ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΟ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ κ.ΘΕΟΔΩΡΟ ΛΙΜΗΤΣΙΟ για το βιβλίο του "ΚΑΡΤΕΡΕΜΑ'' από τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ

  Καλημέρα σας, σήμερα στο BEAUTY DAYS WITH A BOOK

φιλοξενούμε το συγγραφέα κ. ΛΙΜΗΤΣΙΟ ΘΕΟΔΩΡΟ, με το νέο

βιβλίο του ΚΑΡΤΕΡΕΜΑ  που εκδόθηκε πρόσφατα από τις

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ.


1) Κε ΛΙΜΗΤΣΙΟ, ευχαριστούμε που δεχτήκατε να

μιλήσουμε και να γνωρίσουμε εσάς και το νέο βιβλίο σας.

Πείτε μας, είχατε ονειρευτεί από μικρός να γίνεται

συγγραφέας? πότε και πως ξεκινήσατε την συγγραφή.


Κι εγώ ευχαριστώ πολύ για τη φιλοξενία!

Το όνειρό μου από μικρός ήταν να γίνω ηθοποιός και είμαι πολύ

χαρούμενος που το πραγματοποίησα. Το να γίνω συγγραφέας

ήταν κάτι που δεν με ενδιέφερε γιατί πίστευα πως δεν θα τα

κατάφερνα. Βέβαια πάντα έγραφα αλλά δεν μπορούσα να

φανταστώ ποτέ ότι θα φτάσω να ολοκληρώσω και να εκδώσω

τέσσερα βιβλία. Η συγγραφή ξεκίνησε με την εγκατάστασή μου

στην Βιέννη το 2011 και το πρώτο μου μυθιστόρημα πήρε σχεδόν

8 χρόνια για να ολοκληρωθεί.


2) Συστήστε μας με λίγα λόγια το βιβλίο σας «ΚΑΡΤΕΡΕΜΑ».

Ποια ήταν η πηγή έμπνευσης της ιστορίας σας?


Και τα τέσσερα μυθιστορήματά μου ξεκινήσανε από ένα τραγούδι ή

από ένα ποίημα. Έτσι και το «Καρτέρεμα». Το τραγούδι που με

πήρε από το χέρι και με οδήγησε να ολοκληρώσω την ιστορία αυτή

είναι το «Μοιρολόι του Χωρισμού» του Γιάννη Παπαγεωργίου και

τραγουδάει η Ναταλία Λαμπαδάκη.

Η ιστορία του βιβλίου ξετυλίγεται στα μαγικά νησιά της Άνδρου και

της Τήνου στις αρχές του 20 ου αιώνα. Μια βάρκα που μεταφέρει

ένα απροσδόκητο φορτίο οδηγούμενη από τα μανιασμένα κύματα

προσαράζει στα βράχια. Ο Παναγής σώζει την Ελένη από βέβαιο

πνιγμό κι έτσι ένας απρόσμενος έρωτας γεννιέται. Λίγες μέρες

αργότερα ο ίδιος μπαρκάρει για λιμάνια μακρινά παίρνοντας μαζί

του τη μορφή της που τριγυρίζει ασταμάτητα στη σκέψη του. Το

παρελθόν της Ελένης όμως δεν την αφήνει να μείνει για πολύ στην

Άνδρο κι έτσι αναγκάζεται να επιστρέψει πίσω στην Τήνο για να

εκπληρώσει το πεπρωμένο της που κάθε στιγμή καραδοκεί

θυμίζοντας της πως αν δεν ακολουθήσει το σωστό δρόμο θα

πρέπει να πληρώσει το τίμημα. Ο Παναγής προσβάλλεται από

φυματίωση και κλείνεται στο Σανατόριο. Στη μάχη που δίνει για να

κρατηθεί στη ζωή τα μόνα του όπλα είναι η αγάπη του για την

Ελένη και μητέρα του…

Η μοίρα παίζει το δικό της παιχνίδι με τη ζωή και την αγάπη των

πρωταγωνιστών και δεν θα σταματήσει ποτέ παρά μόνο όταν

εκπληρωθεί το πεπρωμένο τους.


3) Ποια θεωρείται ότι είναι τα δυνατά του στοιχεία?


Η απλή, καθημερινή του γραφή και η κινηματογραφική του

προσέγγιση. Στο τελευταίο ίσως με βοήθησε και το ότι είμαι

ηθοποιός και γράφω περισσότερο με εικόνες. Αυτό δίνει μια άλλη

αξία σε όλα μου τα βιβλία γιατί μπορούν να διαβαστούν ακόμη και

από κάποιον που δεν έχει πολλές γνώσεις.


4) Ποιο είναι το μήνυμα που θέλετε να αποκομίσει ο

αναγνώστης σας.


