ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΗ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ κ. ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΡΟΥΜΕΛΙΩΤΟΥ για το βιβλίο της, «Η ΛΕΥΚΗ ΚΟΡΔΕΛΑ» από τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΑΠΥΡΟΣ

Καλημέρα σας, σήμερα στο BEAUTY DAYS WITH A BOOK φιλοξενούμε

τη συγγραφέα ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΡΟΥΜΕΛΙΩΤΟΥ με το βιβλίο της ''Η ΛΕΥΚΗ

ΚΟΡΔΕΛΑ'' από τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΑΠΥΡΟΣ 


1) Κα ΡΟΥΜΕΛΙΩΤΟΥ, πείτε μας λίγα λόγια για το βιβλίο σας ''Η

ΛΕΥΚΗ ΚΟΡΔΕΛΑ''


Η Λευκή Κορδέλα είναι ένα βιβλίο για τις φωνές των μεγάλων όταν

αυτές γίνονται τρομακτικές για ένα παιδί. Ο ήρωας του βιβλίου, ο

Αλέξης, είναι ένα μικρό αγόρι, που αντιλαμβάνεται ότι οι φωνές

δηλητηριάζουν τη ζωή και το μέλλον του και που αποφασίζει να πάρει

την κατάσταση στα χέρια του και να τις κάνει να σωπάσουν. Και,

φυσικά, προσπαθεί να το κάνει αυτό με έναν γλυκύτατο τρόπο που μόνο

ένα παιδί θα μπορούσε να σκεφτεί.

Η έμπνευση για την ιστορία του βιβλίου προήλθε από τις εκκωφαντικές

φωνές που ακούω γύρω μου και μέσα μου. Η έμπνευση για τον τίτλο

του βιβλίου προήλθε από την αριστουργηματική ταινία του Μίκαελ

Χάνεκε, ‘Η Λευκή Κορδέλα’ (2009), η οποία προσπάθησε να

περιγράψει και να κατανοήσει μια γενιά παιδιών, η οποία ασφυκτιά,

μεγαλώνοντας σε μια βίαιη και παράλογη κοινωνία ενός γερμανικού

χωριού, λίγο πριν την έναρξη του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου. Η γενιά

αυτή, όταν ενηλικιώθηκε, έφερε στην εξουσία τον Χίτλερ.


2) Ποιο είναι το μήνυμα που θέλετε να αποκομίσει ο μικρός αναγνώστης

που θα διαβάσει το βιβλίο?


Η Λευκή Κορδέλα απευθύνεται τόσο στα μικρά υπέροχα παιδιά μας

όσο και στους γονείς τους. Είναι ένα βιβλίο για παιδιά, για να

καταλάβουν ότι κανείς δεν έχει δικαίωμα να τα τρομοκρατεί, κυρίως

αυτοί που το αγαπούν. Και είναι ένα βιβλίο για τους μεγάλους που δεν

αντιλαμβάνονται ή που ξεχνούν καμιά φορά το πόσο κακό κάνουν οι

θυμωμένες φωνές στα παιδιά.


 3)Πείτε μας δυο λόγια για την εικονογράφηση του βιβλίου σας και τη

συνεργασία σας με την εικονογράφο του κ. ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ. Πείτε

μας τι ρόλο παίζουν οι εικόνες στα βιβλία για τους μικρούς αναγνώστες. 


