ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΟ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ κ. ΧΡΗΣΤΟ ΜΑΡΚΟΓΙΑΝΝΑΚΗ για το βιβλίο του «ΣΤΟΝ 5ο ΟΡΟΦΟ ΤΗΣ ΝΟΜΙΚΗΣ» από τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΜΙΝΩΑΣ

 Καλημέρα σας, σήμερα στο BEAUTY DAYS WITH A

BOOK φιλοξενούμε τον κ. Χρήστο Μαρκογιαννάκη, συγγραφέα του

βιβλίου Στον 5ο όροφο της Νομικής από τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΜΙΝΩΑΣ.



Συστήστε μας με λίγα λόγια το βιβλίο σας Στον 5ο όροφο της

Νομικής. Πότε ξεκινήσατε να το γράφετε; Ποια ήταν η πηγή

έμπνευσης του βιβλίου και πόσο καιρό σας πήρε για να το

τελειώσετε;


Το Στον 5ο όροφο της Νομικής είναι ένα μυθιστόρημα εμπνευσμένο

από τους αγαπημένους μου συγγραφείς αστυνομικής λογοτεχνίας,

την Άγκαθα Κρίστι, τον Ζορζ Σιμενόν, τη Φίλις Ντόροθι Τζέιμς και την

Πατρίσια Χάισμιθ. Μια διπλή δολοφονία στον Τομέα

Εγκληματολογίας Αθηνών, ένας αστυνομικός, ένας δολοφόνος (ή

παραπάνω), ένας κλειστός κύκλος υπόπτων, πληθώρα στοιχείων

που κάνουν τον αναγνώστη να αναρωτιέται ποιος είναι ο δράστης,

και η λύση στο τέλος (ή όχι...). Ξεκίνησα να το γράφω όταν

πρωτοεγκαταστάθηκα στο Παρίσι πριν από μια δεκαετία, όταν θέλησα να

γράψω ένα αστυνομικό όπως θα το διάβαζα κι εγώ ο ίδιος με ευχαρίστηση.

Το ολοκλήρωσα σε οκτώ μήνες κι έπειτα το άφησα στο συρτάρι μου για δύο

χρόνια, ώσπου χάρη στην πρωτοβουλία ενός Ελληνογάλλου συγγραφέα, του

Michel de Grèce, βρήκε τον δρόμο του προς τους αναγνώστες. Πήγε

εξαιρετικά καλά στη Γαλλία, κέρδισε βραβεία, κι έκτοτε δεν έχω

σταματήσει να γράφω.


Ποια θεωρείτε ότι είναι τα δυνατά του στοιχεία; 


Η αγάπη μου για το λογοτεχνικό αυτό είδος, ο σεβασμός μου προς

τον αναγνώστη, οι γνώσεις και η εμπειρία μου χάρη στις σπουδές

μου στη Νομική και την Εγκληματολογία με εμπνέουν να γράψω κάθε

φορά ένα αστυνομικό όπως θα ήθελα κι εγώ να το διαβάσω. Δίνω

έμφαση στην ψυχολογία του εγκλήματος, στα κίνητρα των πράξεων,

δράσεων κι αντιδράσεων και παράλληλα παρέχω στον αναγνώστη

όλα τα στοιχεία που χρειάζεται για να λύσει τον γρίφο –

παραπλανώντας τον, ωστόσο, συχνά, προκειμένου η λύση να μην

είναι ούτε εύκολη ούτε αυτονόητη. Αυτά, λοιπόν, τα στοιχεία, τα

οποία αναζητώ κι εγώ ο ίδιος ως αναγνώστης, ελπίζω να κάνουν

όσους με διαβάζουν να απολαύσουν τις περιπέτειες του αστυνόμου

Χριστόφορου Μάρκου!


Ποια είναι τα χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει ένα

αστυνομικό βιβλίο για να κρατήσει αμείωτο το ενδιαφέρον του

αναγνώστη μέχρι την τελευταία του σελίδα;


Μικρά κεφάλαια και δυναμικό διάλογο ως προς τη μορφή, ενώ ως

προς την ουσία, έναν καλά σμιλεμένο γρίφο, στοιχεία που

παραπέμπουν σε διαφορετικούς υπόπτους κάθε τόσο, ρεαλιστικούς

χαρακτήρες και αληθοφανή κίνητρα, ανατροπές, έναν πρωταγωνιστή

που ψάχνει την αλήθεια χωρίς συμβιβασμούς και την αποκάλυψη στο

τέλος, που ενώ θα έρθει ως έκπληξη, θα στηρίζεται απόλυτα στα

στοιχεία που ο αναγνώστης είχε μπροστά του.

