ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΗ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ κ. ΡΕΝΝΑ ΡΩΣΗ - ΖΑΙΡΗ για το βιβλίο της «ΑΛΜΥΡΑ - Η ΕΥΤΥΧΙΑ ΑΛΛΙΩΣ» από τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΨΥΧΟΓΙΟΣ

 

Καλημέρα σας, σήμερα στο BEAUTY DAYS WITH A BOOK φιλοξενούμε τη συγγραφέα κ. ΡΕΝΑ ΡΩΣΣΗ-ΖΑΙΡΗ  με το νέο βιβλίο της, «ΑΛΜΥΡΑ - Η ΕΥΤΥΧΙΑ ΑΛΛΙΩΣ» από τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΨΥΧΟΓΙΟΣ



Κα ΡΕΝΑ ΡΩΣΣΗ-ΖΑΪΡΗ συστήστε μας με λίγα λόγια το βιβλίο σας. Πότε ξεκινήσατε να το γράφετε και πόσο καιρό σας πήρε για να

το τελειώσετε; 

Η «Αλμύρα» είναιένα σύγχρονο θρίλερ σχέσεων που καταπιάνεται με τις δεύτερες ευκαιρίες, την οικογένεια, την προδοσία, την εσωτερική πάλη με το φως και τα σκοτάδια μας. Είναι ένα μυθιστόρημα που κρύβει τη λαχτάρα μου να γράψω για την ευτυχία και να τεκμηριώσω πως το πραγματικό νόημα της ζωής μας, ο λόγος για τον οποίο γεννιόμαστε, είναι να αγαπήσουμε και να αγαπηθούμε.

Για να φτάσω στο τέλος κάθε μυθιστορήματός μου χρειάζομαι έναν χρόνο περίπου. Το ίδιο έγινε και με την «Αλμύρα».

 

Ποια ήταν η πηγή έμπνευσης του βιβλίου σας; 

Η «Αλμύρα» δεν είναι μονάχα προϊόν μυθοπλασίας, αλλά βασίζεται και σε αληθινά γεγονότα. Πηγή έμπνευσή μου όπως πάντα η καθημερινότητα, αλλά και αναμνήσεις χαρούμενες ή πονεμένες, λόγια, πράξεις κι ακούσματα ανθρώπων που επικοινωνούν μαζί μου. Κι όλα αυτά μαζί ανακατεμένα με τη φαντασία κι όλα αυτά μαζί, ένα με μένα.

Μου αρέσει να γράφω για την καθημερινή ζωή και τα προβλήματά της. Να γράφω μέσα από τους αναγνώστες μου για τους αναγνώστες μου. Κι είναι τα socialmedia που με βοηθούν σε αυτό, καθώς οι φίλοι μου, μου ανοίγουν την καρδιά τους, μου μιλούν για τραύματα της παιδικής τους ηλικίας τα οποία έπαιξαν εξέχοντα ρόλο στην προσωπικότητά τους, μου εκμυστηρεύονται τις προσωπικές τους ιστορίες.

 

Ποια θεωρείται ότι είναι τα δυνατά σημεία του βιβλίου σας, που θα κρατήσουν τον αναγνώστη να διαβάσει την ιστορία σας μέχρι την τελευταία του σελίδα; 

Δυνατά σημεία θα έλεγα πως είναι οι ήρωες της «Αλμύρας», οι άνθρωποι της διπλανής πόρτας, οι Έλληνες κι οι Ελληνίδες του χτες και του σήμερα. Και το πάθος μου να χαρτογραφώ την ψυχή τους, να γίνομαι ένα με τις ανησυχίες τους με τα πάθη, τα λάθη τους, τις αγωνίες, τα άγχη τους.

Είναι και τα πολλά θέματα που εξετάζει το βιβλίο, όπως η παρένθετη μητρότητα, η υιοθεσία, τα λάθη των γονέων μας και τόσα άλλα.

Είναι κι η αδιάκοπη, κινηματογραφική θα έλεγα, πλοκή, η αγωνία, οι συνεχείς ανατροπές, ο έρωτας που παίζει καταλυτικό ρόλο στα λάθη και τα πάθη των ηρώων. Κι η λαχτάρα μου να ανακαλύψουν οι αναγνώστες μου, ανάμεσα στα γεγονότα του βιβλίου, ένα κομμάτι του εαυτού τους.

