ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΗ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ κ. ΛΙΛΑ ΜΑΝΤΖΑΡΗ για το βιβλίο της «ΣΑΝ ΠΑΡΑΜΥΘΙ» από τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΥΔΡΟΠΛΑΝΟ

  Καλημέρα σας, σήμερα στο BEAUTY DAYS WITH A BOOK φιλοξενούμε τη συγγραφέα κ. ΛΙΛΑ ΜΑΝΤΖΑΡΗ, του βιβλίου «ΣΑΝ ΠΑΡΑΜΥΘΙ», από τις  ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΥΔΡΟΠΛΑΝΟ.



1)Κα ΜΑΝΤΖΑΡΗ, συστήστε μας με λίγα λόγια το βιβλίο σας «
ΣΑΝ ΠΑΡΑΜΥΘΙ». Πότε ξεκινήσατε να το γράφετε; Ποια ήταν η πηγή έμπνευσης του βιβλίου σας και πόσο καιρό σας πήρε για να το τελειώσετε;


Καλημέρα και από εμένα. Χαίρομαι ιδιαιτέρως που μου δίνεται η ευκαιρία να συστηθώ σαν συγγραφέας και να μιλήσω για το πρώτο μου βιβλίο.

 Το «Σαν παραμύθι» ξεκίνησα να το γράφω το 2015. Η αρχική ιδέα ήταν πως ήθελα να γράψω μία ερωτική ιστορία για μία ταλαντούχα, μα και εντελώς άγνωστη, τραγουδίστρια, η οποία θα μοιραζόταν μία ήρεμη σχέση με κάποιον νεαρό. Η ανατροπή στη ζωή της θα γινόταν όταν θα έκανε την εμφάνισή του κάποιος άλλος άντρας, ένας ισχυρός άντρας, που θα την πολιορκούσε και στο τέλος θα πετύχαινε να κερδίσει την καρδιά της. Αυτή ήταν η αρχική μου ιδέα βέβαια, καθότι στη συνέχεια η κατάσταση άλλαξε εντελώς, εφόσον η Ναταλία μου βρέθηκε τελικά μπλεγμένη μέσα σε ένα ερωτικό τρίγωνο με συμπρωταγωνιστές δύο θανάσιμους εχθρούς, οι οποίοι ήταν διατεθειμένοι να κάνουν τα πάντα προκειμένου να την κατακτήσουν. Οι 12 μήνες που χρειάστηκαν για να ολοκληρώσω την ιστορία μου ήταν οι πιο όμορφοι και δημιουργικοί μήνες της ζωής μου. Το ταξίδι αυτό, με συντροφιά τους ήρωές της, ήταν μοναδική εμπειρία για μένα!


2)Τι ιδιαίτερο θα διαβάσουμε σ αυτό το βιβλίο? Αν ήσασταν ένας απλός αναγνώστης του, ποια θα θεωρούσατε ότι είναι τα δυνατά του στοιχεία? 


Το ιδιαίτερο με τη συγκεκριμένη ιστορία είναι πως γύρω από αυτή μπλέκονται άλλες ιστορίες, οι οποίες αφορούν το παρελθόν των ηρώων. Πρόκειται δηλαδή για πολλές διαφορετικές ιστορίες, τόσο αναλυτικά δοσμένες, ώστε πολλές φορές ξεχνάς τους κεντρικούς ήρωες και ταξιδεύεις με εκείνους της εκάστοτε ιστορίας. Έτσι δικαιολογείται και ο μεγάλος όγκος του βιβλίου άλλωστε. Το δυνατό του στοιχείο τώρα, θεωρώ πως είναι ο τρόπος γραφής, εφόσον αυτή η ουσιαστικά δραματική και περιπετειώδης ιστορία, πολλές φορές προκαλεί γέλιο στον αναγνώστη. Επιπλέον οι συχνοί και μακροσκελείς διάλογοι, που λειτουργούν ως ψυχογράφημα των ηρώων, αντικαθιστούν την αφήγηση, με αποτέλεσμα να κάνουν την ανάγνωση πιο εύκολη και ξεκούραστη. Τέλος, θα έλεγα πως ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι ανατροπές αλλά και η αγωνία που προκαλείται μέχρι που να φτάσει η ιστορία στο τέλος της.

 
3)Ποιο είναι το μήνυμα που θέλετε να αποκομίσει ο αναγνώστης σας.


