ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΗ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ κ. ΓΑΒΡΙΛΗ ΧΡΙΣΤΙΝΑ για το βιβλίο της «ΜΙΚΡΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΜΗΤΡΟΤΗΤΑΣ» από τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΑΝΕΜΟΛΟΓΙΟ

 Καλημέρα σας, σήμερα στο BEAUTY DAYS WITH A BOOK φιλοξενούμε τη συγγραφέακ. ΓΑΒΡΙΛΗ ΧΡΙΣΤΙΝΑ για το βιβλίο της «ΜΙΚΡΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΜΗΤΡΟΤΗΤΑΣ» από τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΑΝΕΜΟΛΟΓΙΟ





1) Κα ΓΑΒΡΙΛΗ ΧΡΙΣΤΙΝΑ, πείτε μας, είχατε ονειρευτεί από μικρή να

γίνετε συγγραφέας; Πότε και πώς ξεκινήσατε τη συγγραφή.


Από μικρή πίστευα ότι η συγγραφή θα είναι κομμάτι της ζωής μου με κάποιον

τρόπο - αλλά για να είμαι ειλικρινής ο τίτλος «συγγραφέας» δεν περνούσε από το

μυαλό μου. Έγραφα θυμάμαι στην εφημερίδα του σχολείου και η Δημοσιογραφία

ήταν από τις πρώτες σχολές στο μηχανογραφικό μου δελτίο στις Πανελλήνιες.

Τελικά η επαγγελματική μου πορεία με απομάκρυνε από το να γράφω καθημερινά,

μέχρι που το 2015, σε ένα διάλειμμα από την καριέρα μου, βρεθήκαμε στο

εξωτερικό με την οικογένεια και ξεκίνησα μαθήματα δημιουργικής γραφής,

εικονογράφησης και στιχουργικής. Εκεί αναβίωσε η αγάπη μου να εκφράζομαι

δημιουργικά και λίγα χρόνια αργότερα έκανα το προσωπικό μου ιστολόγιο

( www.iprigipessa.com ).


2) Συστήστε μας με λίγα λόγια το βιβλίο σας «ΜΙΚΡΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ

ΜΗΤΡΟΤΗΤΑΣ». Πότε ξεκινήσατε να το γράφετε και πόσο καιρό σας πήρε

για να το τελειώσετε; 


Το βιβλίο είναι απόρροια του παραπάνω blog, καθώς είναι 41 επιστολές που

έγραφα κάθε εβδομάδα επί πολλά χρόνια στις ακόλουθους μου που είχαν εγγραφεί

στο newsletter. Είναι αποτέλεσμα μιας σταδιακής σχέσης που χτίστηκε μαζί τους

μέσα από μια δημιουργική, εγκάρδια και αμφίδρομη μπορώ να πω επικοινωνία,

αφού μετά από κάθε μοίρασμα λάμβανα πίσω μεγάλη ανατροφοδότηση, από

μαμάδες και μη. Έτσι, ενώ τα κείμενα αφορούν μια ολόκληρη τριετία (2019-2021), η

διαδικασία της διαλογής και της συρραφής μου πήρε μόνο λίγες εβδομάδες. Μέχρι

να οριστικοποιηθεί βέβαια η μορφή του και να φτάσει στα χέρια μου εκτυπωμένο

πέρασαν αρκετοί μήνες καθώς ήταν ένα απαιτητικό project από άποψη έκδοσης.


3) Ποια ήταν η πηγή έμπνευσης του βιβλίου σας και σε ποια κατηγορία

γυναικών απευθύνεσαι σ’ αυτές που έχουν βιώσει τη μητρότητα,

σ’ αυτές που το σκέφτονται ή σε όλες τις γυναίκες? 


Η αφετηρία όλων ήταν σαφώς τα παιδιά μου. Η μητρότητα στάθηκε ορόσημο στη

ζωή μου από πολλές απόψεις και ήταν η αφορμή να στρέψω τον φακό προς τα

μέσα μου σε βάθη που δεν μπορούσα πριν γίνω μαμά. Όμως επειδή οι ιστορίες

ακολουθούν το ταξίδι μου ως ψυχοθεραπευόμενη αρχικά, και εκπαιδευόμενη στην

ψυχοθεραπεία προς το τέλος, 40άρα γυναίκα, τελικά πηγή έμπνευσης στάθηκαν

όλες οι σημαντικές σχέσεις και τα ορόσημα που «καθορίζουν» την ενήλικη ζωή μας:

οι γονείς μας, ο σύντροφος μας, το κάθε παιδί μας ξεχωριστά στην περίπτωση που

είμαστε γονείς, το εκπαιδευτικό μας σύστημα, τα βιώματα της παιδικής μας ηλικίας,

η κοινωνία με τη θέση που μας ορίζει και τις απαιτήσεις που μας επιβάλει- ή που

νομίζουμε ότι μας επιβάλλει.