Είναι και τα μέρη που ταξιδεύει το βιβλίο στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Η άγρια γοητεία της Μάνης κι ολόκληρης της Μεσσηνίας, οι περιπλανήσεις στη μοναδική Λέσβο, τη Ρόδο, την Τζιά. Αλλά κι η Βιέννη, το Παρίσι, η Νέα Υόρκη, η Βοστώνη…

 

Διαβάζετε τα βιβλία σας μετά την έκδοσή τους; Υπάρχει κάτι που

θα θέλατε να αλλάξετε στην ιστορία σας; 

Γενικά γράφω «παίζοντας». Με τις λέξεις, με τα συναισθήματα, με τους ήρωες. Βουτάω την πένα μου στο μελάνι της καρδιάς, είμαι αληθινή, χαίρομαι, λυπάμαι, γελάω, κλαίω γράφοντας.  Δε φοβάμαι να ανοιχτώ συγγραφικά, να κάνω σκανδαλιές, γεμίζω ανατροπές κάθε μου μυθιστόρημά μου, προσπαθώ να κόψω την ανάσα του αναγνώστη μου.  Από τη μέση του βιβλίου και μετά «ελευθερώνω» τους ήρωές μου κι εκείνοι με καθοδηγούν. Στις τελευταίες σελίδες κάθε μου βιβλίου όμως επιδιώκω να φτάνω πάντοτε στη λύτρωση, λυτρώνομαι εγώ, οι χαρακτήρες, οι αναγνώστες μου, παλεύω να χαρίσω ελπίδα και φως… Οπότε όταν παραδίδω ένα μυθιστόρημά μου στον εκδοτικό μου οίκο μετά από τόσα και τόσα που έχει «υποστεί» κοντά μου, τις ατελείωτες φορές που το διάβασα και το ξαναδιάβασα, νιώθω πως έκανα ό,τι καλύτερο μπορούσα. Κι όχι δεν το διαβάζω ξανά όταν εκδοθεί, γιατί είμαι ήδη «ερωτευμένη» κι αφοσιωμένη στους ήρωες του καινούργιου βιβλίου μου… Και δε θα άλλαζα το παραμικρό, γιατί νιώθω πως οι ήρωές μου πως έκαναν το ταξίδι για το οποίο τους προόριζα, λυτρώθηκαν, επιτέλεσαν τον σκοπό τους.

 

Πως αποφασίσατε τον τίτλο του βιβλίου, υπήρξε κάποιος άλλος που

απορρίφθηκε;

Λαχταρούσα να γράψω για την ευτυχία, που για μένα είναι συνυφασμένη με την αλμύρα. Είναι το άλλο της πρόσωπο. Κρύβεται στα δάκρυα της χαράς, στον ιδρώτα του έρωτα, στη θάλασσα που λατρεύω. Οπότε αυτή τη φορά ο τίτλος γεννήθηκε μεμιάς, από τις πρώτες σελίδες του βιβλίου μου. Κι ήταν ένας και μοναδικός: «Αλμύρα, η ευτυχία αλλιώς».

 

Πιστεύετε ότι το ελληνικό αναγνωστικό κοινό αυξάνεται χρόνο με το

χρόνο; Ποιο νομίζετε ότι θα είναι το μέλλον του ελληνικού βιβλίου τα επόμενα χρόνια; 

Δυστυχώς μονάχα ένα μικρό κομμάτι του ελληνικού λαού διαβάζει. Πόσο θα ήθελα να μάθουν οι γονείς στα παιδιά τους να έχουν καθημερινά στην αγκαλιά τους ένα βιβλίο. Το παιδί μιμείται κι αν δει τον δάσκαλο να «δουλεύει» το βιβλίο, αν δεν αντικρίσει τους γονείς να διαβάζουν, πώς θα μάθει κι αυτό; Κάθε φορά που γεννιέται ένας καινούργιος αναγνώστης στη χώρα μας πάντως, πρέπει όλοι να νιώθουμε περήφανοι.

Η ελληνική λογοτεχνία εμπλουτίζεται καθημερινά με πολλούς τίτλους, με συγγραφείς που γράφουν με την ψυχή τους.  Είμαστε λαός που τρελαίνεται να εκφράζεται: Να τραγουδάει, να χορεύει και να γράφει, φυσικά. Οπότε είμαι σίγουρη πως το μέλλον του ελληνικού βιβλίου τα επόμενα χρόνια θα είναι λαμπρό.

