ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΗ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ κ. ΚΛΑΙΡΗ ΘΕΟΔΩΡΟΥ για το βιβλίο της «Ο ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΠΕΘΑΙΝΕΙ ΠΑΝΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ» από τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΨΥΧΟΓΙΟΣ

 Καλημέρα σας, σήμερα στο BEAUTY DAYS WITH A BOOK  φιλοξενούμε τη συγγραφέα κ. ΚΛΑΙΡΗ ΘΕΟΔΩΡΟΥ, του βιβλίου «Ο ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΠΕΘΑΙΝΕΙ ΠΑΝΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ» από τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΨΥΧΟΓΙΟΣ




1)Κα ΘΕΟΔΩΡΟΥ συστήστε μας με  λίγα λόγια το βιβλίο σας, «Ο ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΠΕΘΑΙΝΕΙ ΠΑΝΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ». Πότε ξεκινήσατε να το γράφετε; Ποια ήταν η πηγή έμπνευσης του βιβλίου σας και πόσο καιρό σας πήρε να το τελειώσετε;


Ξεκίνησα να γράφω τον ΒΑΣΙΛΙΑ στη διάρκεια της πρώτης καραντίνας και ολοκλήρωσα το κείμενό μου μέσα σε ένα εξάμηνο περίπου. Ο εγκλεισμός στο σπίτι λειτούργησε –ευτυχώς - πολύδημιουργικά στην περίπτωσή μου. Πηγή έμπνευσης υπήρξε η σκηνή που περιγράφεται στον πρόλογο του βιβλίου, μια σκηνή που την  είδα να διαδραματίζεται μπροστά στα μάτια μου, λίγους μήνες πριν, ενώ βρισκόμουν στο Μόναχο. Φυσικά στην πραγματικότητα δεν υπήρξε η ίδια κατάληξη –θα μας είχαν γράψει στις εφημερίδες σε μια τέτοια περίπτωση- όμως από εκείνο το σημείο και μετά ανέλαβε η φαντασία μου να συμπληρώσει τη συνέχεια. Κι έτσι, σιγά σιγά, απέκτησε ο ΒΑΣΙΛΙΑΣ σάρκα και οστά. Χάρτινα, εξίσου όμως πραγματικά και ουσιαστικά. 


2)Ποια θεωρείται ότι είναι τα δυνατά του στοιχεία? 


Προτιμώ να είναι οι αναγνώστες εκείνοι που εντοπίζουν τα δυνατά στοιχεία σε ένα έργο μου και όχι εγώ ίδια. Βασιζόμενη λοιπόν στα δικά τους σχόλια και στις δικές τους κριτικές θα αναφέρω την πρωτοτυπία ως προς την υπόθεση, την έλλειψη οποιουδήποτε κλισέ του συγκεκριμένου είδους, τις δυνατές ανατροπές και το γεγονός πως ως τις τελευταίες του σελίδες δεν διαφαίνεται ο αληθινός δράστης.


3)Πως αποφασίσατε τον τίτλο του βιβλίου, υπήρξε κάποιος άλλος που απορρίφθηκε ?


Ο πρώτος τίτλος που είχα στο μυαλό μου ήταν "Ο Βασιλιάς πεθαίνει". Πέρα όμως από το γεγονός πως ο τίτλος αυτός υπήρχε ήδη -πρόκειται για έργο του Ιονέσκο- κάτι μου έλειπε. Χρειάστηκε να προχωρήσω αρκετά στο βιβλίο για να συνειδητοποιήσω τι ήταν αυτό. Διότι ο Βασιλιάς -είτε μιλάμε για ένα αληθινό στράτευμα, είτε για μια παρτίδα σκάκι είτε και για ένα αστυνομικό μυθιστόρημα- πεθαίνει πάντα τελευταίος. Ενώ κάποιες φορές δεν πεθαίνει και καθόλου...


 4)Ποια είναι τα χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει ένα αστυνομικό βιβλίο για να κρατήσει αμείωτο το ενδιαφέρον του αναγνώστη μέχρι την τελευταία του σελίδα?