4) 41 εκ βαθέων εκμυστηρεύσεις, 41 μικρές ιστορίες, αν ήσασταν ένας απλός

αναγνώστης του, ποια θα θεωρούσατε ότι είναι τα δυνατά του στοιχεία

του βιβλίου; 


Νομίζω ότι η «κρυφή» δύναμη του βιβλίου βρίσκεται στο ότι με έναν μανδύα

χιούμορ και αυτοσαρκασμού, και μια γραφή που ρέει αβίαστα και άμεσα, διεισδύει

«κάτω από το δέρμα», αγγίζοντας καίρια ενδοχυψικά θέματα με τα οποία ένας

άνθρωπος, και δη μια γυναίκα-μητέρα, έρχεται αντιμέτωπη μέχρι τα μέσα της ζωής

της - ειδικά εφόσον έχει γίνει μητέρα. Τους φόβους, τις ανασφάλειες, την

ευγνωμοσύνη, την καταπίεση, το διαγενεολογικό τραύμα, την αναζήτηση του

νοήματος της ζωής και της γλυκιάς ισορροπίας που όλο ψάχνουμε και όλο μας

ξεφεύγει. Αυτός είναι νομίζω και ο λόγος που δημιουργεί αισθήματα ταύτισης και

συγκίνησης σε ευρύ φάσμα αναγνωστικού κοινού, συχνά ετερόκλιτου.


5) Αν σας ζητουσα να ξεχωρίσετε μια από τις ιστορίες σας ποια θα ήταν

αυτή;


Πόσο δύσκολη ερώτηση, πραγματικά. Στο παρελθόν είχα ξεχωρίσει το κεφάλαιο 18

που είναι αφιερωμένο στον μπαμπά μου και όταν το διάβασε πρώτη φορά

καταλήξαμε να κλαίμε αγκαλιά με αναφιλητά στην κουζίνα του - οπότε με είχε τότε

σημαδέψει. Ωστόσο τώρα, 7 μήνες μετά από την κυκλοφορία του βιβλίου θα πω το

κεφάλαιο 11 «Επειδή είμαι μαμά». Γιατί νομίζω εκφράζει πολύ παραστατικά την

έννοια του πολυφωνικού εαυτού μας, με όλους τους παράλληλους εσωτερικούς

διαλόγους που εκτυλίσσονται καθημερινά λόγω των πολλαπλών και συχνά

συγκρουόμενων ρόλων μας σε μια προσπάθεια να εισακουστούν και να

συνυπάρξουν αρμονικά όλοι μαζί.


6) Πώς αποφασίσατε τον τίτλο του βιβλίου, υπήρξε κάποιος άλλος που

απορρίφθηκε;


Ναι, για την ακρίβεια η αδερφή μου ήταν εκείνη που με βοήθησε να καταλήξω σε

αυτόν τον τίτλο, μετά από ένα brainstorming της τελευταίας στιγμής κοιτώντας

παράλληλα το εξώφυλλο. Ο αρχικός ήταν «Οι εξομολογήσεις μιας μαμάς

πριγκίπισσας» που όμως απορρίφθηκε ως αρκετά πιο γενικόλογος και ίσως πιο

κοινότυπος.


7) «Πριγκιπέσσα των Βαλκανίων», πείτε μας πώς σας προέκυψε το δεύτερο

όνομα σας;


