ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΗ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ κ. ΜΕΤΑΞΙΑ ΚΡΑΛΛΗ για το βιβλίο της «ΣΥΡΑ ΣΑΚΡΑ» από τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΨΥΧΟΓΙΟΣ

Καλημέρα σας, σήμερα στο BEAUTY DAYS WITH A

BOOK φιλοξενούμε τη συγγραφέα κ. ΜΕΤΑΞΙΑ ΚΡΑΛΛΗ, του βιβλίου

«ΣΥΡΑ ΣΑΚΡΑ», από τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΨΥΧΟΓΙΟΣ.


1)Συστήστε μας με λίγα λόγια το βιβλίο σας «ΣΥΡΑ ΣΑΚΡΑ». Πότε

ξεκινήσατε να το γράφετε; Ποια ήταν η πηγή έμπνευσης του βιβλίου σας

και πόσο καιρό σας πήρε για να το τελειώσετε;


Το «Σύρα Σάκρα» ξεκίνησε πριν από τρία περίπου χρόνια και, για να το

τελειώσω, έγραφα όλη αυτήν την τριετία. Όσο τουλάχιστον μου το

επέτρεπαν οι άλλες υποχρεώσεις μου, επαγγελματικές αλλά και

προσωπικές.

Δεν υπήρξε κάποια συγκεκριμένη πηγή έμπνευσης αλλά μικρά-μικρά

κομματάκια από διάφορες εποχές της ζωής μου: τα χρόνια που πέρασα ως

παιδί στο Παλαιό Ηράκλειο Αττικής, εκεί που στα μέσα περίπου του 19 ου

αιώνα εγκαταστάθηκε μια στρατιωτική κοινότητα Βαυαρών, απ’ αυτούς

που είχαν ακολουθήσει τον τότε βασιλιά Όθωνα αλλά και τα καλοκαίρια

που πέρασα στην Σύρο, απ’ όπου κατάγεται μια πολύ καλή μου φίλη. Όλα

αυτά τα κομματάκια ενώθηκαν και κάποια στιγμή «φώναξαν» αρκετά

δυνατά μέσα μου ώστε να ξεκινήσω να γράφω την ιστορία.


2)Τι ιδιαίτερο θα διαβάσουμε σ αυτό το βιβλίο? Αν ήσασταν ένας απλός

αναγνώστης του, ποια θα θεωρούσατε ότι είναι τα δυνατά του στοιχεία? 


Είναι λίγο δύσκολο να βρω εγώ τα δυνατά σημεία του έργου που

δημιούργησα. Ποτέ ένας συγγραφέας δεν μπορεί να είναι αντικειμενικός με

την ιστορία του, όπως ένας γονιός δεν μπορεί να είναι αντικειμενικός με το

παιδί του. Θα πω μόνο ότι προσπάθησα πολύ να μείνω πιστή στην εποχή

που περιγράφω και ως προς αυτό νιώθω ότι ο αναγνώστης δεν θα νιώσει

«εξαπατημένος» διαβάζοντας για συμπεριφορές, νοοτροπίες και γεγονότα

που δεν ταιριάζουν με το ιστορικό πλαίσιο.


3)Πως αποφασίσατε τον τίτλο του βιβλίου, υπήρξε κάποιος άλλος που

απορρίφθηκε ?


Το «Σύρα Σάκρα» συναποφασίστηκε με τον εκδότη μου. Ήταν

ανάμεσα σε τρεις τέσσερις που είχα προτείνει και στα λατινικά

σημαίνει «Σύρα η ιερή». Έτσι ονόμαζε η Καθολική Εκκλησία το νησί

από τον 16 ο αιώνα και μετά, εξαιτίας του σχεδόν αμιγούς καθολικού

πληθυσμού της, μέχρι να έρθουν οι πρόσφυγες της Επανάστασης

του 1821 και να χτίσουν την Ερμούπολη.

Ένας τίτλος που απορρίφθηκε ήταν το «Γράμματα από το όρος

Κάρμηλος» γιατί, αν επιλεγόταν, θα αφορούσε μόνο τη μισή ιστορία

του βιβλίου.


4)Διαβάζετε τα βιβλία σας μετά την έκδοσή τους; Υπάρχει κάτι που

θα θέλατε να αλλάξετε στην ιστορία σας; 


Πάντα τα διαβάζω και μάλιστα σε διαφορετικές χρονικές περιόδους.

Όταν περνάει αρκετός καιρός που ‘χω να πιάσω στα χέρια μου μια

ιστορία μου, επιστρέφω σ’ αυτήν, σα να θέλω να την ξαναθυμηθώ.

Και το «Σύρα Σάκρα» το διάβασα αμέσως μόλις κυκλοφόρησε και

όχι, αυτή την στιγμή, δεν θα άλλαζα τίποτα. Από την ώρα που μια

ιστορία φεύγει από τα χέρια μου, είναι ένα παιδί μου που ήρθε στον

κόσμο και το αγαπώ, μ’ όλα του τα ελαττώματα.


