ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΗ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ κ. ΑΡΓΥΡΩ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ για το βιβλίο της «Η ΡΑΦΤΡΑ» από τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΨΥΧΟΓΙΟΣ

 Καλημέρα σας, σήμερα στο BEAUTY DAYS WITH A BOOK  φιλοξενούμε το συγγραφέα κ. ΑΡΓΥΡΩ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ, του βιβλίου «Η ΡΑΦΤΡΑ», που εκδόθηκε από τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΨΥΧΟΓΙΟΣ.




1)Κα 
 ΑΡΓΥΡΩ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ, ευχαριστούμε που δεχτήκατε να μιλήσουμε και να γνωρίσουμε εσάς και το βιβλίο σας. Πείτε μας, είχατε ονειρευτεί από μικρή να γίνεται συγγραφέας? πότε και πως ξεκινήσατε την συγγραφή.

Λοιπόν, από μικρή είχα ονειρευτεί πάρα πολλά και δεν είναι λίγα αυτά που αξιώθηκα να πραγματοποιήσω. Ήθελα να γίνω συγγραφέας, αλλά δεν το εννοούσα με την γνωστή σημασία της λέξης. Θέλω να πω, «συγγραφέας» ήταν για μένα ο Ουγκώ και η Πηνελόπη Δέλτα. Εγώ ήθελα μόνο να διαβάζουν οι γύρω μου τα μικρά μου κείμενα που ήταν κυρίως έμμετρα. Στη β΄ δημοτικού έγραφα παραμύθια με πάνω από 200 στροφές και τα έδινα στους συμμαθητές μου. Μάλιστα, μέχρι και την Α γυμνασίου ακόμα και την έκθεση την έγραφα με … στιχάκια! Κάποια φορά, θα σας πω την ιστορία να γελάσουμε!

 2)Συστήστε μας με λίγα λόγια το βιβλίο σας «Η ΡΑΦΤΡΑ». Ποια ήταν η πηγή έμπνευσης αυτού του μυθιστορήματος?

Πριν πολλά χρόνια, επισκέφτηκα την Παλιά Πόλη της Ξάνθης για το γύρισμα ενός ντοκιμαντέρ. Εκεί, γοητεύτηκα από τα αρχοντικά με τα ζωγραφισμένα ταβάνια, την πολυτέλεια, τον πλούτο, το μεράκι, αλλά και από τα πετρόκτιστα του Σαμακώβ με την τραχιά τους απλότητα. Μαγεύτηκα από τις ξακουστές μοδίστρες που φορούσαν ασημένια δαχτυλήθρα στον παράμεσο. Και φυσικά, ζαλίστηκα από τη μυρωδιά του πανάκριβου μπασμά, του καπνού που κρύβεται σε κάθε οπή της μνήμης.

Έτσι, βρήκα τους ήρωές μου: Η Κεραστώ, τη μικρή μου ράφτρα, που μεγαλώνει σε ένα μισογκρεμισμένο μοναστήρι σε φαράγγι της Ροδόπης και μεταμφιέζεται σε αγόρι, με ξυρισμένο κεφάλι και φούμο στα μούτρα για να μπορέσει να επιβιώσει. Και ο Μήτσος Γιαβάσογλου, ο αντάρτης καπνέμπορος που λατρεύει τον ποδόγυρο και πολεμά για την απελευθέρωση της Θράκης.

Χώρος δράσης η Θράκη του 1900. Ο έρωτας προσπαθεί να περάσει ανάμεσα από το λεπίδι των κομιτατζήδων, τις προδοσίες των ανθρώπων που παλεύουν να κρατήσουν αυτό που νομίζουν πως δικαιούνται.

3)Ποια θεωρείται ότι είναι τα δυνατά του στοιχεία? 

Η έντονη πλοκή. Το παραμύθι της Κεραστώς ξεκινά ήρεμα. Γνωρίζουμε τους ήρωες  εστιάζοντας στον χαρακτήρα και τη συμπεριφορά τους. Στη συνέχεια, η δράση είναι έντονη, καθαρά μυθιστορηματική, ανατρεπτική. Μου αρέσει να κρατάω σε τεντωμένη σκοινί τους αναγνώστες μου. Βέβαια, άγνωστες στιγμές της ιστορίας –πάντα πρέπει να έχει δράκους ένα παραμύθι-, καθώς και διάσπαρτα λαογραφικά και γλωσσικά στοιχεία. Επειδή κατά τη διάρκεια της γραφής αισθάνομαι να ταξιδεύω στον χρόνο, μπαίνω στα σπίτια, μυρίζω και δοκιμάζω τα φαγητά, σκαρφαλώνω στα φαράγγια των βουνών, λούζομαι στους ντερέδες και παρασέρνω μαζί μου και τους αναγνώστες μου.

