ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΟ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ κ. ΔΕΥΤΟ ΘΟΔΩΡΗ για το βιβλίο του «Η ΚΡΑΥΓΗ ΤΟΥ ΦΕΓΓΑΡΙΟΥ» από τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΧΑΡΤΙΝΗ ΠΟΛΗ


Καλημέρα σας, σήμερα στο BEAUTY DAYS WITH A BOOK φιλοξενούμε το συγγραφέα κ. ΘΟΔΩΡΗ ΔΕΥΤΟ με το βιβλίο του, «Η ΚΡΑΥΓΗ ΤΟΥ ΦΕΓΓΑΡΙΟΥ» από τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΧΑΡΤΙΝΗ ΠΟΛΗ




1) Κε ΔΕΥΤΟ, συστήστε μας με λίγα λόγια το νέο βιβλίο σας «Η ΚΡΑΥΓΗ ΤΟΥ ΦΕΓΓΑΡΙΟΥ». Πότε ξεκινήσατε να το γράφετε και πόσο καιρό σας πήρε για να το τελειώσετε;
 

Παρ’ όλο που οι αναγνώστες με γνώρισαν με ιστορικά μυθιστορήματα- έχω γράψει ήδη επτά - τα τελευταία δυόμιση χρόνια έχω κάνει μια στροφή σε κοινωνικά θέματα. Κι αυτό γιατί στο πέρασμα των χρόνων, έχω ζήσει κάποιες καταστάσεις που άλλες απ’ αυτές με εντυπωσίασαν και άλλες με σημάδεψαν. Έτσι, το προηγούμενο βιβλίο μου ‘’Ασπασία το μυστικό της Καπετάνισσας’’ αλλά και το νέο μου βιβλίο με τίτλο ‘’ Η Κραυγή του Φεγγαριού’’ είναι βιβλία που τα εμπνεύστηκα από αληθινά γεγονότα που κρατούσα χρόνια φυλαγμένα στην ψυχή και το μυαλό μου. Η συγγραφή του συγκεκριμένου βιβλίου κράτησε τέσσερις σχεδόν μήνες, αλλά η επεξεργασία της ιστορίας μέσα μου πολύ περισσότερο.

Το νέο μου βιβλίο λοιπόν είναι ένα κοινωνικό μυθιστόρημα, με πολύ σύγχρονη θεματολογία αν και αναφέρεται στο 1989. Είναι ένα βιβλίο με πολλές ανατροπές, σκληρό σε αρκετά του σημεία, μιας και είναι μια ιστορία από τη Μάνη που φημίζεται για την σκληρότητα των ανθρώπων της.



2) Ποια ήταν η πηγή έμπνευσης του βιβλίου σας? Πρόκειται για μια αληθινή ιστορία ή είναι προϊόν μυθοπλασίας?

 Ένα μυθιστόρημα δεν μπορεί να είναι μια ατόφια ιστορία, γιατί τότε θα γράφαμε ρεπορτάζ σε εφημερίδα. Ασφαλώς ξεκινάς από ένα γεγονός, μια κατάσταση υπαρκτή και με την απαραίτητη μυθοπλασία ολοκληρώνεις το έργο σου.

Στην προκειμένη περίπτωση η έμπνευση γι αυτό το βιβλίο ήταν ένα συγκλονιστικό γεγονός που βίωσα ως νεοδιόριστος καθηγητής στη Μάνη με μια μαθήτριά μου. Μια συγκλονιστική ιστορία με τραγική πρωταγωνίστρια την συγκεκριμένη μαθήτρια.



3) Αν ήσασταν ένας απλός αναγνώστης του, ποια θα θεωρούσατε ότι είναι τα δυνατά του στοιχεία?

Είναι κάποιες σκηνές, που φυσικά δεν μπορώ να σας αποκαλύψω για ευνόητους λόγους, όπου η Μυρτώ, η μαθήτριά μου στην συγκεκριμένη περίπτωση, πέρασε πολύ δύσκολες στιγμές.


4)Πως αποφασίσατε τον τίτλο του βιβλίου, υπήρξε κάποιος άλλος που απορρίφθηκε?


Αυτή την φορά πρέπει να ομολογήσω ότι μέχρι να καταλήξω στον τίτλο ( που τον βρίσκω πολύ ποιητικό), ταλαιπωρήθηκα αρκετά, κάτι που δεν συνέβαινε σε προηγούμενα βιβλία μου. Μπορεί να απέρριψα σαράντα περίπου εναλλακτικές προτάσεις τίτλων, μέχρι να φτάσω σ’ αυτόν. Αλλά είμαι χαρούμενος γιατί νομίζω ότι κούμπωσε και με το εξώφυλλο που ήθελα να έχει φεγγάρι και πύργους Μανιάτικους. Ο αναγνώστης θα καταλάβει τι εννοώ όταν διαβάσει το βιβλίο.


5)Γιατί πιστεύετε πως πρέπει να διαβάζουμε βιβλία;

 Γιατί το διάβασμα είναι ταξίδι, είναι εικόνες, ήχοι, μουσικές, σκηνοθεσία, είναι τελικά μια μυσταγωγία, όταν φυσικά το βιβλίο αξίζει τον κόπο και τα χρήματα για να διαβαστεί.