Η εποχή που ζουν και αναπνέουν οι ήρωες των βιβλίων μου είναι

το μακρινό παρελθόν· άγνωστο σχεδόν στους περισσότερους από

εμάς. Κι εγώ γράφοντας μαθαίνω. Εκείνη η εποχή ήταν πολύ

δύσκολη για όσους τη ζήσανε αλλά είχανε πολλά άλλα που τους

κάνανε ευτυχισμένους, τα όποια δυστυχώς χαθήκανε με το

πέρασμα του χρόνου. Η έννοια της οικογένειας, η ουσιαστική

επικοινωνία, η πραγματική αγάπη σε όλες της τις μορφές είναι από

τα πιο σημαντικά πράγματα τα οποία στις μέρες μας δύσκολα

συναντάει κανείς. Το παρελθόν πρέπει να μένει πάντα ζωντανό

μέσα μας και να μας διδάσκει πώς θα κάνουμε καλύτερο το

μέλλον. Αν το σβήσουμε για πάντα τότε θα οδηγηθούμε σίγα σιγά

προς την καταστροφή μας.


5) Πώς αποφασίσατε τον τίτλο του βιβλίου, υπήρξε κάποιος

άλλος που απορρίφθηκε?


Το «Καρτέρεμα» είναι η προσμονή που εμπεριέχει πόνο.

Η Μάνα καρτεράει τον γιό της να γυρίσει από τα καράβια, η

αδερφή τον αδερφό της, η γυναίκα τον άντρα της. Οι ναυτικοί με τη

σειρά τους καρτερούνε να βρεθούνε στην αγκαλιά της θάλασσας

και την ίδια στιγμή την γρήγορη επιστροφή τους στη αγκαλιά των

δικών τους ανθρώπων. Πίσω από όλα αυτά είναι κρυμμένη η

αγάπη σε όλες της τις μορφές όπως και ο έρωτας. Αυτές τις δύο

λέξεις βρήκα και εγώ κρυμμένες στα τέσσερα φωνήεντα του τίτλου

του βιβλίου «κΑρτΕρΕμΑ». Αγάπη-Έρωτας-Έρωτας-Αγάπη!

Δεν υπήρχε πιο ιδανικός τίτλος.


6) Έχουμε διαβάσει τα προηγούμενα βιβλία σας, άρα

μπορούμε να σας εντάξουμε στους αγαπημένους και

πολυγραφότατους συγγραφείς μας, μιλήστε μας για τους

ανθρώπους που είναι κοντά σας και σας στηρίζουν στο έργο

σας. 


Είμαι από τους τυχερούς γιατί έχω πολλούς φίλους. Δεν μπορώ να

θυμηθώ ούτε έναν με τον οποίο να έχω μαλώσει και να έχουμε

σταματήσει να μιλάμε. Ο κάθε ένας ξεχωριστά με τον δικό του

τρόπο έχει βάλει το δικό του λιθαράκι σε κάποιο ή και σε όλα μου

τα βιβλία. Βέβαια η μεγαλύτερη έμπνευσή μου ξεκίνησε όταν λίγα

χρόνια πριν γνώρισα τη γυναίκα της ζωής μου και έφτασε στο

αποκορύφωμά της με τον ερχομό του γιού μου που γεννήθηκε λίγο

μετά την υπογραφή του πρώτου μου συμβολαίου με τις εκδόσεις.

Δεν θα μπορούσε το πρώτο βιβλίο να μην είναι αφιερωμένο σ’

αυτόν.


7) Πείτε μας πως προέκυψε η συνεργασία σας με τις

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ?


Το 2019 ήταν η εποχή που έστελνα το πρώτο μου μυθιστόρημα σε

όλους τους εκδοτικούς για να δω αν υπάρχει ενδιαφέρον. Πολύ

γρήγορα απογοητεύτηκα και αποφάσισα να σταματήσω. Τα

«Ελληνικά Γράμματα» ήταν ο εκδοτικός που ακόμη δεν είχα στείλει

την πρότασή μου γιατί απλά θεωρούσα ότι κι εκεί δεν θα υπήρχε

κάποιο ενδιαφέρον. Μετά από παρότρυνση του φίλου μου του

Σωτήρη έστειλα πολύ διστακτικά αυτό το e-mail και λίγες μέρες

μετά δέχτηκα ένα τηλεφώνημα που δεν θα ξεχάσω ποτέ. Σε ένα

ταξίδι αστραπή από την Βιέννη για Αθήνα που κανονίστηκε μέσα

σε μια μέρα υπέγραψα το πρώτο μου συμβόλαιο.


8) Μιλήστε μας για τα επόμενα συγγραφικά σας σχέδια. Τι να

περιμένουμε από εσάς και πόσο σύντομα ?