Τι να πω για τη Μαρία, ειλικρινά… Κοιτάζοντας τις ζωγραφιές που μου

στέλνει με αφορμή τα κείμενά μου, ανακαλύπτω διαστάσεις των βιβλίων

μου που δεν είχα σκεφτεί ή καλοσκεφτεί νωρίτερα. Με τις εικόνες της, με

βοηθάει να κατανοήσω ακόμα περισσότερο το θέμα που πραγματεύομαι

κάθε φορά. Μαγικό να έχεις τόσο πολύ ταλέντο, ώστε να μπορείς να

επικοινωνείς με ζωγραφιές, μιλάς απευθείας στην ψυχή. Και απαραίτητο

όταν απευθύνεσαι σε μικρά παιδιά. Αισθάνομαι κάθε φορά ότι με το

γύρισμα κάθε σελίδας, τα παιδιά πρώτα αισθάνονται τη ζωγραφιά της

Μαρίας και μετά περιμένουν τις λέξεις μου για να τους εξηγήσω γιατί

αισθάνονται έτσι και για να τα καθησυχάσω. Και, ίσως, έτσι, ασυνείδητα,

στέλνω και το μήνυμα ότι, συχνά, ένα παιδί δεν τραυματίζεται από αυτό που

του συνέβη αλλά από το ότι αφέθηκε να διαχειριστεί το τραύμα μόνο του.


4) Σε παιδιά τι ηλικίας απευθύνεται το βιβλίο σας; Πιστεύετε ότι τα

παιδικά βιβλία πρέπει να διαβάζονται και από τους μεγάλους; 


Η Λευκή Κορδέλα απευθύνεται σε παιδιά 5+ και, ναι, οι ενήλικες πρέπει να

διαβάζουν παιδικά βιβλία για να θυμούνται ότι κάποτε υπήρξαν παιδιά και,

μη σας πω, ότι, ειδικά τα δικά μου βιβλία, πρέπει να διαβάζονται πρωτίστως

από τους μεγάλους.

5) Πείτε μας λίγα λόγια για εσάς και το συγγραφικό σας έργο, για να

σας γνωρίσει το κοινό μας καλύτερα.


Το ταξίδι μου στον κόσμο του βιβλίου ξεκίνησε το 2018 με το βιβλίο

‘Μην πας, φωκάκι!’, σε εικονογράφηση της Μαρίας Σινάνογλου (άλλης

μιας καταπληκτικής και αγαπημένης Μαρίας...). Είναι ένα βιβλίο που

πραγματεύεται το θέμα της αυτοπροστασίας και προσπαθεί να εξηγήσει

στα παιδιά για ποιο λόγο δεν πρέπει ποτέ να ακολουθήσουν έναν

άγνωστο άνθρωπο αλλά ούτε και γνωστό, αν δεν το γνωρίζει η μαμά και

ο μπαμπάς. Το φωκάκι κυκλοφορεί και στην Ισπανία, χάρη στην

αγαπημένη Σοφία Ροηλίδου, που ανέλαβε να το μεταφράσει και να του

βρει εκδοτική οικογένεια εκεί (‘No vayas, foquita!’, Εκδόσεις

Pigmalion).

Το δεύτερο βιβλίο μου, το ΄Μίλα!’, σε εικονογράφηση της Μαρίας

Παπανδρέου, εκδόθηκε το 2023. Είναι για τον Αλέξη, ένα μικρό αγόρι

με μια μελανιά στο μάγουλο. Η ιστορία είναι ένας συγκλονιστικός

διάλογος ανάμεσα στον Αλέξη και στη μελανιά του, η οποία προσπαθεί

να τον πείσει να μιλήσει για εκείνη ώστε να της επιτρέψει να φύγει, για

να τον αφήσει να ζήσει ελεύθερος και δυνατός. Είναι ένα βιβλίο που

πραγματεύεται την πρόληψη/διαχείριση της κακοποίησης και του

παιδικού τραύματος.

Όλα μου τα βιβλία, έχουν εκδοθεί από τον Εκδοτικό Οργανισμό

Πάπυρος, που αγαπάει πολύ και το παιδικό βιβλίο και εμένα. Είναι

τόσος ο σεβασμός και τόση η φροντίδα που κάθε εκδοτική μας

απόπειρα, τελικά, μας συγκινεί και μας κάνει περήφανους.