 

Πιστεύετε ότι η περιπέτεια της πανδημίας που βιώνουμε τα τελευταία χρόνια έφερε τον κόσμο πιο κοντά στα βιβλία; 

Η περιπέτεια της πανδημίας δεν επηρέασε αρνητικά τον χώρο του βιβλίου Ο πολιτισμός δεν έπεσε «θύμα», αντίθετα στάθηκε κοντά σε όλους, επιβεβαίωσε για άλλη μια φορά πόσο σημαντικός είναι στη ζωή των ανθρώπων σε κάθε του μορφή. Διαβάσαμε ξανά ξεχασμένα, αλλά αγαπημένα βιβλία, αγοράσαμε καινούργια, ακούσαμε μουσική, παρακολουθήσαμε online παραστάσεις… Μας περιόρισαν τα ταξίδια κι έτσι ξεκινήσαμε ατελείωτα ταξίδια του μυαλού, συντροφιά με την τέχνη.

 

Μιλήστε μας για τα μελλοντικά σας σχέδια, τι καινούργιο ετοιμάζετε;

Ταξιδεύω ήδη στο επόμενο μυθιστόρημά μου από τον περασμένο Οκτώβριο. Είναι ένα βιβλίο που προσπαθεί να ανακαλύψει τα καλά κρυμμένα μυστικά της ενδοοικογενειακής βίας. Και να απαντήσει σε ένα συγκλονιστικό ερώτημα: Ως πού μπορεί να φτάσει ένας άνθρωπος όταν πιεστεί πολύ;

 

Τελειώνοντας με τις ερωτήσεις θα ήθελα να ευχαριστήσω για ακόμη μια φορά και θα ήθελα  να μας πείτε που και πως μπορούμε να βρούμε εσάς και το βιβλίο σας.

Θα ήθελα να σας ευχαριστήσω κι εγώ για τις ερωτήσεις σας και να σας ενημερώσω πως βρίσκομαι καθημερινά σε επαφή με αναγνώστες μου, μέσα από τα κοινωνικά δίκτυα, το Instagram, το Facebook (έχω 4 προφίλ και μια Προσωπική Σελίδα).

Mπορείτε να δείτε αναλυτικά κάθε μου βιβλίο, στο site των εκδόσεων Ψυχογιός: https://www.psichogios.gr/el/rena-rwssh-zairh

Και φυσικά όλα τα βιβλία μου, ενήλικης ή παιδικής λογοτεχνίας, βρίσκονται στα βιβλιοπωλεία όλης της Ελλάδας.

 


ΑΛΜΥΡΑ. Η ΕΥΤΥΧΙΑ ΑΛΛΙΩΣ
ΡΕΝΑ ΡΩΣΣΗ-ΖΑΪΡΗ
Ημ/νία έκδοσης 5 Μαΐ 2022
Θεματική Κατηγορία Κοινωνικό, Αισθηματικό, Περιπέτεια
Σειρά Ελληνική λογοτεχνία
Είδος Μυθιστόρημα
Η Στάμω, το υποταγμένο κορίτσι της Μάνης, μεταμορφώνεται από τη δύναμη του έρωτα κι από ένα μωρό. Κάτω από τον ίσκιο του Ταΰγετου.
Μυστηριώδη εγκλήματα, μεγαλοπρεπή βαλς και μια πυρκαγιά που σαρώνει τα πάντα. Στη ζωή του Οδυσσέα, στη Βιέννη.
Πολλά ανείπωτα μυστικά κι ένα καταραμένο περιδέραιο συγκλονίζουν την Κλοέ, στο Παρίσι.
Η Αντέλ, στην Αθήνα, δέχεται να γίνει παρένθετη μητέρα για χάρη της φίλης της. Μόνο που ερωτεύεται τον άντρα της.
Σκιές και χρώματα γίνονται ένα με τον Αχιλλέα, στο νησί του ήλιου, τη Ρόδο.
Η Ιουλία, η Νέα Υόρκη και το αμερικάνικο όνειρο.
Τι θα μπορούσε να πάει στραβά;
Έξι ήρωες που διαμορφώνονται από τη δύναμη του πάθους τους. Από τον ιδρώτα, τα δάκρυα, τη θάλασσα.
Πώς αλλιώς ονομάζεται η ευτυχία; Αλμύρα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

θα χαρώ να διαβάσω τα σχόλιά σας!

Adbox

@templatesyard