ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΗ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ κ.ΠΡΟΓΚΑ ΕΛΕΝΗ για το βιβλίο της «290 ΗΜΕΡΕΣ ΣΤΟ ΚΟΝΓΚΟ» από τις ΠΡΟΤΥΠΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΗΓΗ

Καλημέρα σας, σήμερα στο BEAUTY DAYS WITH A BOOK φιλοξενούμε

τη συγγραφέα κ. ΠΡΟΓΚΑ ΕΛΕΝΗ του βιβλίου "290 ΗΜΕΡΕΣ ΣΤΟ

ΚΟΝΓΚΟ" που εκδόθηκε από τις ΠΡΟΤΥΠΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΗΓΗ.



Κα ΠΡΟΓΚΑ, ευχαριστούμε που δεχτήκατε να μιλήσουμε, για να

γνωρίσουμε εσάς και το βιβλίο σας  290 ΗΜΕΡΕΣ ΣΤΟ ΚΟΝΓΚΟ


Εγώ σας ευχαριστώ θερμά που μου δίνετε την ευκαιρία αυτή!


1)Συστήστε μας με λίγα λόγια το βιβλίο σας 290 ΗΜΕΡΕΣ ΣΤΟ

ΚΟΝΓΚΟ. Τι ιδιαίτερο θα διαβάσουμε σ αυτό?


Κοιτάξτε, είναι πάρα πολύ δύσκολο να σας το περιγράψω με λίγα λόγια. Ένας

άνθρωπος που έχει ζήσει στο δυτικό πολιτισμό βρίσκεται ξαφνικά στην

καρδιά της Αφρικής και βιώνει την πολιτισμική «σύγκρουση» που τον φέρνει

αντιμέτωπο με την κατάρριψη της πραγματικότητάς του. Πρέπει να

προσαρμοστεί και να επαναπροσδιορίσει συνήθειες, ανάγκες, προτεραιότητες

και αντοχές. Αυτή η εμπειρία ήταν τόσο πυκνή και τα βιώματα τόσο

πρωτόγνωρα, όσο ποτέ δε θα μπορούσα να το είχα φανταστεί. Κάποιοι

αναγνώστες μου είπαν ότι: «Όσο κι αν φαίνονταν οι δυσκολίες που

περνούσες, μας έκανες να θέλουμε να βρεθούμε κι εμείς εκεί και να το

ζήσουμε». Κοιτάξτε, οι κριτές είστε εσείς, οι αναγνώστες. Εσείς θα πείτε αν

θα βρείτε κάτι ιδιαίτερο. Εγώ ελπίζω να μπορέσω, έστω και στο ελάχιστο, να

σας «μεταφέρω» εκεί και να δείτε, να μυρίσετε, να ακούσετε!


2)Πείτε μας πως αποφασίσατε να γράψετε τις ταξιδιωτικές σας εμπειρίες

στην Αφρική και πως βρεθήκατε στο Κονγκό, να σας πω με κάθε ειλικρίνεια ότι

ταξίδεψα με το βιβλίο σας σε μια ήπειρο που δεν κατάφερα να επισκεφτώ ακόμη,

καθώς είμαι και εγώ λάτρης των ταξιδιών, ενώ μου γεννήθηκε η επιθυμία να το

κάνω σύντομα.


Σας ευχαριστώ πάρα πολύ! Αυτό συναντά τις προσδοκίες μου όσον αφορά

στην απήχηση του βιβλίου μου. Στην Αφρική είχα βρεθεί άλλες δύο φορές στο

παρελθόν, τη μία ως τουρίστρια και την άλλη ως εθελόντρια σε

ορφανοτροφείο της Κένυας. Στο Κονγκό βρέθηκα ως αποσπασμένη

εκπαιδευτικός στα σχολεία της ελληνικής κοινότητας. Η καταγραφή των

εμπειριών μου προέκυψε όχι τόσο ως απόφαση, όσο ως ανάγκη και μάλιστα

πολυεπίπεδη. Ανάγκη να «φυλακίσω» τις στιγμές μου στο χαρτί για να τις έχω

για πάντα κοντά μου, να μοιραστώ αυτά που ζούσα με τους φίλους μου που

ανέμεναν την ανταπόκριση και να «ξορκίσω» τα δύσκολα συναισθήματα, για

να μπορέσω να τα διαχειριστώ.