Απαραίτητα στοιχεία είναι για μένα η έξυπνη, απρόσμενη πλοκή. Ένα καλό αστυνομικό βιβλίο οφείλει να οξύνει τον νου του αναγνώστη, να το θέτει σε μία διαρκή διαδικασία περισυλλογής και αναζήτησης, να παίζει με το μυαλό του ως τις τελευταίες του σελίδες. Κι όλα αυτά χωρίς να "βγαίνει ο λαγός από το καπέλο" στο τέλος, χωρίς δηλαδή υπερβολικές και μόνο προς χάριν εντυπωσιασμού ανατροπές. Δεν υπάρχει χειρότερο πράγμα από έναν «δράστη-κομήτη» που εμφανίζεται ξαφνικά από το πουθενά να δικαιολογήσει και καλά τα αδικαιολόγητα. Και αυτό το καταθέτω ως μανιώδης αναγνώστρια του είδους!


5)Γιατί επιλέξατε να γράψετε ένα αστυνομικό μυθιστόρημα?


Διότι είναι ένα είδος που λατρεύω και γιατί στην προκειμένη φάση μου ήρθε η σχετική έμπνευση. Παράλληλα υπήρξε εδώ και καιρό η σχετική παρότρυνση από πολύ αγαπημένους μου ανθρώπους. Νομίζω λοιπόν ότι ήταν πλέον η κατάλληλη στιγμή. Αγαπώ άλλωστε τα ρίσκα και τις αλλαγές.


6)Τι είναι αυτό που γοητεύει τους αναγνώστες και τα τελευταία χρόνια αναζητούν όλο και περισσότερο βιβλία αστυνομικής λογοτεχνίας?


Νομίζω ότι πρόκειται για το είδος που επιτρέπει τη μεγαλύτερη διάδραση και "συμμετοχή" στον αναγνώστη. Δεν υπάρχει μεγαλύτερη ικανοποίηση από την έκπληξη που προκαλεί μια πετυχημένη ανατροπή, κάτι που ενώ βρισκόταν μπροστά στα μάτια μας, λόγω της μαεστρίας του συγγραφέα δεν το αντιληφθήκαμε ποτέ κι ας στύψαμε το μυαλό μας προηγουμένως. 


7)Πείτε μας αγαπημένα σας βιβλία και συγγραφείς από τον χώρο της αστυνομικής λογοτεχνίας και πόσο σας επηρέασαν.


Έχω πολλές και ποικίλες επιρροές. Αγαπώ τόσο την ελληνική όσο και την ξένη λογοτεχνία και διαβάζω πολλά είδη. Ο κάθε συγγραφέας είναι εξάλλου πρώτα απ’ όλα αναγνώστης. Έχω πάντως μια ιδιαίτερη αδυναμία στην αστυνομική λογοτεχνία με αγαπημένα ονόματα τους JoNesbø, τη ΜοHayder, τον HenningMankell, τον IanRankin και φυσικά τη βασίλισσα όλων AgathaChristie.


8) Πείτε μας πως προέκυψε η συνεργασία σας, με τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΨΥΧΟΓΙΟΣ


Η συνεργασία μου με τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΨΥΧΟΓΙΟΣ ήταν για μένα όνειρο ζωής και νιώθω πραγματικά ευλογημένη που ανήκω στη συγκεκριμένη εκδοτική οικογένεια. Έστειλα λοιπόν το πρώτο μου βιβλίο εκεί (Salvadera 2009), το οποίο απορρίφθηκε. Όπως και το δεύτερο (Globus 2011)... Δεν το έβαλα όμως κάτω και αυτή είναι η συμβουλή μου και προς όποιον βιάζεται να απογοητευτεί στον αρκετά σκληρό είναι η αλήθεια χώρο των εκδόσεων. Η πρόταση για συνεργασία ήρθε στο τρίτο μου βιβλίο, την «Αποικία της Λήθης» που κυκλοφόρησε το 2016 και έκτοτε ζω το προσωπικό μου παραμύθι.


