ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΟΝ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ κ. ΜΑΝΩΛΗ ΠΑΛΑΒΟΥΖΗ για το βιβλίο του «ΣΙΒΗΡΙΑ» από τις ΠΡΟΤΥΠΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΗΓΗ

Καλημέρα σας, σήμερα στο BEAUTY DAYS WITH A BOOK φιλοξενούμε το συγγραφέα κ. ΜΑΝΩΛΗ ΠΑΛΑΒΟΥΖΗ, με το νέο βιβλίο του ΣΙΒΗΡΙΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΗΓΗ.



Κε ΠΑΛΑΒΟΥΖΗ, ευχαριστούμε που δεχτήκατε να μιλήσουμε και να γνωρίσουμε εσάς και το έκτο βιβλίο σας που κυκλοφόρησε πριν λίγο καιρό.

1) Συστήστε μας με λίγα λόγια το βιβλίο σας "Σιβηρία" μια νουβέλα τρόμου και όχι μόνο, αλλά πείτε μας εσείς περισσότερα για αυτό. Ποια ήταν η πηγήέμπνευσης αυτής της crime ιστορίας;


Καλησπέρα!! Θα ήθελα να σας ευχαριστήσω για τη φιλοξενία στο blog και να

ευχηθώ κάθε καλό. Η «Σιβηρία» είναι το έκτο έργο μου, μία νουβέλα φαντασίας και

τρόμου που συνδυάζει τον περιβαλλοντικό προβληματισμό για την πλανητική

κλιματική κρίση με λαϊκές παραδόσεις της ανατολικής Ευρώπης. Θα μπορούσε

κάποιος να πει πως το βιβλίο αποτελεί μια προσπάθεια περιβαλλοντικής

ευαισθητοποίησης και μια ιστορία για την εσωτερική πάλη του κεντρικού χαρακτήρα,

του νεαρού Πάβελ, να αποδεχθεί τις τραγικές αλλαγές που επέρχονται στη ζωή του.

Ο Πάβελ κατοικεί στην Σιβηρία, αυτή την τεράστια και αραιοκατοικημένη γωνιά του

πλανήτη. Η ζωή του δεν τον ικανοποιεί, είναι μπλεγμένος στα δίχτυα της κοινωνικής

κρίσης της σύγχρονης Ρωσίας, αλλά τα πράγματα γίνονται πολύ χειρότερα όταν

έρχεται σε επαφή με το απόλυτο «κακό». Γιατί κάπου στα παγωμένα εδάφη της

Σιβηρίας, ένα αρχαίο κακό περιμένει να επιστρέψει στη ζωή. Σύντομα ο Πάβελ θα

παλεύει να αποδεχθεί την αλλαγή που συντελείται εντός του, μια αλλαγή που θα τον

οδηγήσει να λάβει αποφάσεις κομβικής σημασίας για τη ζωή του. Όπως σε όλα

σχεδόν τα βιβλία μου, το περιβάλλον αποτελεί τη βάση της ιστορίας πάνω στην οποία

με τη βοήθεια της φαντασίας και εμπνεόμενος από τις εποχές που διανύουμε, χτίζω

την υπόθεση του βιβλίου.


2) Ποια θεωρείται ότι είναι τα δυνατά σημεία του βιβλίου σας, που θα

κρατήσουν τον αναγνώστη να διαβάσει την ιστορία σας μέχρι την τελευταία του

σελίδα;


Η πρωτοπρόσωπη αφήγηση παρουσιάζει μια προσωπική τραγωδία, στην οποία

κυριαρχεί το συναίσθημα του φόβου αλλά και της ελπίδας, ο προβληματισμός και η

εσωτερική αναζήτηση του κεντρικού χαρακτήρα, συμβάλλοντας στο πλήρες

ανάπτυγμα της ψυχοσύνθεσης του Πάβελ. Ταυτόχρονα η υπόθεση του βιβλίου,

παρότι εκ πρώτης όψεως μοιάζει απίθανο να συμβεί, στον πυρήνα της, το

επιστημονικό ζήτημα το οποίο εξετάζεται είναι γεγονός. Στο έδαφος της Σιβηρίας

βρίσκονται «κατεψυγμένοι» μικροοργανισμοί (πολλοί από τους οποίους παθογόνοι)

οι οποίοι κάθε τόσο κάνουν την εμφάνισή τους, μολύνοντας ανθρώπους και ζώα,

ταράζοντας τον τοπικό πληθυσμό και τις κρατικές δομές υγείας. Αλλά επειδή αγαπώ

την φαντασία, πήγα την πραγματικότητα αυτή αρκετά βήματα παραπέρα, επομένως ο

αναγνώστης θα διαβάσει μια ιστορία φαντασίας και τρόμου, στο πλευρό ενός

ιδιαίτερου χαρακτήρα που καλείται να αποδεχθεί τον νέο εαυτό του.


