ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΗ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ κ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΘΑΝΑΣΟΥΛΗ για την ποιητική συλλογή της «ΚΙΝΤΣΟΥΓΚΙ ... Η ΑΛΛΙΩΣ Η ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΣΥΝΔΕΣΗΣ» από τις ΠΡΟΤΥΠΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΗΓΗ

 Οι ΠΡΟΤΥΠΕΣ Εκδόσεις ΠΗΓΗ παρουσίασαν την ποιητική συλλογή «ΚΙΝΤΣΟΥΓΚΙ ... Η ΑΛΛΙΩΣ Η ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΣΥΝΔΕΣΗΣ» και εμείς ζητήσαμε μια μίνι συνέντευξη με τη συγγραφέα κ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΘΑΝΑΣΟΥΛΗ, την οποία σας παρουσιάζουμε.



1) Σύστησέ μας με λίγα λόγια την ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΘΑΝΑΣΟΥΛΗ, για να σας γνωρίσουμε!

Γεννήθηκα και μεγάλωσα στην Νάουσα. Οι ομορφότερες παιδικές αναμνήσεις μου ‘βρίσκοναται’ ακόμη μέσα στην σχολή χορού που πήγαινα ή πάνω στην σκηνή του θεάτρου. Εφόσον σπούδασα Χημικός Μηχανικός στο Α.Π.Θ πραγματοποίησα το παιδικό μου όνειρο και μπήκα στην Ανώτερη Επαγγελματική Σχολή Χορού του Δήμου Θεσσαλονίκης. Τα χρόνια της φοίτησής μου στράφηκα στην σύνδεση λόγου-κίνησης και κάπως έτσι ξεκίνησα να γράφω. Έπαιζα με τις λέξεις χρησιμοποιώντας όχι μόνο το σώμα μου αλλά και το στόμα μου. Έβρισκα τον δικό μου κώδικα επικοινωνίας. Σήμερα ζω και εργάζομαι στο νησί της Σύρου σαν δασκάλα χορού.


2)Το βιβλίο σας «ΚΙΝΤΣΟΥΓΚΙ ... Η ΑΛΛΙΩΣ Η ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΣΥΝΔΕΣΗΣ» είναι μια ποιητική συλλογή. Μιλήστε μας για το βιβλίο σας και πείτε μας πως προέκυψε ο τίτλος του;

Το βιβλίο αυτά αποτελείται από πολλά διαφορετικά κομμάτια του εαυτού μου. Μιλάω για αυτές τις στιγμές, της ως τώρα ζωής μου, που ήχησαν μέσα μου με ένα μεγάλο κρακ.

Αθροίζω τα θραύσματα, επανασυνδέομαι και δημιουργώ ένα καινούριο ΕΙΜΑΙ.

Αφορμή του τίτλου υπήρξε ένας αυτοσχεδιαστικός μονόλογός μου στην τελευταία μου παράσταση ο οποίος είχε σαν αφετηρία ένα αγαπημένο, πολύτιμο καλά κρυμμένο ποτήρι στο σκρίνιο του πατρικού μου. Τι θα γινόταν αν το προσέφερα εμπιστευτικά στα χέρια κάποιου κι έσπαζε; Σκέφτηκα. Ήταν άραγε το ποτήρι που με απασχολούσε όντως;


3) Ποιο είναι το μήνυμα που θέλετε να περάσετε στους αναγνώστες που θα διαβάσουν το βιβλίο σας;

Το κιντζούγκι είναι μια Ιαπωνική τεχνική για την επιδιόρθωση των σπασμένων αντικειμένων.

