ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤOΝ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ κ. ΓΡΗΓΟΡΗ ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗ για το βιβλίο του "ΕΔΩ Γ*Μ*Ν ΑΡΣΕΝΙΚΟΥΣ, ΚΑΙ ΣΥ ΓΥΡΥΕΙΣ ΝΥΦΗ'' από τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΘΕΡΜΑΙΚΟΣ

 Καλημέρα σας, σήμερα στο BEAUTY DAYS WITH A BOOK φιλοξενούμε το συγγραφέα κ. ΓΡΗΓΟΡΗ ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗ για το βιβλίο του "ΕΔΩ Γ*Μ*Ν ΑΡΣΕΝΙΚΟΥΣ, ΚΑΙ ΣΥ ΓΥΡΥΕΙΣ ΝΥΦΗ'' από τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΘΕΡΜΑΙΚΟΣ


Κε  ΓΡΗΓΟΡΗ ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗ, ευχαριστούμε που δεχτήκατε να

μιλήσουμε και να γνωρίσουμε εσάς και το βιβλίο σας, με αυτόν τον

ιδιαίτερο τίτλο  ΕΔΩ Γ*Μ*Ν ΑΡΣΕΝΙΚΟΥΣ, ΚΑΙ ΣΥ ΓΥΡΥΕΙΣ

ΝΥΦΗ αλλά και το πικάντικο περιεχόμενο του, δεν θα σας κρύψω

ότι το βρήκα ευφυέστατο και με έκανε να χαμογελάσω πολλές

φορές όταν το ξεφύλλιζα, ψάχνοντας για γνωστές παροιμίες

θυμήθηκα ανθρώπους που τις άκουσα από το στόμα τους πρώτη

φορά αλλά και τις καταστάσεις για τις οποίες ειπωθήκαν, όμως

διάβασα και άλλες που ούτε γνώριζα.


ΓΔ. Μεγάλη μου χαρά και τιμή να μιλήσουμε για το βιβλίο μου!

Χαίρομαι πολύ που σας άρεσε, αλλά και που βρήκατε κάποια

ευφυολογήματα που δεν γνωρίζατε ή είχατε ενδεχομένως ξεχάσει.

Είμαι σχεδόν βέβαιος δε, πως από εδώ και στο εξής θα

χρησιμοποιείτε κάποιες ρήσεις στην καθημερινότητά σας αναλόγως

της περίστασης. Δεν σας κρύβω, πως αυτός ήταν άλλωστε και ο

απώτερος στόχος του ανθολογίου…


Πείτε μας όμως εσείς τι ήταν αυτό που σας ώθησε στην συγγραφή

του βιβλίου που κρατάμε τώρα στα χέρια μας, μιλήστε μας για το

περιεχόμενο του, τις υπέροχες παροιμίες που κληρονομήσαμε στο

πέρασμα των χρόνων.


ΓΔ. Όπως ανέφερα και στην παρουσίαση του βιβλίου στον Ιανό,

ανέκαθεν ένιωθα μια ιδιαίτερη έλξη προς στις παροιμίες, η όποια με

τα χρόνια μετεξελίχθηκε σε πραγματική λατρεία. Πάντα θεωρούσα

πως η συμπυκνωμένη λαϊκή σοφία των παροιμιών, είναι επίκαιρη

και ένας ευφυέστατος, άμεσος, επεμβατικός αλλά συνάμα

διαδραστικός τρόπος επικοινωνίας. Οτιδήποτε συμπυκνωμένο και

απλό στην γλώσσα, είναι προϊόν προβληματισμού, στοχασμού και

πειραματισμού ως προς την εξέλιξη της γλώσσας. Έτσι λοιπόν,

αποφάσισα να δημιουργήσω αυτό το μικρό «εγχειρίδιο»

μεστωμένης σοφίας, για να το μοιραστώ με ανθρώπους παρόμοιων

αξιών και πεποιθήσεων.


Πόσο δύσκολο ήταν να συγκεντρωθεί όλο αυτό το υλικό, ποιοι σας

βοήθησαν και σε ποιους θέλετε να πείτε ένα ευχαριστώ!