3) Ποιο είναι το μήνυμα που θέλετε να εισπράξει ο αναγνώστης που

θα διαβάσει το βιβλίο σας.


Καλή και δύσκολη ερώτηση, σας ευχαριστώ! Θα έλεγα ότι το να γνωρίζεις

διαφορετικούς πολιτισμούς είναι ίσως το μεγαλύτερο σχολείο.


4)Ποιος πιστεύετε ότι πρέπει να είναι ο κύριος στόχος κατά τη συγγραφή

ενός βιβλίου? Το οικονομικό όφελος, η φήμη ή η ικανοποίηση μιας

εσωτερικής ανάγκης?


Το οικονομικό όφελος και η φήμη σίγουρα δεν είναι κίνητρα ούτε στόχος.

Εάν και εφόσον προκύψουν, βέβαια, είναι καλοδεχούμενα, γιατί ίσως

λειτουργήσουν ως μέσο για την πραγματοποίηση άλλων στόχων που θα έχουν

στο μεταξύ γεννηθεί. Για μένα η ικανοποίηση μιας εσωτερικής ανάγκης είναι

το πρώτιστο και είναι αυτό που ωθεί την πένα να συναντήσει το χαρτί.


5)Μιλήστε μας για εσάς και τα επόμενα συγγραφικά σας σχέδια.


Σε αυτή τη φάση της ζωής μου νοιώθω μία ενστικτώδη ανάγκη να

διερευνήσω τη δυνατότητα ανεύρεσης εργασίας σε μία χώρα του μη δυτικού

κόσμου και να ζήσω πάλι κάποια χρόνια ως «μετανάστρια – ταξιδιώτισσα».

Ευχής έργον θα ήταν να προέκυπτε και ένα ακόμα συγγραφικό έργο. Και

κάποιο απώτερο συγγραφικό σχέδιο ίσως είναι ένα μυθιστόρημα του οποίου η

ιδέα ήδη φιλοξενείται στο μυαλό μου.


6)Τι σημαίνει για εσάς ταξίδι?


Ταξίδι για μένα σημαίνει οξυγόνο, ελευθερία, διαστολή του χρόνου… Είναι

αυτό που σε κάνει να αντιληφθείς την απέραντη ομορφιά που υπάρχει γύρω

σου και που σε υποχρεώνει να αντλήσεις όση έχεις μέσα σου για να

εναρμονιστείς.


7)Πείτε μου την πιο ευτυχισμένη στιγμή από ένα ταξίδι σας.


Αχ, είναι αμέτρητες και πώς να ξεχωρίσεις… Δε θα σας κουράσω, θα μου

επιτρέψετε όμως να πω περισσότερες, αλλά επιγραμματικά: όταν συνόδευσα

τα αγοράκια από ορφανοτροφείο στο Περού για πρώτη φορά στη ζωή τους σε

… πισίνα, όταν διοργάνωσα παράσταση κουκλοθέατρου για παιδάκια σε

ίδρυμα στην Κίνα, όταν πέταξα με αερόστατο - πάλι στην Κίνα κι όταν

χάιδεψα τσιτάχ στη Ναμίμπια!!


8)Μιλήστε μας για την πιο άσχημη περιπέτεια σε ένα από τα ταξίδια σας.


Κι εδώ υπάρχουν πολλές, αναμενόμενο είναι. Αλλά μία ξεχωρίζει, καθώς

στάθηκε η αιτία να επιστρέψω εσπευσμένα από το Βιετνάμ. Ένα χαζό

ατύχημα από βλακεία μου προκάλεσε μερική ρήξη χιαστών συνδέσμων και

μηνίσκου. Ιδιωτικό νοσοκομείο στο Ανόι και Backpacker’s Hostel με

πατερίτσες μέχρι να αλλάξω το εισιτήριο και να επιστρέψω. Πιο πολύ από το

γόνατο, πονούσε το ότι έχασα το υπόλοιπο μισό ταξίδι.