5)Μιλήστε μας για τη συνεργασία σας με τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΨΥΧΟΓΙΟΣ


Πριν από 10 χρόνια που η πόρτα των Εκδόσεων Ψυχογιός άνοιξε για

μένα και την πρώτη μου ιστορία, ξεκίνησε ένα κεφάλαιο της ζωής μου

που μόνο καλά πράγματα έχει φέρει. Ξεχωρίζω τους ανθρώπους

που γνώρισα εκεί και θα τους έχω πάντα στην καρδιά μου.


6)Αν έπρεπε να επιλέξετε ανάμεσα στο έντυπο ή στο ηλεκτρονικό

βιβλίο, εσείς ποιο θα επιλέγατε;


Χωρίς δεύτερη σκέψη το έντυπο. Ένα βιβλίο θέλω να το πιάνω, να το

μυρίζω, να τσακίζω τις σελίδες του. Δεν έχω καταφέρει να

«συμφιλιωθώ» με το ηλεκτρονικό βιβλίο. Θέμα ηλικίας ή νοοτροπίας;

Δεν έχω ακόμα καταλάβει.


7)Θα ήθελα να μας πείτε μερικά πράγματα για εσάς, για να σας

γνωρίσουμε καλύτερα.


Για να δούμε… Είμαι δικηγόρος, είμαι μαμά ενός μικρού αγοριού, μ’

αρέσουν τα ταξίδια, τα βιβλία, ο χρόνος που περνάω με την

οικογένειά μου, τους φίλους μου αλλά και τον εαυτό μου.


8)Μιλήστε μας για τα μελλοντικά σας σχέδια, τι καινούργιο ετοιμάζετε;


Ακόμα τίποτα. Η επόμενη ιδέα δεν μ’ έχει επισκεφτεί. Της αφήνω τον

χρόνο της. Θα έρθει όταν το αποφασίσει.


Τελειώνοντας με τις ερωτήσεις θα ήθελα να ευχαριστήσω για ακόμη

μια φορά και θα ήθελα να μας πείτε που και πως μπορούμε να

βρούμε εσάς και το βιβλίο σας


Το «Σύρα Σάκρα», χάρη στην εξαιρετική δουλειά των συνεργατών

των Εκδόσεων Ψυχογιός, μπορείτε να το βρείτε κυριολεκτικά σε όλα

τα βιβλιοπωλεία. Εμένα πάλι, αν κάποιος αναγνώστης έχει την

επιθυμία να μου γράψει, μπορεί πάντοτε να στείλει το μήνυμά του

στις Εκδόσεις Ψυχογιός που θα μου το προωθήσουν. Απαντώ

πάντοτε σε όσους αυτά τα χρόνια μου έχουν δώσει την τιμή και την

χαρά να θελήσουν να μου στείλουν δυο λόγια.



ΣΥΡΑ ΣΑΚΡΑ
ΜΕΤΑΞΙΑ ΚΡΑΛΛΗ
Στο λυκόφως του 19ου αιώνα η Ερμούπολη είναι μια από τις πλουσιότερες πόλεις της Ελλάδας. Το χρωστά στους πρόσφυγες από τα καμένα νησιά της Επανάστασης, κυρίως Χιώτες αλλά και Κασιώτες και Ψαριανούς, που βρήκαν στη Σύρο καταφύγιο. Οι ίδιοι οι Συριανοί, κατά βάση άνθρωποι φτωχοί, καθολικοί στο θρήσκευμα, βρίσκονται μαζεμένοι στην καστροπολιτεία τους, στην Απάνω Χώρα, και στα γύρω χωριά.
Χιώτικης καταγωγής είναι ο πλοιοκτήτης Γιάννης Περσελής και ο καπετάνιος του, Στρατής Σορώπος· Απανωχωρίτισσα είναι η Καρμελίνα Ρούσσου που κατεβαίνει στο λιμάνι για να μείνει στους θείους της. Εκεί θα γνωρίσει τον αδελφό του Στρατή, τον Νικόλα, που αγαπά τα βιβλία και τους στίχους, δε στεριώνει εύκολα σε δουλειές και του αρέσουν οι γυναίκες και τα γλέντια. Στην άλλη άκρη ο Στρατής, πειθαρχημένος, πρόωρα φορτωμένος με ευθύνες και αρραβωνιασμένος με τη Μέλπω, θα γνωρίσει την Ιουλία Περσελή τη μέρα που θα το σκάσει από την Ερμούπολη και τον γάμο που της έχουν κανονίσει, αναζητώντας καταφύγιο στο πλοίο του πατέρα της.
Παραμονές ενός καταστροφικού πολέμου, ο Στρατής, η Ιουλία, ο Νικόλας κι η Καρμελίνα αγωνίζονται να χαράξουν την πορεία τους με όσα τους υπαγορεύει η καρδιά τους. Πράγμα δύσκολο σε μια κοινωνία που δεν επιτρέπει ούτε συγχωρεί εύκολα κάθε είδους παρεκκλίσεις…

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

θα χαρώ να διαβάσω τα σχόλιά σας!

Adbox

@templatesyard