Είναι το προσωνύμιο που μου απέδωσε σκωπτικά η νονά του γιού μου όταν

πρωτομετακομίσαμε στο πανέμορφο Μαυροβούνιο με τη δουλειά του συζύγου και

της περιέγραφα κάποιες εικόνες «προσιτής πολυτέλειας» ως expat όπως π.χ. βόλτες

στο πάρκο καθημερινές πρωί, ιππασία μετά το σχολείο με τον γιο μου. Αν και

κάναμε σύντομα το δεύτερο παιδί μας εκεί και βρέθηκα να είμαι απόδημη, άυπνη

και θηλάζουσα μωρομάνα, βίωνα παράλληλα μια περίοδο προσωπικής άνθισης σε

αυτό το ολιγοετές διάλειμμα από μια τοξική καθημερινότητα ως επί χρόνια

εργαζόμενη μαμά στην Ελλάδα. Αξιοποίησα τον χρόνο αυτό – και το χαμηλό κόστος

ζωής εκεί - για να κάνω πράγματα που με εξέφραζαν, με χαλάρωναν και με

ικανοποιούσαν. Να θυμηθώ ξεχασμένα ταλέντα και να ανακαλύψω νέα, καθώς

ταυτόχρονα ερχόμουν πιο κοντά στο πρώτο μου παιδί που λόγω συνθηκών δεν είχα

χορτάσει όσο θα θελα μέχρι τότε. Στόχος του blog ήταν η δημιουργική έκφραση

συναισθημάτων και συσσωρευμένων ιδεών αλλά και η σύνδεση με τη «φυλή» μου

όπως πάντα έλεγα- δηλαδή όλες τις γυναίκες εκείνες, μαμάδες ή μη, που δε

διστάζουν να εκφραστούν, να τσαλακωθούν και να μιλήσουν για όλες τις πτυχές της

εμπειρίας τους στη ζωή. Όταν ήρθε η στιγμή να δώσω όνομα στο μπΛογκ μου, ήρθε

αβίαστα και ο τίτλος.


8) Θα ήθελα να μας πείτε μερικά πράγματα για εσάς, για να σας γνωρίσουμε

καλύτερα.


Μα πόσο δύσκολο να μιλάει κανείς για το δικό του πόνημα και για τον εαυτό του.

Τι να πω; Είμαι ένα τυπικό «δεύτερο» σε σειρά γέννησης παιδί, όπως θα έλεγε και ο

Άλφρεντ Άντλερ. Κοινωνική και εξωστρεφής, με διάθεση πάντα εξισορροπητική και

ειρηνική στις σχέσεις, καθώς φοβόμουν –και φοβάμαι ακόμη– πολύ τις ρήξεις.

Πάντα άκουγα ότι ήμουν ένα ώριμο και υπεύθυνο παιδί για την ηλικία μου – και

τρομερά ευαίσθητο και αγχώδες θα προσθέσω εγώ, παρόλο συχνά που δε

φαινόταν. Ευτυχώς είχα καλόκαρδους και ανοιχτόμυαλους γονείς, κι έτσι τα

τελευταία χρόνια 10 χρόνια, με τη βοήθεια της ψυχοθεραπείας, προσπαθώ να

«ανωριμάσω» λίγο . Να έρθω σε επαφή με το εσωτερικό μου παιδί και να του

προσφέρω ό,τι του έλειψε, να μην φοβάμαι τη ρήξη αν αυτό είναι για καλό, και να

αγκαλιάζω όλες τις πτυχές μου, ακόμη και τις λιγότερο ευχάριστες. Παραμένω

αγχώδης κι ευαίσθητη – αλλά έχω μάθει νομίζω να το διαχειρίζομαι αρκετά πιο

αποτελεσματικά (ο άντρας μου δεν ξέρω αν θα συμφωνήσει βέβαια, αλλά αυτό

είναι μια άλλη ιστορία).


8) Μιλήστε μας όμως για τα μελλοντικά σας σχέδια, τι καινούργιο

ετοιμάζετε;


Μόλις ολοκλήρωσα τις πτυχιακές μου σπουδές στην ψυχολογία και θα ήθελα πολύ

να γράψω κάτι που να παντρεύει την αμιγώς επιστημονική γνώση με το βίωμα.

Επίσης έχω ήδη σχεδόν τελειώσει ένα χιουμοριστικό «Εγχειρίδιο/ Οδηγό Επιβίωσης

για τη Σύγχρονη Ελληνίδα Μάνα» που είχα ξεκινήσει πάλι σταδιακά με την μορφή

newsletter από το 2021, αλλά οι σπουδές και η ενασχόληση με το πρώτο βιβλίο δεν

με έχουν αφήσει να το ολοκληρώσω – ίσως φέτος το καλοκαίρι να τα καταφέρω.

Τέλος, έχω ένα μικρό, πολύ συγκινητικό παραμύθι έτοιμο εδώ και καιρό σχετικά με

το άγχος αποχωρισμού όταν τα παιδιά μας πάνε για πρώτη φορά σχολείο, αλλά δεν

έχω αποφασίσει αν απευθύνεται σε μαμάδες ή σε παιδιά, ή και στα δύο. Ελπίζω να

βρούμε το σωστό κοινό και να προχωρήσει, γιατί είναι ένα κείμενο που αγαπώ

βαθιά.


