ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΗ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ ΡΕΝΑ ΡΩΣΣΗ-ΖΑΙΡΗ ΓΙΑ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ "ΤΟ ΜΠΛΕ ΖΑΦΕΙΡΙ" ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΨΥΧΟΓΙΟΣ



Καλημέρα σας, σήμερα στο BEAUTY DAYS WITH A BOOK φιλοξενούμε το συγγραφέα κ. ΡΕΝΑ ΡΩΣΣΗ-ΖΑΙΡΗ, του βιβλίου "ΤΟ ΜΠΛΕ ΖΑΦΕ
ΙΡΗ, ευχαριστούμε που δεχτήκατε να
μιλήσουμε και να γνωρίσουμε εσάς και το νέο βιβλίο σας.

Συστήστε μας με λίγα λόγια το βιβλίο σας «ΤΟ ΜΠΛΕ ΖΑΦΕΙΡΙ».
Ποια ήταν η πηγή έμπνευσης αυτού του μυθιστορήματος;


Το καινούριο μυθιστόρημά μου, «Το Μπλε Ζαφείρι», είναι ένα
διαφορετικό βιβλίο. Με παράλληλη αφήγηση και συγκλονιστικά μυστικά,
όπως το μέρος όπου εκτυλίσσεται.
Με ενθουσίασε αυτή η παράλληλη αφήγηση. Ξεκινάει με μια συγγραφέα
που μας παρουσιάζει το βιβλίο της, λίγο πριν το παραδώσει για έκδοση.
Η συγγραφέας γράφει λίγα λόγια πριν από κάθε κεφάλαιο, ανασαίνει
παρέα με τους χαρακτήρες, νιώθει, ταυτίζεται, αγωνιά μαζί τους,
ακουμπά πάνω τους και τα δικά της συναισθήματα. Κι είναι σαν να
έρχομαι εγώ σε επαφή με τους δικούς μου αναγνώστες. Είναι πολύ
προσωπικό βιβλίο.
Αφορμή για να βουτήξω μέσα του, αποτέλεσαν όλα όσα μου γράφουν οι
αναγνώστριές μου, όσα μου εκμυστηρεύονται.
Το μεγαλύτερο βραβείο της ζωής μου, εκτός από την οικογένειά μου,
είναι οι αναγνώστες μου, η αγάπη την οποία εισπράττω από αυτούς. Η
σχέση μου μαζί τους είναι μαγική, αγγίζει το όνειρο. Παλεύω γράφοντας
καθημερινά να τους κάνω κοινωνούς των σκέψεων μου, φαντάζομαι πως
είναι δίπλα μου καθώς αναλύω τις πράξεις των ηρώων μου. Ακούω τις
δικές τους απόψεις καθώς κολυμπώ σε μια θάλασσα από ερωτήματα. Κι
ήταν στ’ αλήθεια η πηγή έμπνευσής μου γι’ αυτό το μυθιστόρημα.


Ποια θεωρείται ότι είναι τα δυνατά σημεία του βιβλίου σας, που θα
κρατήσουν τον αναγνώστη να διαβάσει την ιστορία σας μέχρι την
τελευταία του σελίδα;


Το «Μπλε ζαφείρι» διαδραματίζεται στη Λήμνο. Με είχε μαγέψει ήδη η
ανεμόεσσα νήσος, αυτό το στέμμα του Αρχιπελάγους, με είχε συνεπάρει
με τα απόκοσμα τοπία της. Τη διάλεξα μεμιάς γιατί ταίριαζε απίστευτα με
την ψυχοσύνθεση των ηρώων μου, οπότε ταξίδεψα κοντά της με τη
φαντασία μου, ενώθηκα με τις μεθυστικές μυρωδιές και τα χρώματά της.
Το μυθιστόρημά μου όμως αγκαλιάζει παρέα με τους αναγνώστες του κι
άλλα μέρη της πατρίδας μας. Περπατάει μαζί τους στα μικρά και γραφικά
στενά της παλιάς κουκλίστικης πόλης του Ρεθύμνου, εκεί όπου κρύβεται
όλη η ομορφιά της. Δοκιμάζει θεσπέσιο μπακλαβά κοντά στο Τζαμί
Νερατζέ, ανασαίνει Κρήτη!

Ταξιδεύει και στο Αμύνταιο, παρασύρεται από το όνειρο στη λίμνη
Βεγορίτιδα, γίνεται ένα με την απόκοσμη, τη μυστηριώδη αίσθησή της,
από τα θαύματα της φύσης της περιοχής τα καμωμένα από υλικά
παραμυθιού. Χώνεται στους αμπελώνες, και στα οινοποιεία, γεύεται τα
μοναδικά κρασιά του τόπου.