9)Από τα μέρη που έχετε επισκεφτεί ποια είναι αυτά που σας έκοψαν την

ανάσα ή έμειναν χαραγμένα για πάντα στην μνήμη σας.


Όλα θα μείνουν χαραγμένα για πάντα μέσα μου. Κάποια από αυτά που μου

έκοψαν την ανάσα είναι το Δέλτα του Οκαβάνγκο στη Μποτσουάνα, το

αρχιπέλαγος του Βιετνάμ (Ha Long Bay), η αλατολίμνη της Βολιβίας στα

3800m (Salar de Uyuni) και η ζούγκλα σε παραπόταμο του Αμαζονίου στο

Περού (Madre de Dios).


10)Ποια είναι τα ταξίδια που θα σχεδιάζετε να κάνετε τα επόμενα χρόνια?


Ένα ταξίδι – όνειρο ζωής που ήθελα να πραγματοποιήσω είναι η διάσχιση της

Νότιας Αμερικής από το Εκουαδόρ έως τη Γη του Πυρός. Αυτό το όνειρο

γίνεται πλέον μακρινό, οπότε αναγκαστικά θα αναπροσαρμόσω τα σχέδιά μου

σε ό,τι είναι οικονομικά εφικτό.


Τελειώνοντας με τις ερωτήσεις θα ήθελα να σας ευχαριστήσω για ακόμη

μια φορά και θα ήθελα να μας πείτε που και πως μπορούμε να βρούμε εσάς

και το βιβλίο σας.


Εγώ σας ευχαριστώ πάρα πολύ που μου δίνετε την ευκαιρία να μιλήσω για το

βιβλίο μου. Εύχομαι πραγματικά να μπορέσει αυτό να φτάσει και σε

ανθρώπους που δε με γνωρίζουν και να τους αγγίξει. Αν κάποιος θελήσει να

επικοινωνήσει μαζί μου, το προσωπικό μου e-mail είναι:

lenainworld@yahoo.de και στα κοινωνικά δίκτυα έχω λογαριασμό μόνο στο

Facebook ως Bitsi Bonita (δεν είναι ψευδώνυμο, είναι το όνομα της

γατούλας μου). Το βιβλίο μπορείτε να το βρείτε στην ιστοσελίδα του

εκδοτικού οίκου ΠΗΓΗ, από όπου μπορεί να γίνει ηλεκτρονική παραγγελία.

Σας παραθέτω τον σύνδεσμο: https://www.iwrite.gr/syggrafeas/eleni-progka/




290 Ημέρες στο Κονγκό
Συγγραφέας: Ελένη Πρόγκα
Πρότυπες Εκδόσεις Πηγή


Ταξιδέψτε στα βάθη που κρύβει η Αφρική και ανακαλύψτε το μαγευτικό Κονγκό μέσα από ένα μοναδικό βιβλίο-οδηγό.


Μιλάω σουαχίλι, τρώω µπουκάρι και χρησιµοποιώ πλέον και τα δίτροχα µεταφορικά µέσα του Λουµπουµπάσι. Μετά τα θεαµατικότατα βήµατα που έχω κάνει προς την απόλυτη κονγκολεζοποίηση, βρίσκοµαι µόλις τρία στάδια πριν από αυτήν. Τα επόµενα που θα κατακτήσω θα είναι να φτιάξω τα µαλλιά µου κοτσιδάκια, να ράψω κικουέµπε και να πηγαίνω στο σχολείο κουβαλώντας τα βιβλία µου πάνω στο κεφάλι. Το διαβατήριο δεν παίζει κανέναν απολύτως ρόλο. Σηµασία έχει να αισθάνεσαι κονγκολέζος κι εγώ από αυτήν την αίσθηση πλέον ξεχειλίζω!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

θα χαρώ να διαβάσω τα σχόλιά σας!

Adbox

@templatesyard