Τελειώνοντας με τις ερωτήσεις θα ήθελα να σας ευχαριστήσω για ακόμη μια

φορά και θα ήθελα να μας πείτε πού και πώς μπορούμε να βρούμε εσάς και το

βιβλίο σας.


Εγώ σας ευχαριστώ! Το βιβλίο μου βρίσκεται σε όλα τα μεγάλα βιβλιοπωλεία και σε

ολα τα βιβλιοπωλεία κατόπιν παραγγελίας, και φυσικά στο e-shop του εκδοτικού

Ανεμολόγιο: https://www.ekdoseispnoi.gr/product/μικρές-ιστορίες-μητρότητας-

από-την-πρ/




Μικρές ιστορίες μητρότητας – Από την πριγκιπέσσα των Βαλκανίων
Συγγραφέας: Χριστίνα Γαβρίλη
Εκδόσεις Ανεμολόγιο

Λίγα λόγια για το βιβλίο:
Σαράντα και μία εκ βαθέων εκμυστηρεύσεις, γραμμένες με αυτοσαρκασμό, χιούμορ και ευαισθησία, σκιαγραφούν το ταξίδι αυτογνωσίας και τις προκλήσεις που η σύγχρονη Ελληνίδα καλείται να αντιμετωπίσει, ως μαμά, γυναίκα και σύντροφος.
Οι Μικρές Ιστορίες Μητρότητας είναι ένα ανθολόγιο ηλεκτρονικών επιστολών που στάλθηκαν από την «Πριγκιπέσσα των Βαλκανίων» προς τις μαμάδες-ακόλουθους του blog, για να τους θυμίσει ότι δεν είναι οι μόνες που δυσκολεύονται, δεν είναι τρελές και δεν είναι ποτέ μόνες. Σαν ένα φιλικό χτύπημα στην πλάτη. Ένα συνωμοτικό κλείσιμο ματιού. Μια σφιχτή αγκαλιά συμπαράστασης. Για να συνεχίσουν να προσπαθούν για το καλύτερο, παρά την αϋπνία, παρά την κούραση και το χάος. Για να μείνουν εκεί, παρούσες και διάφανες. Για να μη χάσουν την πίστη τους· στον εαυτό τους, στα παιδιά τους και στο θαύμα της ζωής της ίδιας.

Βιογραφικό συγγραφέα:
Η Χριστίνα Γαβρίλη γεννήθηκε στα περίχωρα των Αθηνών και μεγάλωσε με Κάντι Κάντι, χλωρίνη Κλινέξ και μπόλικο Γιόκο Τσόκο. Σπούδασε στη Θεσσαλονίκη και στην Αγγλία και για πολλά χρόνια εργαζόταν από το πρωί μέχρι το βράδυ.
Στα τριάντα πέντε της, λίγο αφότου έγινε μαμά, αποφάσισε να κατέβει από αυτό το τρένο για να βεβαιωθεί ότι πάει εκεί που θέλει. Ύστερα από μια τρυφερή επανασύνδεση με το εσωτερικό της παιδί, ανακάλυψε ότι οι μυστηριώδεις διάδρομοι της ανθρώπινης ψυχής την έλκουν πολύ περισσότερο από τους εταιρικούς. Σήμερα κυνηγάει το μεγάλο της πάθος, την Ψυχολογία.
Από το 2018, στο προσωπικό της ιστολόγιο «Η Πριγκιπέσσα των Βαλκανίων» (www.iprigipessa.com), μοιράζεται με εκατοντάδες μαμάδες σκέψεις, συναισθήματα, αγωνίες, χαρές, και πάνω απ’ όλα, αλήθειες. Απ’ αυτές που θα σε κάνουν πότε να γελάς, πότε να κλαις, πότε και τα δύο ταυτόχρονα.
Θα τη βρείτε στο Instagram και στο Facebook ως «Η Πριγκιπέσσα των Βαλκανίων».
Το βιβλίο της «Μικρές ιστορίες μητρότητας – Από την Πριγκιπέσσα των Βαλκανίων» είναι το πρώτο της και κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ανεμολόγιο.

Πληροφορίες έκδοσης:
Τίτλος: Μικρές ιστορίες μητρότητας – Από την πριγκιπέσσα των Βαλκανίων
Συγγραφέας: Χριστίνα Γαβρίλη
Σελίδες: 238
Διαστάσεις: 14x21
Τιμή: 14 €
ΙSBN: 978-618-85977-9-2
Ημερ. κυκλοφορίας: 11/2022
Κωδικός: 2219 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

θα χαρώ να διαβάσω τα σχόλιά σας!

Adbox

@templatesyard