Τα σπασμένα κομμάτια ενώνονται με χρυσό που αφήνει ορατά τα ραγίσματα δίνοντάς τους μια διαφορετική όψη. Αυτή η τεχνική συμβολίζει την ομορφιά της ατέλειας και της ευθραυστότητας. Το μήνυμα που μεταφέρει το ‘δικό μου’ Κιντσούγκι συνδέεται και αυτό με την αξία της θραύσης και την ομορφιά της σύνδεσης. Αυτό που θα ήθελα να μεταφέρω σε κάθε αναγνώστη είναι πως ‘ Ότι σπάει τελικά μπορεί να ξανακολλήσει με τα σωστά υλικά. Το νέο αυτό ΕΙΜΑΙ που δημιουργείται είναι πολύτιμο.’


4) Τι σημαίνει για σας ποίηση;

Η ποίηση για εμένα είναι ένας προσωπικός κώδικας επικοινωνίας. Μέσα από την ποίηση ένιωσα πρώτη φορά την πλήρη ελευθερία του λόγου. Ανακάλυψα ένα νέο μέσο επικοινωνίας, σκέφτηκα, με τους δικούς μου όρους. Ως λάτρης του σουρεαλισμού μου χαρίζει την φαντασία που έψαχνα από παιδί. Είναι ένα συνεχές παιχνιδιάρικο ταξίδι στον κόσμο των λέξεων.


5)Η ποίηση στις ημέρες μας δεν έχει τη θέση που κατείχε παλαιότερα. Για ποιο λόγο πιστεύετε πως συμβαίνει αυτό και πως θεωρείτε ότι θα είναι το μέλλον της;

Παρατηρώ πως οι άνθρωποι προτιμάμε όλο και περισσότερο τα πιο ‘εύκολα ταξίδια’, τα άμασα συμπεράσματα, τα εμφανή....Θέλουμε να ξέρουμε που πηγαίνουμε πριν καν πατήσει το πόδι μας την αφετηρία. Η ποίηση δεν έχει αφετηρία ούτε τερματικό σταθμό. Της αρέσει να σκάβει για να βρει. Αλλά ποιος σκάβει στις μέρες μας; Αναρωτιέμαι.

Τώρα για το μέλλον...ελπίζω!


6)Μιλήστε μας για τα μελλοντικά σας σχέδια.

Έπειτα από την έκδοση αυτής της πρώτης ποιητικής συλλογής μου ακολούθησε μια χοροθεατρική παράσταση βασισμένη σε αποσπάσματα αυτής την οποία χορογράφησα και σκηνοθέτησα η ίδια. Είδα τις σελίδες μου να ζωντανεύουν διαφορετικά πάνω στη σκηνή και μέσα από εφτά διαφορετικές προσωπικότητες και προσεγγίσεις. Ίσως καταφέρει και αυτό να ταξιδέψει...

Σε ότι αφορά τις σελίδες εξακολουθούν να γεμίζουν, να αλλάζουν και να μεταλλάσσονται.

Πλέον οι λέξεις γίνονται και εικόνες!


7) Ποιοι είναι οι αγαπημένοι σας ποιητές, πείτε μας δύο Έλληνες και δύο ξένους και αν σας επηρέασαν να γράψετε την δικιά σας ποιητική συλλογή.

Η αλήθεια είναι πως με βρίσκω περισσότερο πίσω από θεατρικούς συγγραφείς. Σε μονολόγους, διαλόγους, μονόπρακτα...εξού και τα δικά μου άπρακτα. Αγαπώ το θέταρο του παραλόγου...Σάμουελ Μπέκετ, Ευγένιος Ιονέσκο. Αντίστοιχα και Έλληνες αγαπημένοι θεατρικοί συγγραφείς είναι ο Άκης Δήμου και ο Τζανάτος Τσιμάρας. Τους βρίσκω άκρως ποιητικούς.

Στην πιο ‘καθαρή’ ποίηση ξεχωρίζω δυο Κατερίνες. Την Γώγου και την Αγγελάκη Ρουκ.

Δεν θα έλεγα πως με επηρέασαν να γράψω. Με έκαναν όμως σίγουρα να αγαπήσω το διάβασμα και την ποίηση. Η δόνηση των έργων τους υπήρξε μια πολύ καλή ώθηση για εμένα!