Το μήνυμα που θα ήθελα να αποκομίσει ο αναγνώστης μου, είναι πως τα πράγματα σπάνια είναι όπως φαίνονται. Συχνά κρίνουμε και βγάζουμε συμπεράσματα από αυτό που βλέπουμε, θεωρούμε πως κάποιοι έχουν εντελώς λυμένα τα θέματά τους, ότι ζουν μία ονειρική ζωή «σαν παραμύθι», ενώ η πραγματικότητα συνήθως είναι εντελώς διαφορετική. Κανείς δεν είναι σε θέση να γνωρίζει τι συμβαίνει στη ζωή του καθενός, εάν δεν τον γνωρίζει προσωπικά. Έτσι συμβαίνει και με τους ήρωές μου. Είναι ισχυροί, πλούσιοι, λαμπεροί, διάσημοι, αλλά βαθιά προβληματικοί και γεμάτοι ανασφάλειες και φοβίες, λόγω των βιωμάτων του παρελθόντος τους.


4)Πως αποφασίσατε τον τίτλο του βιβλίου, υπήρξε κάποιος άλλος που απορρίφθηκε ?


Ο τίτλος «Σαν παραμύθι» ήταν ο πρώτος που μου ήρθε όταν χρειάστηκε να δώσω όνομα στο πόνημά μου και ευτυχώς χαρακτηρίστηκε ταιριαστός, εφόσον πρόκειται για ένα σύγχρονο παραμύθι με μοντέρνους βασιλιάδες και διαδόχους, γενναίους ιππότες, ακαταμάχητους πρίγκιπες και ερωτεύσιμες πριγκίπισσες, όμορφες χωριατοπούλες, σημερινά τέρατα, θανάσιμους εχθρούς, κατάρες, μαγικά φίλτρα και ξόρκια.


5)Κάθε μέρα βλέπουμε να εκδίδονται καινούργια βιβλία και συνεχώς μας συστήνονται καινούργιοι συγγραφείς. Ποιο νομίζετε ότι είναι το πακέτο που πρέπει να διαθέτει ένας πρωτοεμφανιζόμενος συγγραφέας για να μας αφήσει τις καλύτερες εντυπώσεις ?


Δεν μπορώ να ξέρω ποιο είναι το κατάλληλο πακέτο που πρέπει να διαθέτει ένας νέος συγγραφέας για να αφήσει καλές εντυπώσεις, ξέρω όμως πως προκύπτουν συνεχώς πρωτοεμφανιζόμενοι αξιόλογοι και ταλαντούχοι συγγραφείς και αυτό είναι πολύ ελπιδοφόρο για την ελληνική λογοτεχνία.

Σε κάθε περίπτωση οι συγγραφείς καταθέτουν την ψυχή τους μέσω των βιβλίων τους και η μεγαλύτερή τους προσδοκία είναι η θετική κριτική των αναγνωστών τους. Εγώ από τη μεριά μου θεωρώ πως ο καθένας από εμάς οφείλει να είναι ταπεινός και να αφήσει τις ιστορίες του να μιλήσουν για λογαριασμό του.


6)Πως νιώθετε τώρα που εκδόθηκε το πρώτο σας βιβλίο  και τι μήνυμα θα στέλνατε σε ένα νέο συγγραφέα που θα ήθελα να εκδώσει το πρώτο του βιβλίο και φοβάται;

Προφανώς νιώθω ενθουσιασμένη, κυρίως επειδή θα μοιραστώ την ιστορία μου με άλλους ανθρώπους. Το βιβλίο αυτό, όπως είπα παραπάνω, το έχω ολοκληρώσει εδώ και αρκετά χρόνια και παρά την παρότρυνση της μοναδικής φίλης μου που το είχε διαβάσει να το στείλω για αξιολόγηση, ντρεπόμουν. Και φοβόμουν. Την απόρριψη. Λες και θα γινόταν τίποτα αν έπαιρνα μόνο αρνητικές αξιολογήσεις. Τελικά πέρσι το τόλμησα και το αποτέλεσμα ήταν κάτι παραπάνω από ενθαρρυντικό, εφόσον αρκετοί εκδοτικοί οίκοι θέλησαν να το εκδώσουν. Αυτή είναι λοιπόν και η συμβουλή που δίνω σε όλους τους επίδοξους νέους συγγραφείς: να μη φοβούνται, να το τολμήσουν, να επιμείνουν και να κυνηγήσουν τα όνειρά τους. Και να μην το αναβάλλουν. Η καλύτερη ώρα είναι τώρα.