3) Πώς αποφασίσατε τον τίτλο του βιβλίου, υπήρξε κάποιος άλλος που

απορρίφθηκε?


Δεν υπήρξε άλλος τίτλος. Ήταν ο πρώτος που σκέφτηκα καθώς συλλογιζόμουν την

πλοκή του βιβλίου και θεωρώ πως δεν θα μπορούσε να υπάρξει καταλληλότερος.


4) Πείτε μας πώς προέκυψε η μακροχρόνια τελικά συνεργασία σας, με τις

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΗΓΗ και δυο λόγια για τους ανθρώπους που σας βοηθάνε και σας

στηρίζουν κατά την διάρκεια του δύσκολου έργου της συγγραφής και το καλό

αποτέλεσμα του βιβλίου σας.


Με τις εκδόσεις Πηγή μάς ενώνουν πολλά. Η συνεργασία μας ξεκίνησε τα τέλη του

2017 όταν και έγινε η πρώτη επαφή σχετικά με το πρώτο, τότε, βιβλίο μου, τον

Τέταρτο Καβαλάρη. Η ομάδα του εκδοτικού είναι σταθεροί συνεργάτες όλα αυτά τα

χρόνια: υποστηρικτικοί, ειλικρινείς κι έχουν την τάση να με εμπιστεύονται, όποια

τρελή (και κάποιες φορές προφητική) ιδέα έχω ρίξει στο εκδοτικό τους τραπέζι. Είναι

επίσης άριστοι στη δουλειά τους, από την επιμέλεια του βιβλίου μέχρι τα εξαιρετικά

εξώφυλλα που σχεδιάζουν. Από εκεί και πέρα έχω την τύχη να βασίζομαι σε έναν

μικρό κύκλο ατόμων που με υποστηρίζουν: την οικογένειά μου (με ναυαρχίδα της τη

μαμά μου που διαβάζει ό,τι κι αν γράψω), καλούς φίλους και ανθρώπους από το χώρο

του βιβλίου που μοιράζομαι μαζί τους τις ιστορίες μου πριν αυτές αρχίσουν το ταξίδι

προς την έκδοση. Πέραν αυτών, όπως λέτε, η συγγραφή είναι ένα δύσκολο έργο,

κυρίως επειδή είναι μοναχικό, ιδίως στα πρώτα στάδια, πριν ολοκληρωθεί το αρχικό

κείμενο. Εκεί, η μόνη συντροφιά που έχω στη διάθεσή μου, είναι η φαντασία μου.

Και δεν θα μπορούσα να γυρέψω καλύτερα παρέα.


5) Μιλήστε μας για τα επόμενα συγγραφικά σας σχέδια. Τι να περιμένουμε από

εσάς και πόσο σύντομα ?


Παρότι η «Σιβηρία» κυκλοφορεί περίπου δύο μήνες, ήδη έχω στο μυαλό μου τρεις

διαφορετικές ιδέες: μία επιστημονικής φαντασίας, μία επικής φαντασίας, και μία

ακόμα που είναι μη μυθιστορηματικού τύπου. Ποια από τις τρεις θα δει πρώτη το φως

της έκδοσης, δεν το γνωρίζω. Μπορεί να προκύψει κάποια τέταρτη, ποιος ξέρει… Το

μόνο σίγουρο είναι ο χρόνος κι αυτός είναι κάποια στιγμή μέσα στο 2025.


6) Ποια θεωρείτε ως την πιο σημαντική, ίσως και ανεξάντλητη, «πηγή ιδεών»

για έναν συγγραφέα;


Τον πραγματικό κόσμο: τις καταστάσεις που αντιμετωπίζει ο άνθρωπος ή το

περιβάλλον. Τις κοινωνικές συνθήκες, τις αδικίες, τις ανισότητες, τις ευκαιρίες. Τα

ζητήματα που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε κάθε μέρα από όποια θέση κι αν

κατέχουμε. Και παράλληλα εμπνέομαι από την επικαιρότητα: από τις επιταγές των

απαιτητικών καιρών που διανύουμε. Δεν υπάρχει πηγή έμπνευσης, πιο πιστή και

γενναιόδωρη από μια «δύσκολη» εποχή. Φτάνει να έχεις την θέληση να «ακούς» τον

κόσμο, να παρατηρείς, να σκέφτεσαι, να προβληματίζεσαι και να φαντάζεσαι.