6)Ποιο νομίζετε ότι θα είναι το μέλλον του ελληνικού βιβλίου τα επόμενα χρόνια;

Λυπάμαι που θα το πω έτσι ωμά, αλλά δεν είμαι πολύ αισιόδοξος. Δυστυχώς δεν είμαστε ένας λαός που διαβάζει αφ’ ενός και αφ’ ετέρου, έχουμε σαν λαός και μια ξενομανία, έτσι που πολλοί προτιμούν ξένους συγγραφείς, ενώ η παραγωγή στην Ελλάδα είναι σημαντική και σε πολλές περιπτώσεις αρκετά αξιόλογη.


7)Αν έπρεπε να επιλέξετε ανάμεσα στο έντυπο ή στο ηλεκτρονικό βιβλίο, εσείς ποιο θα επιλέγατε;

Απ 7. Εγώ ανήκω σε μια γενιά που έχει συνηθίσει να πιάνει το βιβλίο στα χέρια, να το μυρίζει και μετά να αρχίζει την ανάγνωση. Δεν μπορώ να φανταστώ τον εαυτό μου μπροστά σε έναν υπολογιστεί ή μια ταμπλέτα να διαβάζει με τις ώρες ένα μυθιστόρημα. Οι νέες γενιές όμως που είναι τόσο εξοικειωμένες με τη νέα τεχνολογία θεωρώ ότι θα πάει σιγά σιγά προς τα εκεί.


8) Πείτε μας, τι διαβάζετε αυτό τον καιρό και αν υπάρχουν αγαπημένα. βιβλία στη βιβλιοθήκη σας, που δε θα τα δανείζατε σε κανέναν και γιατί;


 Ασφαλώς υπάρχουν αγαπημένα. Πρώτος και σπουδαιότερος όλων ο Καζαντζάκης, ο Λουντέμης και πολλοί άλλοι. Αυτό τον καιρό όμως δεν διαβάζω κάτι συγκεκριμένο γιατί προετοιμάζομαι για πολλά θέματα και διαβάζω σκόρπια συλλέγοντας πληροφορίες για ένα επόμενο έργο μου.



9)Θα ήθελα να μας πείτε μερικά πράγματα για εσάς, για να σας γνωρίσουμε καλύτερα.


 Έχω καταγωγή από τα Γιάννενα, σπούδασα Μαθηματικά και εργάστηκα στο δημόσιο σχολείο για 32 χρόνια, ασχολήθηκα με την τοπ. Αυτοδιοίκηση και εκλέχτηκα στο δήμο Ιλίου για τρεις συνεχόμενες τετραετίες, προσφέροντας τις υπηρεσίες μου από θέσεις ευθύνης στον Πολιτισμό και τον Αθλητισμό. Έχω γράψει δέκα βιβλία και ένα παραμύθι και το σπουδαιότερο έχω δύο υπέροχες κόρες.

10) Είσαστε πολυγραφότατος και αγαπημένος μας συγγραφέας, ήδη μετράμε 10 βιβλία στο ενεργητικό σας. Μιλήστε μας όμως για τα μελλοντικά σας σχέδια, τι καινούργιο ετοιμάζετε;

Το επόμενο βιβλίο μου θα είναι κάτι σαν συλλογή, αλλά δεν είναι κάτι που μπορώ να ανακοινώσω



Τελειώνοντας με τις ερωτήσεις θα ήθελα να ευχαριστήσω για ακόμη μια φορά και θα ήθελα να μας πείτε που και πως μπορούμε να βρούμε εσάς και το βιβλίο σας.

Μπορείτε να με βρείτε στο fb, όπου διατηρώ τρία profil ( Θοδωρής Δεύτος, Θεόδωρος Δεύτος & Theodoros Deftos). Eπίσης έχω μια σελίδα – Δεύτος Θεόδωρος Συγγραφέας, όπως επίσης μπορεί να με βρει κάποιoς και στο instagram ( thodorosdeftos).

Σας ευχαριστώ πολύ για την φιλοξενία.

 



Η κραυγή του φεγγαριού
Συγγραφέας: Θοδωρής Δεύτος
Eκδόσεις ΧΑΡΤΙΝΗ ΠΟΛΗ

Πώς μπορείς να είσαι πραγματικά ασφαλής ως γυναίκα, ζώντας σε ένα περιβάλλον συντηρητικών ηθών και αυστηρών παραδόσεων; Ποιος μπορεί να σε προδώσει και ποιος να σε σώσει από την κόλαση και πού μπορεί να βρίσκεται αυτή; Μπορεί η αγάπη να νικήσει τον σκοταδισμό; Πώς μπορείς να αποδράσεις από την ασφυξία και τη νοσηρότητα; Η Μυρτώ θα βρεθεί, από πολύ μικρή, αντιμέτωπη με τα ερωτήματα αυτά, τα οποία θα αλλάξουν για πάντα τη ζωή τη δική της, αλλά και του καθηγητή της, Αριστείδη Ντόκα. Η πληγή που της προκάλεσε ένα δικό της πρόσωπο είναι βαθιά και δεν επουλώνεται εύκολα. Ωστόσο, η νέμεσις δεν θα αργήσει να έρθει και θα είναι πάλι μέσα από την οικογένειά της... Η άγρια ομορφιά της Μάνης, τα ανείπωτα τραύματα που αναζητούν την επούλωσή τους, τα βίαια σκοτάδια που βγαίνουν στο φως και η νεανική δίψα για έρωτα και λύτρωση συνθέτουν αυτήν τη σκληρή ιστορία ενηλικίωσης, που μόνο συνηθισμένη δεν είναι. Ή μήπως είναι;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

θα χαρώ να διαβάσω τα σχόλιά σας!

Adbox

@templatesyard