ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΗ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ ΕΥΑ ΚΑΣΙΑΡΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ "Η ΝΕΝΕ ΣΤΗ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ" ΤΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΟΚΚΙΝΗ ΚΛΩΣΤΗ ΔΕΜΕΝΗ

Καλημέρα σας, σήμερα στο BEAUTY DAYS WITH A BOOK φιλοξενούμε τη συγγραφέα ΕΥΑ ΚΑΣΙΑΡΟΥ του παιδικού βιβλίου «Η ΝΕΝΕ ΣΤΗ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ» σε εικονογράφηση MARTINA PELUSO. Το βιβλίο εκδόθηκε από τις εκδόσεις ΚΟΚΚΙΝΗ ΚΛΩΣΤΗ ΔΕΜΕΝΗ.


1)Ευχαριστούμε που δεχτήκατε να μιλήσουμε και να γνωρίσουμε εσάς και το βιβλίο σας καλύτερα. Πείτε μας λίγα λόγια για το βιβλίο σας και πώς σας ήρθε η έμπνευση για αυτή την ιστορία. Μιλήστε μας για την υπόθεση του και ποια είναι τα μηνύματα που θέλετε να στείλετε στα παιδιά, αλλά και στους μεγάλους, που θα διαβάσουν το βιβλίο σας;

Όταν φοιτούσα στο γυμνάσιο ένα από τα μαθήματα που μου κέντριζαν το ενδιαφέρον, ήταν η γεωλογία. Τόσο, που μια από τις επιθυμίες μου ήταν να γίνω γεωλόγος, όπως η Νενέ στο παραμύθι μου.
Τα φυσικά γεωλογικά φαινόμενα, νομίζω ότι εντυπωσιάζουν και προκαλούν την περιέργεια τόσο των μεγάλων όσο και των μικρών παιδιών.
Η χώρα μας έχει ένα από τα πιο γνωστά και πανέμορφα νησιά του κόσμου. Την Σαντορίνη. Είναι ένα νησί ηφαιστειογενές. Άραγε ξέρουμε πώς δημιουργήθηκε; Τι είναι το ηφαίστειο;
Είχα ταξιδέψει στην Σαντορίνη πριν αρκετά χρόνια και είχα εντυπωσιαστεί. Αποφάσισα να γράψω αυτό το παραμύθι για να δώσω στα μικρά παιδιά μέσα από τον διάλογο δύο ζώων και την φιλία τους, με παρομοιώσεις και με όσο πιο απλά λόγια γίνεται γιατί και πώς εκρήγνυται ένα ηφαίστειο και τι συμβαίνει στην γύρο περιοχή. Άλλο γεωλογικό φαινόμενο αρκετά συχνό είναι ο σεισμός. Τι ξέρουν τα παιδιά για αυτό;
Ένας άλλος στόχος μου είναι να γνωρίσουμε καλύτερα όλοι μας, μικροί μεγάλοι την πατρίδα μας.

2)Το βιβλίο σας έχει μια υπέροχη εικονογράφηση. Πείτε μας δυο λόγια για την εικονογράφο MARTINA PELUSO που έδωσε εικόνα στην ιστορία σας, μιλήστε μας για τη συνεργασία σας και πως φτάσατε σ αυτό το καταπληκτικό αποτέλεσμα.

Δυστυχώς την MARTINA PELUSO δεν την γνωρίζω προσωπικά. Εκείνο όμως που γνωρίζω είναι ότι είναι μια εξαιρετική Ιταλίδα εικονογράφος και εξαιρετική στις συνεργασίες της. Η έκπληξη που μου επιφύλαξαν οι εκδόσεις Κόκκινη Κλωστή Δεμένη, για το ποιος θα εικονογραφήσει την Νενέ, ήταν για μένα ένα απρόσμενο δώρο. Όταν είδα το τελικό
αποτέλεσμα, πριν την εκτύπωση του βιβλίου, ενθουσιάστηκα.
Οι εκδόσεις Κόκκινη Κλωστή Δεμένη πάντα προσέχουν και επιμελούνται ιδιαίτερα την εικονογράφηση σε όλα τους τα βιβλία, γιατί ξέρουν ότι τα μικρά παιδιά προσελκύονται από αυτήν.
Ευχαριστώ ιδιαίτερα την Κατερίνα Καρατζά για την υπέροχη συνεργασία μας, όχι μόνο σε αυτό το βιβλίο, αλλά και όλα όσα έχουν εκδοθεί από τον εκδοτικό της οίκο.