Γιατί επιλέξατε να γράψετε αστυνομικά μυθιστορήματα;

Όπως σας ανέφερα, είμαι φανατικός αναγνώστης του είδους, και το

εγκληματικό φαινόμενο υπήρξε αντικείμενο των σπουδών μου πριν

γίνει το επίκεντρο των πονημάτων μου. Πιστεύω πως μέσα από ένα

καλογραμμένο αστυνομικό μυθιστόρημα προσεγγίζουμε κοινωνικά

φαινόμενα, αναλύουμε την ανθρώπινη ψυχολογία και ψάχνουμε

απαντήσεις στο γιατί κάποιος φτάνει να διαπράξει το βαρύτερο των

εγκλημάτων. Εκτός από αστυνομικά μυθιστορήματα (κυκλοφορούν

ήδη 3 στη Γαλλία) γράφω και criminartistic δοκίμια για την αισθητική

του εγκλήματος και την αναπαράσταση των δολοφονιών στην τέχνη,

με τα οποία γυρίζω τον κόσμο δίνοντας ομιλίες για το έγκλημα ως μια

εκ των καλών τεχνών, και τα οποία κυκλοφορούν στα Γαλλικά και τα

Αγγλικά.


Πείτε μας πώς προέκυψε η συνεργασία σας με τις εκδόσεις

ΜΙΝΩΑΣ.


Έχοντας ξεκινήσει μια επιτυχημένη πορεία στη Γαλλία με αστυνομικά και

criminartistic δοκίμια, είχα πει στον εαυτό μου πως θα συνεργαστώ με

εκδοτικό οίκο στην Ελλάδα μονάχα αν μου παρέχει τα εχέγγυα ποιότητας

και δημιουργικής ελευθερίας που έχω στη Γαλλία. Ήδη από την πρώτη

στιγμή που με προσέγγισε ο Μίνωας τα σημάδια ήταν εξαιρετικά (δεν είναι

τυχαίο πως είναι ανάμεσα στους 4 παλαιότερους εν ενεργεία εκδοτικούς

οίκους στην Ελλάδα, γιορτάζοντας φέτος τα 70 του χρόνια, και στους 4

μεγαλύτερους). Και όντως, η συνεργασία μας έως τώρα, με το Μυθιστόρημα

με κλειδί πέρσι και το Στον 5ο όροφο της Νομικής φέτος, έχει αποδειχτεί

αγαστή. Είμαι σίγουρος πως θα συνεχίσουμε έτσι για τα δύο επόμενα

αστυνομικά, αλλά και μετέπειτα. Αυτό φυσικά εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό

από εσάς, τους αναγνώστες.


Θα ήθελα να μας πείτε μερικά πράγματα για σας, για να σας

γνωρίσουμε καλύτερα.


Ω, τι να σας πω... Με λένε Χρήστο (Christos για τους Γάλλους, χα χα),

γεννήθηκα στην Κρήτη πριν από 42 χρόνια, ζω στο Παρίσι από το 2011, και

εδώ και 5 χρόνια αφιερώνω όλο μου τον χρόνο και την ενέργεια στη

συγγραφή. Κατά τ’ άλλα, νομίζω πως τα βιβλία μου μιλάνε καλύτερα για

μένα απ’ ό,τι εγώ. Αυτό που θέλω ωστόσο να υπογραμμίσω είναι ότι είμαι

ευγνώμων σε όλες κι όλους εσάς που, διαβάζοντάς με, στηρίζοντας αυτό

που αγαπώ να κάνω, μου δίνετε τη δύναμη να συνεχίσω.


Μιλήστε μας για τα μελλοντικά σας σχέδια, τι καινούριο

ετοιμάζετε;


Οι επόμενες έρευνες του αστυνόμου Μάρκου είναι ήδη στα χέρια του

εκδότη μου και θα κυκλοφορήσουν το 2023 και το 2024 αντίστοιχα.

Έχω ήδη ακόμα δύο μυθιστορήματα (λίγο διαφορετικά) που

προορίζονται προς το παρόν για τις ξένες αγορές, κι ελπίζω αυτό το

καλοκαίρι να βρω χρόνο να ξεκινήσω κάτι νέο!


Τελειώνοντας με τις ερωτήσεις, θα ήθελα να σας ευχαριστήσω

για ακόμα μια φορά και θα ήθελα να μας πείτε πού και πώς

μπορούμε να βρούμε εσάς και το βιβλίο σας.


Εγώ σας ευχαριστώ! Τα βιβλία μου στις εκδόσεις ΜΙΝΩΑΣ θα τα

βρείτε σε όλα τα βιβλιοπωλεία (και τα γαλλικά, αγγλικά και γερμανικά

σε online πλατφόρμες) κι εμένα σε φεστιβάλ βιβλίου στην Ελλάδα και

στο εξωτερικό. Και φυσικά στα social media, Instagram, Facebook

και TikTok! Θα χαρώ να τα πούμε κι από εκεί και να διαβάσω την

κριτική σας για τα έργα μου!