Ενθουσιάζεται με την Καβάλα, την πόλη που λες και τη γέννησε ο ήλιος
και τη χαϊδεύει τρυφερά η θάλασσα. Μεθάει με ντόπιο τσίπουρο στις
ταβέρνες της, δε χορταίνει να αντικρίζει τους μολυβένιους τρούλους του
Ιμαρέτ. Περιπλανιέται στα ασβεστωμένα λιθόστρωτα δρομάκια της
Μυκόνου, λιάζεται στην Ψαρρού. Διασκεδάζει στην πλανεύτρα
Θεσσαλονίκη. Και κάνει βόλτες δίπλα στον ποταμό Σακουλέβα που
διασχίζει τα σπίτια με τις κόκκινες σκεπές στη Φλώρινα.
Πετάει κι ως το Ρέικιαβικ, γνωρίζει την πρωτεύουσα της χώρας της
φωτιάς και του πάγου, μαγεύεται από το θεόρατο επουράνιο πέπλο, το
Βόρειο Σέλας. Ξεδιψάει με μαύρη μπύρα στο γραφικό και πανέμορφο
Δουβλίνο, τη χώρα των Βίκινγκς, θαυμάζει τη θέα του Τάμεση από τη
Γέφυρα του Λονδίνου.

Είναι ένα βιβλίο ταξιδιάρικο, μεθυστικό και θυμωμένο ταυτόχρονα,
καταπιάνεται με όλα όσα βιώνουν οι γυναίκες τα τελευταία χρόνια.
Είναι πλημμυρισμένο ανατροπές, μυστικά και ψέματα, λούζεται από το
φως του έρωτα, παλεύει να διεισδύσει την ψυχή ενός δολοφόνου…


Μιλήστε μας για την ηρωίδα του βιβλίου σας, για το βαρύ φορτίο
που κουβαλάει και τα όνειρα της.

Μόλις ανακάλυψα το θέμα με το οποίο λαχταρούσα να καταπιαστώ,
«γεννήθηκε» μέσα μου η Μελάνθη, η κεντρική ηρωίδα. Ο πατέρας της
είναι Κρητικός και η μητέρα της Ρομά, ένα γεγονός που κάνει τους
συμμαθητές της να την κακομεταχειρίζονται και την αναγκάζει να βιώσει
τη διαφορετικότητα, από τα πρώτα σχολικά της χρόνια.

Η Μελάνθη αντιπροσωπεύει την ίδια τη γυναίκα και τη δύναμή της. Τη
θαυμάζω, όπως θαυμάζω όλες τις γυναίκες που παλεύουν καθημερινά με
ένα σωρό αντιξοότητες και βγαίνουν νικήτριες. Υποκλίνομαι στο θάρρος
τους, στο ψυχικό τους ανάστημα, στην καθημερινή της πάλη να
ισορροπήσουν σε τόσους και τόσους ρόλους.

Το «Μπλε ζαφείρι», μέσα από την πορεία της ζωής της Μελάνθης,
στέκεται κοντά και σε εκείνες τις γυναίκες που καταπιέζονται, που
εγκλωβίζονται σε έναν κύκλο γλυκόπικρο, τοξικό. Που χάνουν την
αυτοεκτίμηση και τον αυτοσεβασμό τους. Που φοβούνται, υποχωρούν,
βασανίζονται, υποφέρουν, τραυματίζονται βάναυσα. Βρίσκουν ένα σωρό
δικαιολογίες για να μην καταγγείλουν τον σύζυγό τους, πιστεύουν πως
φταίνε οι ίδιες, προφέρουν εκούσια τον εαυτό τους στα χέρια του θύτη
τους. Και τον συγχωρούν. Ξανά και ξανά.

Φωνάξαμε παρέα σε όλες αυτές τις γυναίκες φωνάξαμε ΔΥΝΑΤΑ:
«Όχι, μη συγχωρείς τη βία που δέχεσαι, μη γίνεσαι θύμα. Είσαι δυνατή.
Και θα βρεις τρόπο να το ξεπεράσεις!»


Πως αποφασίσατε τον τίτλο του βιβλίου, υπήρξε κάποιος άλλος που
απορρίφθηκε;

Τον τίτλο του τον επέλεξα καθώς έγραφα κι όχι δεν υπήρξε κάποιος
άλλος, ήταν ο μόνος που του ταίριαζε.
Η Μελάνθη δεν αποχωριζόταν το μπλε ζαφείρι, το δώρο του άντρα που
λάτρευε. Ακουμπισμένο ήταν πάντοτε πάνω στην καρδιά της.
Αντιπροσώπευε τον έρωτα, αντιπροσώπευε τα πάντα για εκείνη, μα πάνω
απ’ όλα τη δύναμη που έκρυβε μέσα της. Κι όταν συνειδητοποίησε πως
κινδύνευε η ζωή της, το ζαφείρι ήταν που της χάρισε το κουράγιο να
παλέψει, να ξεφύγει από τον ιστό που ήταν μπλεγμένος γύρω της.
Ο τίτλος του μυθιστορήματός μου αντιπροσωπεύει τη δύναμη ψυχής που
κρύβει μέσα της κάθε γυναίκα κι όχι μόνο η ηρωίδα μου.