3) Σε παιδιά τι ηλικίας απευθύνεται το βιβλίο σας; Πιστεύετε ότι τα παιδικά βιβλία πρέπει να διαβάζονται και από τους μεγάλους; 

Η Νενέ, απευθύνεται κυρίως σε παιδιά ηλικίας από 5-6 ετών και πάνω.
Εννοείται όμως ότι ένα λογοτεχνικό βιβλίο που αφήνει χώρο στη φαντασία και στη δημιουργική σκέψη του ανθρώπου, δεν είναι μόνο για παιδιά. Άλλωστε όλοι κρύβουμε μέσα μας ένα παιδί.

4) Έχουμε διαβάσει πολλά παραμύθια και παιδικά μυθιστορήματα από εσάς! Πώς αποφασίσατε να ασχοληθείτε με τη συγγραφή παιδικής λογοτεχνίας? Ήταν κάτι που το είχατε σαν σκέψη από μικρό παιδί;

Όχι. Ποτέ μου δεν σκέφτηκα να ασχοληθώ με την συγγραφή κατά την παιδική μου ηλικία. Έχω, όμως, περάσει το μεγαλύτερο μέρος της ζωής μου με παιδιά προσχολικής ηλικίας. Θεωρώ ότι γνωρίζω αρκετές πλευρές τους. Παράλληλα με ενδιέφερε πάντα η λογοτεχνία και η καταγραφή σκέψεων και ιστοριών. Και η συνταξιοδότησή μου άφησε χρόνο ώστε να
ασχοληθώ με αυτό. Ίσως ενδόμυχα να είναι η επιθυμία μου να διατηρήσω, τώρα με την συνταξιοδότησή μου, την επαφή με τα παιδιά με ένα διαφορετικό τρόπο.

5) Από πόσο νωρίς πιστεύετε ότι πρέπει να φέρνουμε τα παιδιά σε επαφή με τα βιβλία και με ποιον τρόπο; 

Η απάντηση στο ερώτημα σας είναι - αμέσως! Να κρατούν οι γονείς το μωρό τους αγκαλιά και να του διαβάζουν. Τα μωρά όταν τους μιλάμε, δεν καταλαβαίνουν τι ακριβώς τους λέμε. Αυτό όμως το θεωρούμε απολύτως φυσικό. Τα μωρά καταλαβαίνουν τη γλώσσα του σώματός μας,
βλέπουν τις εκφράσεις του προσώπου μας, ακούν την φωνή μας. Έτσι το να τους διαβάζουμε παραμύθια από τόσο μικρή ηλικία, άσχετα αν καταλαβαίνουν το περιεχόμενο τους, αποτελεί προϋπόθεση για να αρχίσουν το μωρά μας να διαβάζουν. Και όσο πιο συχνά το κάνουμε,
τόσο πιο οικείο γίνεται για αυτά.

6) Εσείς στα παιδικά σας χρόνια διαβάζατε παραμύθια; Ποιο είναι το παραμύθι που θυμάστε και για ποιο λόγο; 

Μεγάλωσα με τις ιστορίες του μπαμπά, του παππού από τους πολέμους που έζησαν. Και από τις ιστορίες της γιαγιάς μου από την Μικρά Ασία.
Περισσότερο αυτές τις ιστορίες θυμάμαι και όχι τα πρώτα παραμύθια.
Αλλά το αγαπημένο μου βιβλίο, μάλλον σειρά βιβλίων, ήταν οι ιστορίες της μικρής Λιλίκας και του σκύλου της του Παταπούφ. Λάτρευα και λατρεύω ακόμα την εικονογράφησή τους. Διάβαζα τις ιστορίες τους και ταξίδευα.