9)Θα ήθελα να μας πείτε μερικά πράγματα για εσάς, για να σας γνωρίσουμε καλύτερα


Λατρεύω τα ταξίδια και τη θάλασσα, ζω για το καλοκαίρι, απολαμβάνω το καλό κρασί και είμαι ζωόφιλη μέχρι αηδίας. Τα σκυλιά μου είναι μέλη της οικογένειάς μας και δεν πηγαίνουμε πουθενά χωρίς αυτά. Η λογοτεχνία είναι το πάθος μου, καθώς είχα την τύχη να μεγαλώσω σε ένα σπίτι γεμάτο βιβλία. Η ανάγνωση είναι απόλυτα διαδραστική εμπειρία για μένα. Κλαίω, γελάω, χαίρομαι, θυμώνω και απελπίζομαι κάθε φορά που διαβάζω κάτι που καταφέρνει να με ρουφήξει στις σελίδες του. Το ίδιο μου συμβαίνει και όποτε γράφω. Ζω τις ιστορίες μου στο έπακρο, συναναστρέφομαι τους ήρωές μου, τους αντιμετωπίζω σαν υπαρκτά πρόσωπα, σαν θραύσματα της ζωής μου εκείνη την περίοδο.


10)Μιλήστε μας για τα μελλοντικά σας σχέδια, τι καινούργιο ετοιμάζετε;


Η στροφή στην αστυνομική λογοτεχνία θα έχει και συνέχεια. Τον Νοέμβριο θα κυκλοφορήσει το δεύτερο βιβλίο της ΓΥΝΑΙΚΕΙΑΣ ΥΠΟΘΕΣΗΣ μαζί με τη Λένα Μαντά και του χρόνου την άνοιξη το επόμενο δικό μου αστυνομικό που δουλεύω ήδη.


Τελειώνοντας με τις ερωτήσεις θα ήθελα να ευχαριστήσω για ακόμη μια φορά και θα ήθελα  να μας πείτε που και πως μπορούμε να βρούμε εσάς και το βιβλίο σας.


Τα βιβλία μου υπάρχουν σε όλα τα βιβλιοπωλεία και εμένα με βρίσκετε στο Facebook στη σελίδα Κλαίρη Θεοδώρου και στο Instagram στο προφίλ claire.theodorou

 

Ευχαριστώ θερμά!

Κ.Θ.

 


 Ο ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΠΕΘΑΙΝΕΙ ΠΑΝΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ

ΚΛΑΙΡΗ ΘΕΟΔΩΡΟΥ

Μια διάσημη συγγραφέας αστυνομικών μυθιστορημάτων που, αποφασίζοντας να σκοτώσει τον βασικό ήρωα των βιβλίων της, πέφτει ξαφνικά σε δυσμένεια. Ένας σύζυγος-τρόπαιο που ετοιμάζεται να την εγκαταλείψει για τη νεότερη ερωμένη του. Ο πανταχού παρών Βασιλιάς και ο Γελωτοποιός του, που στοιχειώνουν κάθε κίνησή της. Κι ένας ανώτατος επιθεωρητής –σε μια γκρίζα και παγωμένη πόλη– κόντρα σε όλα τα μυθιστορηματικά κλισέ.
Μόναχο, 2018. Η Λούνα Μάρκος, πασίγνωστη συγγραφέας, σκηνοθετεί με τη συγκατάθεση του σύντομα πρώην συζύγου της τη δολοφονία του, προκειμένου να προκαλέσει εκ νέου φρενίτιδα στα μίντια με το όνομά της. Δε φαντάζεται όμως πως η πραγματικότητα ξεπερνά πολλές φορές κάθε φαντασία, καθώς μονάχα η αλήθεια μπορεί να μετατραπεί τελικά στον απόλυτο εφιάλτη. Ένας ειδεχθής φόνος οδηγεί τους πάντες στην παράνοια. Τίποτα δεν είναι αυτό που φαίνεται και κανένας δεν είναι αθώος, ενώ τα γεγονότα μοιάζουν να διαστρεβλώνονται σαν σε παραμορφωτικό καθρέφτη. Γιατί τελικά είναι οι οικογενειακές ιστορίες –αυτές που «γράφονται» μέσα σε τέσσερις τοίχους– που μπορεί να αποδειχθούν οι πιο τρομακτικές απ’ όλες.
Ένα θρίλερ για την ανατροπή που έρχεται μετά την κίνηση ματ. Γιατί, ως γνωστόν, ο Βασιλιάς πεθαίνει πάντα τελευταίος. Κάποιες φορές, όμως, δεν πεθαίνει και καθόλου.

 

 

 

 

 

 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

θα χαρώ να διαβάσω τα σχόλιά σας!

Adbox

@templatesyard