ένας καφές με τις φίλες μου και την κουβεντούλα που συνεπάγεται, ένα βιβλίο που θα με συναρπάσει, μια καλή ταινία που θα δω στον κινηματογράφο ή στην τηλεόραση, να πιάνω τα πινέλα μου όποτε έχω έμπνευση... Τέτοια πράγματα.


 9) Επόμενα συγγραφικά σχέδια. Τι να περιμένουμε από εσάς και πόσο σύντομα ?

Όπως συμβαίνει κάθε φορά, δεν ξέρω ποτέ αν θα με ικανοποιήσει κάθε νέο μου βιβλίο, όταν πια θα το έχω ολοκληρώσει, γι’ αυτό και δε θα ήθελα ν’ αναφέρω τίποτε περισσότερο.


Τελειώνοντας με τις ερωτήσεις θα ήθελα να ευχαριστήσω για ακόμη μια φορά και θα ήθελα  να μας πείτε που και πως μπορούμε να βρούμε εσάς και το βιβλίο σας.

Το βιβλίο μου θα το βρείτε σε όλα τα βιβλιοπωλεία. Σας ευχαριστώ για μια ακόμη φορά για τη φιλοξενία.




ΑΓΡΑΦΟΣ ΝΟΜΟΣ
ΣΟΦΗ ΘΕΟΔΩΡΙΔΟΥ
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΨΥΧΟΓΙΟΣ

Μια μικρή επαρχία, όπου κυριαρχούν ο άντρας και η πεθερά. Κορίτσια, που από μικρά ονειρεύονται τον γάμο και εξελίσσονται σε γυναίκες καταπιεσμένες, εξουθενωμένες απ’ τη δουλειά και πικρόχολες. Σ’ αυτή την κοινωνία θα βρεθεί η Αιμιλία, αφήνοντας την πρωτεύουσα το 1937, όταν δέχεται να παντρευτεί τον μουσικό και τραγουδοποιό Δάμο. Στο χωριό του, όπου συμβιώνουν μετά την Ανταλλαγή ντόπιοι και πρόσφυγες, οι κάτοικοι στην πλειοψηφία τους θα την αντιμετωπίσουν με καχυποψία και θα την αποκαλέσουν «η Πρωτευουσιάνα». Εκεί θα γνωρίσει και θα δεθεί με τη Σόνια, τη διάσημη μοδίστρα νυφικών, την προδομένη απ’ τον αρραβωνιαστικό της Κατινούλα, τη νεαρή Αννίτα, που για μια νεανική αμυαλιά υποχρεώνεται να παντρευτεί έναν άντρα που δεν αγαπά, και τη Νίνα, που έχει τα κότσια να ζήσει τη ζωή της όπως θέλει.
Είναι μια εβδομάδα παντρεμένη, όταν η φωτιά, που αφάνισε τις αδελφές της στον Πόντο, της καταστρέφει ξανά τη ζωή. Ο Δάμος την εγκαταλείπει στους γονείς του και πηγαίνει στη Σαλονίκη. Ωστόσο, ο πόλεμος που θα έρθει θα αλλάξει τις ζωές όλων τους καταλυτικά και θ’ ανατρέψει πολλά κατεστημένα.

Τα πρώτα σκιρτήματα αντίστασης γυναικών
που ασφυκτιούν μες στην επαρχιακή κοινωνία στην οποία ζουν,
όπου ο λόγος του άντρα είναι
ΑΓΡΑΦΟΣ ΝΟΜΟΣ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

θα χαρώ να διαβάσω τα σχόλιά σας!

Adbox

@templatesyard