7) Αρκετοί από εμάς συνηθίζουμε να κάνουμε δώρο στα παιδιά βιβλία. Ποια νομίζεται ότι είναι τα κριτήρια για να επιλέξουμε ένα καλό παιδικό βιβλίο.

Κατά την απόψή μου, τα στοιχεία που πρέπει να διαθέτει ένα βιβλίο που απευθύνεται σε παιδιά, είναι:
 το να μιλά στις ψυχές των παιδιών σκορπώντας χαμόγελα και συγκινήσεις
 το να δημιουργεί την διάθεση στο παιδί όταν τελειώσει την ανάγνωση του, αντί να το βάλει στη βιβλιοθήκη του κατευθείαν, να το κρατά στα χέρια του και κλείνοντας τα μάτια να
προβληματίζεται να συγκινείται και να ονειρεύεται.
 το να του δίνει ώθηση για δημιουργία
Πιστεύω ότι τα βιβλία που αγγίζουν τα σημερινά παιδιά, είναι αυτά που πραγματεύονται διαχρονικές αξίες με τρόπο άμεσο, ειλικρινή, αφτιασίδωτο, χωρίς υποκρισία και μακριά από την πεζότητα της κοινωνίας των ενηλίκων.

8) Σκέψεις για επόμενο βιβλίο; Θα δούμε σύντομα κάτι διαφορετικό από εσάς ή ακόμη μια ιστορία για παιδιά; Τι ετοιμάζετε; 

Υπάρχουν αρκετές ιδέες στο μυαλό μου. Ελπίζω σύντομα να διαβάσετε κάποια καινούργια ιστορία μου για παιδιά.

9) Μιλήστε μας για εσάς για να σας γνωρίσει το αναγνωστικό μας κοινό, τι ώρες που δεν ασχολείστε με την συγγραφή τι άλλο κάνετε?

Διαβάζω, ταξιδεύω με τον νου, συναντώ αγαπημένους φίλους, απολαμβάνω τον καφέ μου σε μια παραλία.

10) Πού και πώς μπορούμε να βρούμε το βιβλίο σας; Πώς μπορούν οι αναγνώστες να επικοινωνήσουν μαζί σας; 

Όπως όλα τα βιβλία έτσι και τα δικά μου βρίσκονται στα ράφια των βιβλιοπωλείων και περιμένουν καρτερικά τους αναγνώστες. Σε κάθε βιβλίο μου υπάρχει ένα σύντομο βιογραφικό μου σημείωμα και το mail μου, evakas2@yahoo.gr, με το οποίο μπορούν οι αναγνώστες να
επικοινωνήσουν μαζί μου, όπως και το κάνουν αρκετοί.

Ευχαριστούμε πολύ για την όμορφη κουβέντα μας!




Η Νενέ στη Σαντορίνη
Συγγραφέας: Eύα Κασιάρου
Εικονογράφηση: Martina Peluso
Κόκκινη Κλωστή Δεμένη

Η Νενέ, μια πανέξυπνη χήνα, γεωλόγος στο επάγγελμα, ταξιδεύει από την Χαβάη στη Σαντορίνη για να μελετήσει το έδαφος του ηφαιστειογενούς αυτού νησιού. Στη ρεσεψιόν του ξενοδοχείου την περιμένει ο γαϊδαράκος Γιακουμής ο οποίος αναλαμβάνει να την βοηθήσει στις μετακινήσεις της για όσο καιρό θα είναι στο νησί. Κοντά της μαθαίνει ένα σωρό καινούργια πράγματα για το νησί. Εκτός αυτού, μια υπέροχη φιλία γεννιέται μεταξύ τους.

Μια αλλιώτικη ιστορία για την αγαπημένη Σαντορίνη και το ηφαίστειο, που μας δείχνει μια άλλη εικόνα για το νησί με την μοναδική στον κόσμο ομορφιά. https://www.kokkiniklostibooks.gr/book.php?preq=contr...
Για παιδιά 6+

1 σχόλιο:

θα χαρώ να διαβάσω τα σχόλιά σας!

Adbox

@templatesyard