ΓΔ. Το περιεχόμενο του ανθολογίου, το συνέλεξα σε βάθος χρόνου

δύο δεκαετιών μέσα από προφορικές αναφορές κυρίως, αλλά και

αποσπασματικά από κείμενα εδώ και εκεί. Η συλλογή ήταν μια

πολύ μοναχική διαδρομή χωρίς καμία απολύτως βοήθεια. Ωστόσο,

οφείλω ένα μεγάλο ευχαριστώ στον Ρένο Χαραλαμπίδη, που ήταν

και η γέφυρα με τον Ιανό ως προς την έκδοσή του εν λόγω

ανθολογίου. Είναι σίγουρο πως χωρίς την συμβολή του Ρένου δεν

θα μιλούσαμε τώρα…Θα ήθελα επίσης να ευχαριστήσω τον Ιανό,

για την εμπιστοσύνη και την τόλμη του, να στηρίξει κάτι το οποίο

μπορεί να χαρακτηριστεί αρκετά προκλητικό στην εποχή της

μυωπικής πολιτικής ορθότητας που διανύουμε.


Υπάρχουν άσεμνες λέξεις ή πονηρά μυαλά ? 


ΓΔ. Εξαιρετική ερώτηση! Οι λέξεις φέρουν το ειδικό φορτίο που

εμείς τους δίνουμε. Ξέρετε, η ίδια ακριβώς λέξη ή φράση, έχει

διαφορετική ηχώ αναλόγως των συνθήκων που ταξιδεύει. Τι είναι

σεμνό ή πρέπων, το ορίζει ο καθένας μας ξεχωριστά και δεν

χωράει περαιτέρω λογοκρισία. Ο χρόνος, ο χώρος, η διάθεση, οι

προσλαμβάνουσες αλλά κυρίως το λογισμικό του καθενός,

«ζυγίζουν» τις λέξεις με αντίβαρό τις πεποιθήσεις και εμπειρίες μας

στην πορεία του βίου. Συνεπώς, υπάρχουν διαφορετικές

συχνότητες εκπομπής και λήψης που αντίστοιχα μπορούν είτε να

παρεξηγηθούν είτε να παρερμηνευτούν σε κάποιο πλαίσιο. Κατά

την ταπεινή μου γνώμη όμως, τίποτα δεν προσβάλει αν

τοποθετηθεί με τρόπο ανάλογο στο ευρύτερο πεδίο της

επικοινωνίας δύο ή περισσότερων συνομιλητών. Μην ξεχνάμε

επίσης πως η ελληνική γλώσσα επιβιώνει, ως η μακροβιότερη

καταγεγραμμένη ιστορία από οποιαδήποτε άλλη ινδοευρωπαϊκή

γλώσσα. Με περίπου 3.400 χρόνια γραπτής ιστορίας, η ελληνική

γλώσσα κυοφόρησε την δημοκρατία, την φιλοσοφία και την

ελευθερία λόγου απαρχής κόσμου.


Σε ποιο κοινό απευθύνεται το βιβλίο σας?


ΓΔ. Στόχος του ανθολογίου αυτού, είναι να θυμίσει σε κάποιους

αυτά που ενδεχομένως έχουν ακούσει, αλλά και να μεταφέρει σε

κάποιους άλλους τις ρήσεις από την λαϊκή μας παράδοση, σοφία

που δεν γνωρίζουν. Υπό αυτή την έννοια, όλοι γίνονται δυνητικά το

αναγνωστικό κοινό του βιβλίου χωρίς να υπάρχουν αυστηρά

δημογραφικά ή άλλα ειδικά κριτήρια.


Πως αποφασίσατε τον τίτλο του βιβλίου, υπήρξε κάποιος άλλος

που απορρίφθηκε ?


ΓΔ. Ο τίτλος του βιβλίου, ήταν η πρώτη ρήση που ανακάλυψα και

με παρακίνησε για το εν λόγω πόνημα. Με απλά λόγια, ήταν ο

σπινθήρας της δημιουργίας και εξαρχής δήλωσα ρητά ότι αν

κάποτε κατάφερνε να εκδοθεί, θα ήταν το ομότιτλο βιβλίο χωρίς

καμία περαιτέρω διαπραγμάτευση επ’ αυτού!


Είχατε ονειρευτεί από μικρός να γίνεται συγγραφέας? πότε και

πως ξεκινήσατε την συγγραφή.


ΓΔ. Κοιτάξτε, μου είναι ιδιαίτερα άβολο να οικειοποιηθώ την

ιδιότητα του συγγραφέα, καθότι τίτλος με ειδικό βάρος και ευθύνη.