Σαφώς και δεν είναι εφικτό να αρέσει πάντα ό,τι γράφουμε σε όλους, όμως εάν δεν κάνουμε το βήμα να το στείλουμε σε κάποιους να το διαβάσουν και να το αξιολογήσουν, δε θα μάθουμε ποτέ τι θα γινόταν.


7)Αν έπρεπε να επιλέξετε ανάμεσα στο έντυπο ή στο ηλεκτρονικό βιβλίο, εσείς ποιο θα επιλέγατε;


Η επιλογή μου είναι χωρίς δεύτερη σκέψη έντυπο βιβλίο. Αν δεν το πιάσεις, δεν το μυρίσεις, δεν το ταλαιπωρήσεις, τότε δε διαβάζεις βιβλίο. Έχουν πέσει κατά καιρούς στα χέρια μου ηλεκτρονικά βιβλία και έχω διαβάσει κάποια από αυτά, όμως η αίσθηση του φυσικού βιβλίου είναι πάντα πιο γοητευτική.


8)Πείτε μας τι διαβάζετε αυτό τον καιρό και αν υπάρχουν αγαπημένα βιβλία στη βιβλιοθήκη σας, που δε θα τα δανείζατε σε κανέναν και γιατί;

Μόλις ολοκλήρωσα το βιβλίο μίας πρωτοεμφανιζόμενης συγγραφέως «Οι χήρες του άντρα της» το οποίο μου άφησε πολύ θετικές εντυπώσεις και αμέσως μετά έπιασα το «Όσα δεν σου είπα» που μέχρι τώρα με έχει συνεπάρει. Γενικώς το καλοκαίρι επιλέγω ευκολοδιάβαστα βιβλία, κυρίως love stories, επιθυμώ δηλαδή μία ευχάριστη παρέα στην παραλία και όχι μόνο. Το επόμενο όμως βιβλίο που περιμένει να διαβαστεί από εμένα, είναι το «Ζώνη 5» που δεν έχει καμία σχέση με τα υπόλοιπα που βρίσκονται στο ράφι μου για το φετινό καλοκαίρι, επειδή μου έχουν τραβήξει την προσοχή όλα τα σχόλια και οι κριτικές που έχει πάρει. Τώρα, όσον αφορά τα αγαπημένα μου βιβλία, είναι πολλά και τα δανείζω ευχαρίστως υπάρχει όμως και κάποιο που πραγματικά δε θα το δάνειζα ποτέ σε κανέναν, καθότι είμαι έντονα συναισθηματικά δεμένη μαζί του. Ήταν το πρώτο λογοτεχνικό βιβλίο που είχα διαβάσει, ήμουν δώδεκα χρονών τότε και μου το είχε πάρει από κάποιο πανηγύρι ο πατέρας μου, έχοντας τη βεβαιότητα πως θα μου άρεσε, γιατί είμαι από τη φύση μου ρομαντικός άνθρωπος. Βασικά θυμάμαι ότι το λάτρεψα! Πρόκειται για το «Ο Αρχισιδηρουργός» του Ζωρζ Ονέ.


9)Θα ήθελα να μας πείτε μερικά πράγματα για εσάς, για να σας γνωρίσουμε καλύτερα. 


Δήλωσα ήδη πως είμαι ιδιαίτερα ρομαντική. Άλλα χαρακτηριστικά μου είναι πως είμαι αισιόδοξη, θετική και γενικά ψάχνω να βρω το καλό στους άλλους και να δικαιολογήσω τις πράξεις τους, ακόμα κι εκείνες που πληγώνουν. Από την άλλη είμαι τρυφερή και δοτική, δίκαιη και αντικειμενική, συμπονετική και συναισθηματική, στοργική μητέρα και αφοσιωμένη σύζυγος και φίλη. Βεβαίως έχω και ελαττώματα. Είμαι απαιτητική και τελειομανής, σχεδόν υποχόνδρια, και πολλές φορές νευρική και ειρωνική. Το μεγαλύτερο ελάττωμα μου όμως θεωρώ πως είναι ο εγωισμός μου. Γενικά είμαι συνετή και προσγειωμένη και συνήθως έχω δίκιο, ακόμα και άδικο όμως να έχω, δε θα το πω ευθέως, δε θα το παραδεχθώ. Βέβαια είναι κάτι που συμβαίνει σπάνια (χα χα). Η οικογένειά μου με αποκαλεί «σοφή», αλλά νομίζω πως αυτό προκύπτει επειδή έχω μάθει να ακούω προσεχτικά, να μην παθιάζομαι, να τα ζυγίζω όλα και μετά να σχολιάζω ή να παίρνω αποφάσεις. Κοινώς, δεν είμαι παρορμητική και θερμοκέφαλη, αλλά ψύχραιμη και υπομονετική.