Και επειδή τα θέματα που πραγματεύομαι είναι ιδιαίτερα ευαίσθητα

(αυτοπροστασία, πρόληψη/αντιμετώπιση κακοποίησης), ζητάω πάντα

τη συνδρομή αγαπημένων, αξιόλογων φίλων, οι οποίοι συμβάλλουν με

τον τρόπο του ο καθένας (μελοποίηση παραμυθιού, τραγούδι,

παιδαγωγικές συμβουλές και δράσεις, multimedia…) στο να

δημιουργηθεί ένα ολόκληρο παιδαγωγικό εργαλείο για το σπίτι και για

την τάξη. Τα βιβλία μου έχουν πάντα δύο μέρη, το πρώτο μέρος με την

ιστορία και το δεύτερο μέρος με συμβουλές και δραστηριότητες για

αξιοποίηση της ιστορίας από γονείς και παιδαγωγούς.

Στη λευκή μου κορδέλα, για την οποία συζητάμε σήμερα, είχα την τιμή

να συνεργαστώ με τον Γιώργο Στυλιαρά, ψυχοθεραπευτή, και τη

Μαρίνα Βασιλείαδου, νηπιαγωγό, οι οποίοι ανέλαβαν την επιστημονική

επιμέλεια του βιβλίου, την Ελίνα Μαυροπούλου, νηπιαγωγό, η οποία

είναι η διαχειρίστρια της σελίδας @the kids.society και μας έγραψε το

κομμάτι για τους γονείς, όπως μόνο εκείνη μπορεί, την Κατερίνα

Μάλλιου, που μας επέτρεψε να συμπεριλάβουμε στο βιβλίο, το

συγκλονιστικό κείμενό της για τις φωνές, ‘ενώ εσύ μου φώναζες’, την

ψυχοθεραπεύτρια Μαρία Μαγγανάρη, που μας μιλάει για το

παράδειγμα της Δανίας, μιας από τις πιο ευτυχισμένες χώρες στον

κόσμο (σύμφωνα με τον Ο.Η.Ε), και φυσικά τον Μάριο Μάζαρη,

δάσκαλο και συγγραφέα (Αναγνωστικό/schoolmarius), αν και περιττές

οι συστάσεις, που έχει τον τελευταίο λόγο στο βιβλίο, καθώς μας

έγραψε τον επίλογο…

Στην ιστοσελίδα των βιβλίων μου, https://fokaki-gr.webnode.gr/, θα

βρείτε τις ανάλογες πληροφορίες για όλα μου τα βιβλία.


6) Εσείς στα παιδικά σας χρόνια διαβάζατε παραμύθια; Ποιο είναι το

παραμύθι που θυμάστε και για ποιο λόγο;


Ναι, διάβαζα κι εγώ αλλά το παραμύθι που θυμάμαι πολύ συχνά και πολύ

έντονα δεν είναι ένα παραμύθι που διάβαζα αλλά ένα παραμύθι που άκουγα

από τη γιαγιά μου, όταν ήμουν ακόμη πάρα πολύ μικρή. Τον

Κοντορεβιθούλη. Μου το αφηγούνταν κάθε μεσημέρι η γιαγιά και κάθε

φορά συγκλονιζόμουν σαν να το άκουγα για πρώτη φορά. Καθόμουν στο

κρεβάτι, με σκέπαζε η γιαγιά, να μην κρυώνω, άσχετα αν ήταν καλοκαίρι ή

χειμώνας, και ώσπου να τελειώσει το παραμύθι, είχα τελειώσει όλο το φαί

μου… Τρομακτικό λίγο το παραμύθι και η γιαγιά ήταν πολύ θεατρική στην

αφήγησή της αλλά χαμογελούσε με τα μάτια της σε όλη τη διάρκεια της

αφήγησης. Αποτελούσα χαριτωμένο θέαμα, μάλλον, μασουλώντας με

διάπλατα γουρλωμένα μάτια. Εν τω μεταξύ, ήμουν πολύ φαγανό παιδί. Δε

χρειαζόμουν παραμύθια για να φάω. Απλά, όσο απολάμβανα εγώ το

καθημερινό μεσημεριανό μας παραμύθι, άλλο τόσο το απολάμβανε κι

εκείνη. Γι αυτό, μάλλον, το θυμάμαι τόσο έντονα. Επειδή ουσιαστικά το

έχω συνδέσει με την ασφάλεια και την αγάπη που ένιωθα εκείνες τις

στιγμές.