Νομίζω θα ήταν τουλάχιστον αδόκιμο να αυτοχαρακτηριστώ

συγγραφέας υπό την αυστηρή έννοια του όρου. Μακάρι στο

μέλλον, να μου αναγνωριστεί η ιδιότητα αυτή από το αναγνωστικό

κοινό μέσω του έργου μου συνολικά. Για να είμαι απόλυτα

ειλικρινής, δεν είχα στο μυαλό μου την συγγραφή, απλά προέκυψε

από την λατρεία μου για τα ευφυολογήματα. Ομολογώ όμως, πως

έγραφα καλές εκθέσεις και ήμουν επιμελής μαθητής στην

ορθογραφία και την ετυμολογία των λέξεων.


Το βιβλίο του ΕΔΩ Γ*Μ*Ν ΑΡΣΕΝΙΚΟΥΣ, ΚΑΙ ΣΥ ΓΥΡΥΕΙΣ

ΝΥΦΗ  είναι η πρώτη συγγραφική δουλειά σας. Πως αισθάνεστε

τώρα που εκδόθηκε το πρώτο βιβλίο σας και τι ποια συμβουλή θα

δίνατε σε έναν νέο συγγραφέα, που σκέπτεται να εκδώσει το

πρώτο του βιβλίο?

ΓΔ. Νιώθω σίγουρα μια ψυχική ανάταση και εκπλήρωση, διότι

υπήρξαν οι κατάλληλες συνθήκες ώστε να εκδοθεί το βιβλίο από

ένα καταξιωμένο εκδοτικό οίκο. Όταν κάτι ξεκινάει ερασιτεχνικά

αλλά με ορμή και πάθος, έχει μεγάλη σημασία να ολοκληρώνεται με

συνέπεια και επαγγελματισμό, διότι σε προετοιμάζει σωστά για το

επόμενο επίπεδο της δημιουργίας.

Δεν θεωρώ πως είμαι σε θέση να δίνω συμβουλές γενικά ή ειδικά.

Θα ήθελα μόνο μέσα από την προσωπική μου εμπειρία, να

δηλώσω ότι αξίζει να δοκιμάζεις οτιδήποτε σου προκαλεί

ενδιαφέρον και μπορείς να χωρέσεις μέσα σε αυτό, χωρίς να

ακολουθείς τάσεις ή κάποια πλαίσια συμπεριφορών. Με λίγα λόγια,

να αφήνεσαι στην απόλαυση της δημιουργίας δίχως συμβιβασμούς

αλλά με σεβασμό και συνέπεια. Αυτή δεν είναι και η τέχνη του βίου

άλλωστε;


Μιλήστε μας για τα επόμενα συγγραφικά σας σχέδια. Τι να

περιμένουμε από εσάς και πόσο σύντομα ?


ΓΔ. Έχω ξεκινήσει και γράφω δυο μικρά αφηγήματα, τα οποία είναι

θέματα που με απασχολούν προσωπικά για κάποια χρόνια. Το

πρώτο, πραγματεύεται την σχεδόν εμμονική σχέση ως προς την

συλλογή αντικειμένων, και τους λόγους που την υποκινούν.

Το δεύτερο, σχετίζεται με την εμπειρία του να ζεις και να εργάζεσαι

σε μια ξένη χώρα όντας Έλληνας. Τα τελευταία 14 χρόνια ζώ στην

Ελβετία, και θέλω να αποδώσω πως είναι ο βίος σε μια χώρα που

είναι εκ διαμέτρου αντίθετη με την ελληνική ιδιοσυγκρασία και

ταυτότητα.


Ποια θεωρείτε ως την πιο σημαντική, ίσως και ανεξάντλητη, «πηγή

ιδεών» για έναν συγγραφέα;


ΓΔ. Για μένα προσωπικά, η ανεξάντλητη «πηγή ιδεών» είναι η

καθημερινή παρατήρηση και ερμηνεία στα πράγματα που με

περιβάλουν. Βέβαια, πάντα σε συνάρτηση με τα βιώματά και την

αντιληπτική ικανότητα μου. Είμαι όμως αρκετά παρατηρητικός ως

άνθρωπος, οπότε μου είναι σχετικά εύκολο να βρίσκω θεματολογία

που με ευχαριστεί.