Μετά από τέσσερα χρόνια και τέσσερα μυθιστορήματα αποφάσισα

να δώσω την ευκαιρία στον εαυτό μου να ξεκουραστεί για λίγο. Η

αλήθεια είναι πως δεν αισθάνομαι και τόσο καλά μακριά από αυτή

τη θάλασσα των λέξεων που κολυμπούσα καθημερινά τα τελευταία

χρόνια. Ίσως ήταν η ώρα του απολογισμού. Να κοιτάξω λίγο πίσω

σε ότι έχω κάνει μέχρι τώρα και να σχεδιάσω το επόμενό μου

βήμα.


9) Ποια θεωρείτε ως την πιο σημαντική, ίσως και ανεξάντλητη,

«πηγή ιδεών» για έναν συγγραφέα;


Για μένα είναι το παρελθόν γιατί έχει αυτή τη μαγεία του άγνωστου.

Το σήμερα είναι γνωστό σε όλους μας. Έχει σίγουρα και αυτό το

ενδιαφέρον του αλλά όχι όσο οι παλιές εποχές. Αυτό που πάντα με

βοηθούσε σαν ηθοποιό και τώρα σαν συγγραφέα είναι η

παρατήρηση των ανθρώπων που κυκλοφορούνε γύρω μας. Οι

σχέσεις μεταξύ τους, οι συμπεριφορές τους, το παρελθόν τους και

γενικός η ιστορία τους. Κι αμέσως μετά η φαντασία που είναι για

όλους τους καλλιτέχνες ο άσσος στο μανίκι τους. Αν δεν

καλλιεργήσεις σωστά την φαντασία και δεν δεις τους ήρωές να

ζωντανεύουν πραγματικά μέσα στην ιστορία σου τότε κάνεις από

τους αναγνώστες δεν θα καταφέρει να τους δει.


Τελειώνοντας με τις ερωτήσεις θα ήθελα να ευχαριστήσω για

ακόμη μια φορά και θα ήθελα να μας πείτε που και πως

μπορούμε να βρούμε εσάς και το βιβλίο σας.


Το «Καρτέρεμα» όπως και όλα μου τα βιβλία μπορεί κάποιος να τα

βρει σε όλα τα βιβλιοπωλεία της γειτονιά του όπως επίσης και σε

μεγαλύτερα βιβλιοπωλεία σε όλη την Ελλάδα.




Καρτέρεμα
ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ: Λιμήτσιος Θεόδωρος Θεόδωρος Λιμήτσιος
ΕΤΟΣ ΕΚΔΟΣΗΣ:2023
Άνδρος, αρχές εικοστού αιώνα…
Μια βάρκα προσαράζει στα βράχια κουβαλώντας ένα απροσδόκητο φορτίο…
Η «Ωραία Ελένη» ετοιμάζεται να βάλει πλώρη για λιμάνια μακρινά…
Μια μάνα περιμένει με αγωνία την επιστροφή του παιδιού της…
Ένας ανεκπλήρωτος έρωτας ανθίζει στον Νεραϊδότοπο…
Τήνος, αρχές εικοστού αιώνα…
Ένας ανεπιθύμητος αρραβώνας… Η φλόγα της αγάπης καίει ακόμα στην καρδιά του βοσκού που πλάθει χίμαιρες στο μάρμαρο…
Ο ναυτικός βρίσκει απάγκιο στο νησί προδίδοντας τη θάλασσα για μια γυναίκα… Μια κόρη το σκάει απ’ το σπίτι καθώς η μοίρα σκηνοθετεί το αλλοπρόσαλλο σενάριο της ζωής…
Αθήνα, αρχές εικοστού αιώνα…
Καθημερινή μάχη για τη ζωή σ’ ένα νοσοκομείο - αποθήκη ψυχών…
Mες στο έρεβος γεννιέται μια δυνατή φιλία,
κι ένα μικρό θαύμα γκρεμίζει τα ιατρικά θέσφατα…
Τρία γεωγραφικά σημεία στον χάρτη της πονεμένης Ελλάδας
του εικοστού αιώνα που συνθέτουν μιαν ιστορία γεμάτη έρωτα,
αγάπη, πόνο. Γιατί όταν πιστεύεις πως έχεις ξεγελάσει το πεπρωμένο, αυτό επιστρέφει για να διεκδικήσει τα οφειλόμενα. Κι όσο πιο κοντά φτάνεις στον θάνατο τόσο πιο κοντή φαντάζει η ζωή που έζησες.
Η αξία όμως αυτής της ζωής επιβεβαιώνεται καθημερινά
από αυτούς που αφήνεις πίσω. Έτσι κι αλλιώς, μόνο η μνήμη
μπορεί να νικήσει τον θάνατο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

θα χαρώ να διαβάσω τα σχόλιά σας!

Adbox

@templatesyard