7)Αρκετοί από εμάς συνηθίζουμε να κάνουμε δώρο στα παιδιά βιβλία. Ποια

νομίζετε ότι είναι τα κριτήρια για να επιλέξουμε ένα καλό παιδικό βιβλίο.


Η διάθεσή μας και η δυνατότητά μας να διαβάσουμε αυτά τα βιβλία στα

παιδιά μας με τον τρόπο που το έκανε η γιαγιά μου, η Ντίνα.


 8) Σκέψεις για επόμενο βιβλίο, θα δούμε κάποια στιγμή κάποιο

διαφορετικό είδος λογοτεχνίας από εσάς;  Τι ετοιμάζετε; 


Αααα, θα μου επιτρέψετε να μη σας χαλάσω την έκπληξη…


  Κλείνοντας θέλω να σας ευχαριστήσω για την όμορφη συζήτησή μας,

πείτε μας όμως πού και πώς μπορούμε να βρούμε το βιβλίο σας; Πώς

μπορούν οι αναγνώστες να επικοινωνήσουν μαζί σας;


Εγώ σας ευχαριστώ! Πολύ!

Το βιβλίο υπάρχει σε όλα τα βιβλιοπωλεία αλλά ακόμα και αν δεν το βρείτε

για κάποιο λόγο, μπορείτε να το παραγγείλετε σε όλα τα βιβλιοπωλεία.

Έχω δημιουργήσει μία σελίδα στο Facebook για τα βιβλία μου με τίτλο

‘Μια φορά κι ένα παιδικό βιβλίο’, για όποιον θέλει να επικοινωνήσει μαζί

μου. Και, φυσικά, στους προσωπικούς μου λογαριασμούς στο Fb και στο

Instagram: Vassiliki Roumeliotou και vassiliki_roumeliotou, αντίστοιχα.





Η λευκή κορδέλα
Κατηγορίες: Νέες κυκλοφορίες, Οι μικροί μας φίλοι
Εκδοτικός Οργανισμός Πάπυρος
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΡΟΥΜΕΛΙΩΤΟΥ
https://www.facebook.com/vassiliki.roumeliotou

Γέμισε η πόλη χαμόγελα, μπαλόνια και κορδέλες. Λευκές! Και η κάθε επόμενη μέρα κρατούσε
τον λόγο της. Την ίδια ακριβώς υπόσχεση. Όλο και περισσότερα μπαλόνια! Όλο και περισσότερα γέλια! Και όλοι οι άνθρωποι, μικροί και μεγάλοι, γελούσαν. Γελούσαν με τη φωνή τους και με τη φωνή των άλλων. Σαν να ήταν όλοι φίλοι σε αυτήν την πόλη. Φίλοι αληθινοί!

Στη σημερινή εποχή, η επικοινωνία μας με τα παιδιά, λανθασμένα, βασίζεται ακόμα στις φωνές. Ζητάμε να μας ακούν, να τηρούν τα όρια που βάζουμε, χωρίς αντίδραση. Όταν αυτό δεν γίνεται, η απάντησή μας είναι να φωνάξουμε, πιστεύοντας ότι έτσι θα μας ακούσουν. Ξεχνάμε ότι το παιδί δεν είναι ένας ενήλικας τσέπης αλλά… απλά ένα παιδί. Δεν μπορούμε λοιπόν να έχουμε τις ίδιες απαιτήσεις με εκείνες που θα είχαμε από έναν ενήλικα.

Η Βασιλική Ρουμελιώτου, η αγαπημένη παραμυθού των παιδιών επιστρέφει, χαρίζοντας στους μικρούς της φίλους, το πολύτιμο δώρο των λέξεων, για να εκφραστούν και να αποκτήσουν μια πολύ δυνατή φωνή, απέναντι στις φωνές των μεγάλων, όταν αυτές γίνονται τρομακτικές… και οι λέξεις αυτές ζωντανεύουν μέσα από τις εκπληκτικές εικόνες της εικονογράφου Μαρίας Παπανδρέου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

θα χαρώ να διαβάσω τα σχόλιά σας!

Adbox

@templatesyard