Μιλήστε μας για εσάς για να σας γνωρίσει το κοινό μας


ΓΔ. Ξεκίνησα την καριέρα μου στον τομέα των επιχειρήσεων πριν

23 χρόνια, και βρίσκομαι στην ίδια τροχιά ακόμη και σήμερα. Τα

τελευταία 14 χρόνια, εργάζομαι στην Ελβετία αλλά προσπαθώ να

επιστρέφω στην Ελλάδα όσο πιο συχνά μπορώ. Μου λείπει αρκετά

όπως μπορεί να φαντάζεστε. Επίσης, λατρεύω την μουσική και

προσπαθώ να δημιουργώ αξιομνημόνευτες στιγμές με φίλους και

καλό φαγητό. Αποζητώ την καθημερινή συναναστροφή με

ανθρώπους, όπου και αντλώ τεράστια αποθέματα ενέργειας και

πληρότητας. Τέλος, δίνω μεγάλη σημασία στην αισθητική, στην

ευγένεια και τον αυτοσαρκασμό ως βασικά συστατικά για μια

«νόστιμη» καθημερινότητά.


Τελειώνοντας με τις ερωτήσεις θα ήθελα να ευχαριστήσω για

ακόμη μια φορά και θα ήθελα να μας πείτε που και πως μπορούμε

να βρούμε εσάς και το βιβλίο σας.


ΓΔ. Οποιοσδήποτε επιθυμεί να έρθει σε επαφή μαζί μου, μπορεί να

το κάνει μέσω email (gredim5@gmail.com) ή μέσω Instagram

(grego_dimi). Το βιβλίο μου είναι διαθέσιμο σε επιλεγμένα

βιβλιοπωλεία και ηλεκτρονικές πλατφόρμες (Ιανός, Πρωτοπορία,

Γραμμή, Λαβύρινθος, ebooks.gr, books24.gr, CaptainBook.gr,

κτλ.). Μια αναζήτηση στο διαδίκτυο θα σας κατατοπίσει αναλόγως.

Σας ευχαριστώ ακόμη μια φορά, για την ευκαιρία που μου δίνετε να

μοιραστώ τις σκέψεις μου με αφορμή το βιβλίο!



ΕΔΩ Γ*Μ*Ν ΑΡΣΕΝΙΚΟΥΣ, ΚΑΙ ΣΥ ΓΥΡΥΕΙΣ ΝΥΦΗ
 ΓΡΗΓΟΡΗ ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗ
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΘΕΡΜΑΙΚΟΣ

ΤΟ ΠΟΥ ΜΠΑΙΝΕΙ ΤΟ ΟΡΙΟ στις λέξεις δεν είναι ένα μέγεθος απόλυτο και εξαρτάται και από το ευρύτερο πλαίσιο που τις κάνει να ευδοκιμούν. Η συγκυρία, ο χρόνος, ο χώρος και η διάθεση μέσα στην οποία η βωμολοχία και το χιούμορ αναπτύσσονται, έχουν άρρηκτη σχέση και δυναμική!

Ατυχώς, στις μέρες μας ο παροξυσμός της πολιτικής ορθότητας ευνουχίζει οποιαδήποτε μορφή
αυθορμητισμού και σάτιρας, σε σημείο που να καλλιεργεί μια εν δυνάμει λογοκρισία με τη μορφή
αμφισβήτησης ακόμη και των πλέον κλασικών έργων. Έτσι, λοιπόν, η λαογραφία γίνεται ολοένα και
περισσότερο το τελευταίο προπύργιο αυθεντικότητας της παράδοσης του ελληνικού γονιδιώματος.

Η βωμολοχία σε αυτήν τη λαογραφική της μορφή είναι η πατίνα που αν αφαιρεθεί ή παραφραστεί
απειλεί τελικά το ειδικό βάρος της παράδοσης αιώνων. Κι αυτό γιατί δεν έχει ως σκοπό να θίξει κάποιον, αλλά εκδηλώνεται ως ψυχολογική αντίδραση και ειλικρίνεια, ενώ άλλες φορές μπορεί να
χρησιμοποιείται ως απλός τρόπος αφορισμού και περιπαιχτικής διάθεσης. Οι «άσεμνες» λέξεις, όταν
τίθενται στην κατάλληλη πρόταση, ασκούν μια βαθύτερη νοητική επίδραση, που ερεθίζει θετικά τον
αναγνώστη. Ίσως αυτή είναι η πιο τρανή απόδειξη της σοφίας του ελληνικού πνεύματος που γεννιέται με τον Αριστοφάνη και ωριμάζει μέχρι τις μέρες μας…

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

θα χαρώ να διαβάσω τα σχόλιά σας!

Adbox

@templatesyard