7) Μιλήστε μας για εσάς, για να σας γνωρίσουμε καλύτερα.


Χμ, για να σκεφτώ. Είμαι ο Μανώλης, είμαι 29 ετών και κατοικώ στον Έβρο απ’

όπου και κατάγομαι. Είμαι περιβαλλοντολόγος κι έχω ολοκληρώσει ένα σχετικό με

το επάγγελμά μου μεταπτυχιακό. Παρακολουθώ σεμινάρια και ημερίδες. Διαβάζω σε

σταθερή βάση, κάθε μέρα για την ακρίβεια για μια μεγάλη γκάμα θεμάτων, από την

ιστορία, τη γεωγραφία και την γεωπολιτική, μέχρι τις θετικές επιστήμες, το

περιβάλλον και τη λογοτεχνία. Το διάστημα αυτό είμαι υπάλληλος σε μουσείο. Από

εκεί και πέρα αγαπώ τη ζωγραφική, το γράψιμο (εννοείται), να αθλούμαι στο ύπαιθρο

και να παρακολουθώ ξένες σειρές και ταινίες. Μου αρέσει να κουβεντιάζω με

ανθρώπους, να ασχολούμαι με τα κοινά και γενικότερα να προβληματίζομαι έντονα

για οτιδήποτε συμβαίνει στον κόσμο μας. Νομίζω το πιο σημαντικό γνώρισμα που

οφείλει να διαθέτει ένας σύγχρονος πολίτης, είναι να κρατάει τα νοητικά όπλα του

ακονισμένα και πάντα εύκαιρα και σ’ αυτήν την κατεύθυνση έχω προσανατολίσει τη

ζωή μου, κάτι που με ευχαριστεί και μου δίνει δύναμη.


Τελειώνοντας με τις ερωτήσεις θα ήθελα να σας ευχαριστήσω για ακόμη μια

φορά και θα ήθελα να μας πείτε πού και πώς μπορούμε να βρούμε εσάς και το

βιβλίο σας.


Μπορείτε να προμηθευτείτε τη «Σιβηρία» από την ιστοσελίδα του Εκδοτικού Οίκου,

από τα μεγάλα ηλεκτρονικά βιβλιοπωλεία ή με παραγγελία από κάθε ενημερωμένο

βιβλιοπωλείο της γειτονιάς σας. Μπορείτε να με εντοπίσετε στα κοινωνικά δίκτυα:

στο προφίλ μου στο Instagram ή στο Facebook. Θα ήταν τιμή μου να μοιραστείτε την

άποψή σας μαζί μου, τις σκέψεις σας και ό, τι σας άφησε το κάθε βιβλίο μου, νέο ή

παλαιότερο. Σας ευχαριστώ ολόψυχα!!





Σιβηρία
Συγγραφέας: Μανώλης Παλαβούζης
ΠΡΟΤΥΠΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΗΓΗ


Το πιο τρομακτικό βιβλίο φαντασίας!

Στα παγωµένα εδάφη της Σιβηρίας, ένα αρχαίο κακό παραµονεύει στην έρηµη γη, πανίσχυρο και αθέατο στο πέρασµα χιλιετιών και αιώνων. Ο Πάβελ Βορόνιν, ένας νέος που βλέπει τα όνειρά του να διαλύονται και τη ζωή του να πέφτει σε τέλµα, θα αφυπνίσει άθελά του το αρχέγονο κακό της αχανούς πεδιάδας και πολύ σύντοµα θα αντιληφθεί πως τίποτα δεν θα είναι το ίδιο ξανά. Κι αυτό γιατί ο ίδιος δεν θα είναι ο άνθρωπος που κάποτε ήταν. Κάτι αλλάζει µέσα του, µέρα µε τη µέρα, ώρα µε την ώρα, µετατρέποντάς τον σ’ ένα πλάσµα θανάσιµο, βγαλµένο από τους πιο σκοτεινούς ανθρώπινους εφιάλτες.

Ένα κακό ξύπνησε και γυρεύει να τραφεί. Κι όταν το κακό πεινάει, µόνο άσχηµα πράγµατα µπορούν να συµβούν…

Μια νουβέλα φαντασίας για μια μοιραία συνάντηση με κάτι αλλόκοτο που καιροφυλακτούσε, προσμένοντας να επιστρέψει στη ζωή, κι ένας ήρωας σε αδιέξοδο. Για να επιβιώσει, οφείλει να αποδεχτεί τη νέα πραγματικότητα, ακόμα κι αν πρέπει ν’ αφήσει πίσω του όλα όσα αγαπάει.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

θα χαρώ να διαβάσω τα σχόλιά σας!

Adbox

@templatesyard