8)Εσείς διαβάζετε ποίηση τι άλλα είδη λογοτεχνίας διαβάζετε?

Όπως προανέφερα αγαπώ τα θεατρικά έργα και το τελευταίο χρονικό διάστημα άρχισα να εξερευνώ και τον κόσμο του παιδικού βιβλίου της εποχής αυτής.


9) Αφιερώστε στους αναγνώστες μας, τους αγαπημένους σας στίχους από το βιβλίο σας.

Χαλασμένη πυξίδα. Χαζεύει το τοπίο. Το μόνο που θ ’άλλαζα, η χρονικότητα του ‘θα’ πριν

σκάσει το τελευταίο κύμα στα πόδια της.....


Τελειώνοντας με τις ερωτήσεις θα ήθελα να ευχαριστήσω για ακόμη μια φορά και θα ήθελα να μας πείτε που και πως μπορούμε να βρούμε εσάς και το βιβλίο σας.

Θα με βρείτε στο όμορφο νησί της Σύρου. Μπορείτε να με γνωρίσετε ή ακόμη καλύτερα να με διαβάσετε και να επικοινωνήσετε μαζί μου και στα social media (https://www.facebook.com/kostantina.thanasouli,

https://www.instagram.com/erw.r.s/

Το Κιντσούγκι σας περιμένει στα ράφια όλων των μεγάλων βιβλιοπωλείων IANOS, Πολιτεία, Πρωτοπορία καθώς και στην ιστοσελίδα των Εκδόσεων Πηγή....και σας καλεί να συνδεθείτε!



Κιντσούγκι
…ή αλλιώς η τέχνη της «σύνδεσης»
Πρότυπες Εκδόσεις Πηγή


Εκείνη τη µέρα µε κράτησα στα χέρια, όπως ακριβώς θα κρατούσα κι εκείνο το πολυπόθητο αγαπημένο µου ποτήρι. Στο δεύτερο ράφι. Καλά κρυµµένο. Μίλησα γι’αυτό πρώτη φορά. Είδα στον πάτο του τον χρυσό να φωτίζει. Γνώριζα όλα του τα κοµµάτια. Οι φλέβες του άγγιξαν την καρδιά µου. Σου την προσφέρω σε κάθε σελίδα. Ραγισμένη, µπαλωµένη, ζωντανή, πολύτιµη, ανθισµένη…

Γίνε για λίγο ο παλµός της.

Οι Εκδόσεις Πηγή επενδύουν στην Ποίηση, αδιαλείπτως από την ίδρυση τους, προσφέροντας εκδοτικό βήμα σε Έλληνες και ξένους δημιουργούς, προκειμένου να εκφράσουν τις ποιητικές τους ανησυχίες και να δούνε το έργο τους στο χαρτί και την τυπωμένη πλέον ποιητική τους συλλογή στα χέρια του αναγνωστικού κοινού.

Η Κωνσταντίνα Θανασούλη γεννήθηκε το 1995 στη Νάουσα και είναι κάτοχος πτυχίου Χηµικών Μηχανικών από το ΑΠΘ. Το 2022 αποφοίτησε και από την Ανώτερη Επαγγελµατική Σχολή Χορού του Δήµου Θεσσαλονίκης. Εργάζεται ως δασκάλα κλασικού και σύγχρονου χορού από το 2019. Η ανησυχία νου και σώµατος, πάντα την απασχολούσε. Έχει σκηνοθετήσει και χορογραφήσει τα video dance TreeβιαL και Νο.39-41. Τα τελευταία χρόνια, προσπαθώντας να βρει απάντηση στην ερώτηση πολλών «Γιατί δεν µιλάς;», ξεκίνησε να γράφει. Γράφει όχι για να πει, αλλά για να νιώσει. Έτσι, έµαθε να µιλά µε τον δικό της, ξεχωριστό τρόπο. 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

θα χαρώ να διαβάσω τα σχόλιά σας!

Adbox

@templatesyard