 Στον 5ο όροφο της Νομικής

Συγγραφέας: Χρήστος Μαρκογιαννάκης
Εκδόσεις ΜΙΝΩΑΣ
Κατηγορία: Αστυνομικό μυθιστόρημα
Ημερομηνία έκδοσης: 09/05/2022

Η νέα φωνή του σύγχρονου whodunit σε ένα καλογραμμένο
αστυνομικό μυθιστόρημα γεμάτο σασπένς!

Έπειτα από το σαγηνευτικό Μυθιστόρημα με κλειδί που σύστησε πέρσι στο ελληνικό αναγνωστικό κοινό, ο συγγραφέας επιστρέφει με το επόμενο αστυνομικό του μυθιστόρημα, η γαλλική έκδοση του οποίου έχει αποσπάσει το βραβείο της Académie du Var. Μια ιστορία γεμάτη σασπένς με πρωταγωνιστή τον αστυνόμο Χριστόφορο Μάρκου, τον ήρωα που παρομοιάζεται από τον ξένο ειδησεογραφικό τύπο με τον Ηρακλή Πουαρό.

Καλή ανάγνωση και… προσοχή στο σκοτάδι.

Κείμενο οπισθοφύλλου:
Πέμπτος όροφος της Νομικής Αθηνών, Τομέας Εγκληματολογίας. Ο υποψήφιος διδάκτορας Άγγελος Κονδύλης ανακαλύπτει το πτώμα της Οχιάς, κατά κόσμον καθηγήτριας Λαμπρινής Σιώμου, πριν δολοφονηθεί κι αυτός με τη σειρά του.

Ο αστυνόμος του Τμήματος Ανθρωποκτονιών Αττικής Χριστόφορος Μάρκου, απόφοιτος του τομέα και παλιός γνώριμος των θυμάτων, αναλαμβάνει την έρευνα της διπλής ανθρωποκτονίας.

Κινούμενος στο σκοτάδι του πέμπτου ορόφου, σ’ έναν λαβύρινθο μυστικών, διαπλοκής, προσωπικών εμπαθειών κι ακαδημαϊκών φιλοδοξιών, καλείται να ανακαλύψει με τη βοήθεια ενός «πασπαρτού» ποιος μετέτρεψε το κτίριο του πανεπιστημίου σε σκηνικό δολοφονιών και ν’ απαντήσει: Υπάρχει, τελικά, το τέλειο έγκλημα;

Έγραψαν για το βιβλίο

«Μια λιχουδιά για όσους αγαπούν το σασπένς».
Collectif Polar, Γαλλία

«Ο Χρήστος Μαρκογιαννάκης μάς προσκαλεί να παρατηρήσουμε κάθε λεπτομέρεια, κάθε σκηνή με φρέσκο βλέμμα, να γίνουμε εγκληματολόγοι για λίγες ώρες και να γευθούμε τις
λέξεις».
Zonelivre, Γαλλία

«Ένα καλογραμμένο αστυνομικό που δεν πρέπει να αργήσετε να διαβάσετε!»
Le Journal de Montréal, Καναδάς

Λίγα λόγια για τον συγγραφέα

Ο Χρήστος Μαρκογιαννάκης γεννήθηκε το 1980 στο Ηράκλειο Κρήτης, όπου και μεγάλωσε. Με σπουδές στη Νομική και την Εγκληματολογία στην Αθήνα και το Παρίσι, και έχοντας εργαστεί ως δικηγόρος, τα τελευταία χρόνια ζει στη γαλλική πρωτεύουσα. Είναι συγγραφέας αστυνομικής λογοτεχνίας και δοκιμιακών βιβλίων για την αισθητική του εγκλήματος, εμπνευστής της έννοιας criminart και μέλος της Crime Writers’ Association. Το βιβλίο Στον 5ο όροφο της Νομικής είναι το πρώτο του αστυνομικό μυθιστόρημα που εκδόθηκε στα γαλλικά, αποσπώντας το βραβείο της Académie du Var.

Βιβλιογραφία:
• The Louvre Murder Club / Scènes de crime au Louvre, 2017, Éditions Le Passage (βραβείο Document Littéraire National)
• Au 5e étage de la faculté de droit, 2018, μυθιστόρημα, Éditions Albin Michel (βραβεία Balai d’Or και Académie du Var)
• The Orsay Murder Club / Scènes de crime à Orsay, 2018, Éditions Le Passage
• Mourir en scène, 2020, μυθιστόρημα, Éditions Albin Michel
• Μυθιστόρημα με κλειδί, 2021, μυθιστόρημα, Εκδόσεις Μίνωας

Στοιχεία επικοινωνίας με τον συγγραφέα:
Site: www.christosmarkogiannakis.com
Instagram: https://www.instagram.com/christos_markogiannakis

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

θα χαρώ να διαβάσω τα σχόλιά σας!

Adbox

@templatesyard