Πείτε μας πως προέκυψε η συνεργασία σας με τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ
ΨΥΧΟΓΙΟΣ και δυο λόγια για τους ανθρώπους που σας βοηθάνε και
σας στηρίζουν κατά την διάρκεια του δύσκολου έργου της συγγραφής
και το καλό αποτέλεσμα του βιβλίου σας.

Έχω γράψει γύρω πάνω από 150 παιδικά βιβλία, 18 μυθιστορήματα, έχω
κάνει άπειρες μεταφράσεις, λειτουργώ στον χώρο του βιβλίου από πολύ
μικρή, ως συγγραφέας, μεταφράστρια, υπεύθυνη έκδοσης.
Έχω συνεργαστεί με όλους σχεδόν τους εκδοτικούς οίκους. Από το 2010
και μετά έχω την τιμή να ανήκω στις εκδόσεις Ψυχογιός. Με οδήγησαν
τα συγγραφικά μου βήματα εκεί κι από πρώτη στιγμή θεώρησα τον εαυτό
μου τυχερό, ένιωσα απίστευτη ασφάλεια. Οι εκδόσεις Ψυχογιός
αποτελούν πια τη δεύτερη οικογένειά μου.


Κάθε μέρα βλέπουμε να εκδίδονται καινούργια βιβλία και συνεχώς
μας συστήνονται καινούργιοι συγγραφείς. Ποιο νομίζετε ότι είναι το
πακέτο που πρέπει να διαθέτει ένας συγγραφέας για να μας αφήσει
τις καλύτερες εντυπώσεις.

Ο δρόμος της συγγραφής είναι μαγευτικός, απαιτεί όμως υπομονή,
κατάθεση ψυχής, κουράγιο, περιορισμούς, ρυθμό, συνεχή έρευνα,
ενσυναίσθηση. Αλλά και συνεχή επαφή με τις ανάγκες της
καθημερινότητας, τους ανθρώπους γύρω μας, τη χαρτογράφηση της
ψυχής τους. Καθήκον του συγγραφέα είναι να παλεύει να γράψει ένα
«καλό» βιβλίο. Ένα βιβλίο που θα χαρίσει χαμόγελα καρδιάς, θα μας
στηρίξει για να τα καταφέρουμε να αντικρίζουμε τον κόσμο με ένα
καθάριο βλέμμα, παρά τις καθημερινές μας δυσκολίες.
Να «εκτίθεται» στο κοινό του, να είναι αληθινός, να καταθέτει τις
προσωπικές του εμπειρίες. Και να γράφει, προσπαθώντας, όσο μπορεί, να
τιμήσει τα λόγια του λατρεμένου, Νίκου Καζαντζάκη:
Δεν πρέπει να τελεύει το μεροκάματο ο συγγραφέας, δεν πρέπει να μαζεύει 
τα σύνεργά του, αν δεν είναι σίγουρος πως δεν έχει ακουμπήσει έστω κι
ένα λιθαράκι, για να χτιστεί πάνω στην άβυσσο ένα νησί…


Μιλήστε μας για τα επόμενα συγγραφικά σας σχέδια. Τι να
περιμένουμε από εσάς και πόσο σύντομα;

Ταξιδεύω ήδη στο επόμενο μυθιστόρημά μου από τον περασμένο
Οκτώβριο. Είναι ένα βιβλίο με τίτλο, «Δυο νύχτες έρωτα», που
προσπαθεί να ανακαλύψει τι είναι άραγε αυτό που καθορίζει το μονοπάτι
της ζωής μας. Είναι το χρονικό μιας οικογένειας από τα χρόνια του
πολέμου ως σήμερα, ένα μυθιστόρημα πλημμυρισμένο Ελλάδα, γεμάτο
έρωτα, πάθη και λάθη, ένας ύμνος στην αγάπη.