10)Μιλήστε μας για τα μελλοντικά σας σχέδια, τι καινούργιο ετοιμάζετε;


Τα μελλοντικά μου σχέδια… σαφώς και θα συνεχίσω να γράφω.

Όπως είπα οι ώρες της συγγραφής είναι οι αγαπημένες μου, είναι η ψυχοθεραπεία μου, η απόδραση μέσα σε κόσμους φανταστικούς, το ταξίδι παρέα με τους ήρωές μου. Αυτή τη στιγμή ολοκληρώνω μία ακόμα ιστορία αληθινής αγάπης και παθιασμένου έρωτα. Αυτό είναι και το δυνατό μου σημείο άλλωστε, να κτίζω ιστορίες με ρομαντικούς, ακαταμάχητους μα και βασανισμένους έρωτες. Πάντως μέσα στα προσεχή μου σχέδια, εκείνα που δουλεύω μέσα στο μυαλό μου δηλαδή, είναι να καταπιαστώ με μία ιστορία που θα απευθύνεται σε έφηβους. Με λυπεί ιδιαιτέρως το γεγονός ότι η πλειοψηφία των σημερινών εφήβων έχει χάσει την επαφή της με τη λογοτεχνία.

Θα ήθελα πολύ να μπορέσω να ολοκληρώσω και να εκδώσω μία ιστορία που θα τραβήξει την προσοχή της συγκεκριμένης ηλικιακής ομάδας.


Τελειώνοντας με τις ερωτήσεις θα ήθελα να ευχαριστήσω για ακόμη μια φορά και θα ήθελα να μας πείτε που και πως μπορούμε να βρούμε εσάς και το βιβλίο σας.

Το βιβλίο μου «Σαν παραμύθι» που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις ΥΔΡΟΠΛΑΝΟ μπορείτε να το βρείτε ή να το παραγγείλετε σε όλα τα μεγάλα ή και τα μικρότερα βιβλιοπωλεία. Επιπλέον διατίθεται μέσω τις ιστοσελίδας του εκδοτικού, καθώς και σε άλλες ηλεκτρονικές σελίδες πωλήσεων βιβλίων.

Εμένα μπορείτε να με βρείτε στο email: mantzari@yahoo.gr, στον λογαριασμό μου στο Facebook: Lila Mantzari καθώς και στο Instagram: Lila Mantzari

Σας ευχαριστώ μέσα από την καρδιά μου για την όμορφη φιλοξενία.


Σαν παραμύθι
ΛΙΛΑ ΜΑΝΤΖΑΡΗ
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΥΔΡΟΠΛΑΝΟ


Η χαρισματική και ταλαντούχα Ναταλία θα εγκαταλείψει την Πάτρα και θα ακολουθήσει στην Αθήνα τον μεγάλο έρωτα της ζωής της, τον Έκτορα. Εκεί, θα πετύχει όλα όσα είχε ποτέ της ποθήσει ή φανταστεί και απόλυτα παραδομένη στον έρωτα θα ζήσει το δικό της παραμύθι. Σύντομα, όμως, θα διαπιστώσει πως κανένα παραμύθι δεν είναι απλή υπόθεση… Η αναπάντεχη εμφάνιση ενός άντρα θα ανατρέψει όσα πίστευε για όνειρο. Ο μυστηριώδης απρόβλεπτος και γοητευτικός Στέφανος θα φωτίσει μια μυστική ιστορία που ενώνει τους δύο άντρες και η αποκάλυψη θα κλονίσει όσα η Ναταλία είχε φανταστεί για το μέλλον. Κανείς δεν μπορεί να ξεφύγει από τη μοίρα του. Η ζωή δείχνει το σκληρό της πρόσωπο. Δύο ορκισμένοι εχθροί θα έρθουν αντιμέτωποι. Πώς θα καταφέρει ένα ερωτικό τρίγωνο να ισορροπήσει μεταξύ ονείρου και εφιάλτη; Πραγματικότητα, εφιάλτης, αλήθειες και ψέματα. Ζωές που ακροβατούν, η μοίρα ορίζει. Μια δικαίωση απαιτεί. Όλα ανατρέπονται πάντα σε μια ζωή σαν παραμύθι…

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

θα χαρώ να διαβάσω τα σχόλιά σας!

Adbox

@templatesyard