Ποια θεωρείτε ως την πιο σημαντική, ίσως και ανεξάντλητη, «πηγή
ιδεών» για έναν συγγραφέα;

Ανεξάντλητη πηγή ιδεών για μένα τουλάχιστον είναι η ίδια η
καθημερινότητα, όλα όσα ζούμε και βιώνουμε τα οποία με εμπνέουν
ακατάπαυστα. Οι άνθρωποι της διπλανής πόρτας, οι Έλληνες κι οι
Ελληνίδες του σήμερα, κομμάτι των οποίων είμαι κι εγώ, με κρατούν
συνέχεια σε εγρήγορση, παθιάζομαι να χαρτογραφώ την ψυχή τους, να
γίνομαι ένα με τις ανησυχίες τους με τα πάθη, τα λάθη τους, τις αγωνίες,
τα άγχη τους. Για να τους καταλάβω καλύτερα αρχίζω την ιστορία της
ζωής τους από τη μικρή ηλικία, μια κι από εκεί ξεκινούν όλα. Γίνομαι
ήρωας στη θέση τους και προσπαθώ να τους νιώσω. Εμπνέομαι κι από
τους ίδιους τους αναγνώστες μου, που μου ανοίγουν την καρδιά τους,
μου μιλούν για τραύματα της παιδικής τους ηλικίας τα οποία έπαιξαν
εξέχοντα ρόλο στην προσωπικότητά τους, μου εκμυστηρεύονται τις
προσωπικές τους ιστορίες.
Τα μυθιστορήματά μου αντικατοπτρίζουν την ίδια τη ζωή, οι ήρωές μου
παρόλες τις δυσκολίες, δε λυγίζουν, χαμογελούν, αισιοδοξούν και
προχωρούν, παλεύοντας να μεταδώσουν μηνύματα ζωής.


Τελειώνοντας με τις ερωτήσεις θα ήθελα να ευχαριστήσω για ακόμη
μια φορά και θα ήθελα να μας πείτε που και πως μπορούμε να βρούμε
εσάς και το βιβλίο σας.

Βρίσκομαι καθημερινά σε επαφή με αναγνώστες μου, μέσα από τα
κοινωνικά δίκτυα, το Facebook (έχω 4 προφίλ και μια Προσωπική
Σελίδα) και το Instagram, γεμίζω εμπειρίες, γίνομαι σοφότερη. Σέβομαι
κάθε σχόλιο που γίνεται καλοπροαίρετα για οποιοδήποτε βιβλίο μου.
Τους θεωρώ φίλους μου τους αναγνώστες μου, με επηρεάζουν
αφάνταστα, πάντα με θετικό τρόπο.
Τις φυλάω τις κριτικές τους στο ντοσιέ της δική μου καρδιάς. Και
σκέφτομαι αν στ’ αλήθεια τις αξίζω και γράφω, γράφω προσπαθώντας να
φανώ αντάξιά τους.
Mπορείτε να δείτε αναλυτικά κάθε μου βιβλίο, στο site των εκδόσεων
Ψυχογιός: https://www.psichogios.gr/el/rena-rwssh-zairh

Και φυσικά τα βιβλία μου ενήλικης ή παιδικής λογοτεχνίας, βρίσκονται
στα βιβλιοπωλεία όλης της Ελλάδας.


ΤΟ ΜΠΛΕ ΖΑΦΕΙΡΙ
ΡΕΝΑ ΡΩΣΣΗ-ΖΑΪΡΗ

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΨΥΧΟΓΙΟΣ - PSICHOGIOS PUBLICATIONS

Ο θάνατος του Μάρκου ήταν άραγε τραγικό δυστύχημα ή ανθρωποκτονία από πρόθεση;
Ο Άλκης είναι σίγουρος πως η Μελάνθη κάτι του κρύβει. Κι ως αστυνομικός είναι αποφασισμένος να μάθει την αλήθεια.
Εκείνη ξέρει πως δεν μπορεί να στηριχτεί πάνω του. Αν του αποκαλύψει πως δε σταμάτησε ποτέ να τον αγαπάει, θα αναγκαστεί να μοιραστεί μαζί του το ανείπωτο μυστικό της. Και τότε η ζωή της θα γίνει χίλια κομμάτια.
Μπερδεμένη, φοβισμένη και μόνη, προσπαθεί να ξεφύγει από τον ιστό που υφαίνεται γύρω της. Αλλιώς κινδυνεύει να χάσει ακόμα και τη ζωή της.
Ένα μπλε ζαφείρι, ένας σκορπιός, ένα γεράκι-κυνηγός κι η Λήμνος, ένα νησί πλημμυρισμένο μυστήριο, μπλέκονται με τους ήρωες, με το αγγελικό και συνάμα διαβολικό πρόσωπό τους, με τα ανείπωτα μυστικά τους, με τρεις δολοφονίες.
Τι μπορεί να κάνει μια γυναίκα όταν πιεστεί πολύ; Τα πάντα. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

θα χαρώ να διαβάσω τα σχόλιά σας!

Adbox

@templatesyard