4)Ποιο είναι το μήνυμα που θέλετε να αποκομίσει ο αναγνώστης σας.

Μου αρκεί η απόλαυση της ανάγνωσης. Άλλωστε, μηνύματα εκτοξεύονται από παντού και ο αποδέκτης μπορεί να κλείσει τα μάτια ή να εντείνει την ακοή του. Γράφω ως αναγνώστρια και επιθυμώ να με παρασύρει η ιστορία, να βυθιστώ στις λέξεις.

 5)Πως αποφασίσατε τον τίτλο του βιβλίου, υπήρξε κάποιος άλλος που απορρίφθηκε ?

Είχα έναν άλλο τίτλο στο μυαλό μου: «ασημένια δαχτυλήθρα τυλιγμένη σε καπνόφυλλα»! Κατέληξα όμως στην επιλογή «Η Ράφτρα» γιατί θεωρώ πως επιδέχεται διάφορες προσεγγίσεις, μυστήριο, περιέργεια, υπόνοια μυστικών. Και η Ράφτρα  μου είναι όλα αυτά!

6) Πείτε μας πως προέκυψε η συνεργασία σας, με τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΨΥΧΟΓΙΟΣ

Το πρώτο μου βιβλίο «Το μυστικό του κόκκινου σπιτιού» κυκλοφόρησε το 1996 (εκδίδεται κάθε χρόνο μέχρι και σήμερα) από τις εκδόσεις ΔΕΛΤΟΣ. Η «Λελού», το 2002 από τις εκδόσεις ΚΑΣΤΑΝΙΩΤΗ, και το 2005, το «Μαύρο κανταΐφι»(7 επανεκδόσεις)  από την ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΕΚΔΟΤΙΚΗ και μετά αποφάσισα πως δεν θέλω να εκδώσω άλλο βιβλίο γιατί ασχολήθηκα με τα ντοκιμαντέρ και την συγγραφή σεναρίων. Φυσικά, συνέχισα να γράφω και όταν ολοκλήρωσα το «Βισάντο» αποφασίζω πως θέλω να συνεργαστώ με τις εκδόσεις ΨΥΧΟΓΙΟΣ. Από ένστικτο, από ένα εσωτερικό κλικ! Είμαι πολύ καλά στην καινούργια μου εκδοτική οικογένεια.

7)Κάθε μέρα βλέπουμε να εκδίδονται καινούργια βιβλία και συνεχώς μας συστήνονται καινούργιοι συγγραφείς. Ποιο νομίζετε ότι είναι το πακέτο που πρέπει να διαθέτει ένας   συγγραφέας για να μας αφήσει τις καλύτερες εντυπώσεις ?

Δεν θεωρώ τον εαυτό μου ειδικό για να απαντήσω σε ένα τέτοιο ερώτημα. Όμως, πιστεύω πως ισχύει το ίδιο όπως σε κάθε δουλειά: σεβασμός προς τον αποδέκτη, εν προκειμένω, προς τον αναγνώστη, και αυθεντικότητα.

 8) Μιλήστε μας για τα επόμενα συγγραφικά σας σχέδια. Τι να περιμένουμε από εσάς και πόσο σύντομα ?

Έχω ήδη αρκετά παραμύθια που έλεγα στα παιδιά μου και τώρα στα εγγόνια μου. Κυκλοφορεί, βέβαια,  «Το Ανείπωτο Παραμύθι» στην AMAZON. Υπάρχει και ένα μισοτελειωμένο εφηβικό μυθιστόρημα φαντασίας και μυστηρίου, που είχα υποσχεθεί στους μαθητές μου της Α γυμνασίου στις Βρυξέλλες. Μια απίστευτη, αληθινή ιστορία ενός καραβιού που βυθίστηκε  και, πενήντα χρόνια αργότερα, βρέθηκε το κουφάρι του στην έρημο. Γεγονός! Και ένα αστυνομικό με μυθολογικές αναφορές, αρκετά ιδιόρρυθμο. Ξέρετε, δεν μου αρέσουν οι ετικέτες και δεν επιθυμώ να τυποποιηθώ. Άλλωστε,  είμαι αρκετά … μεγάλο κορίτσι! Πρέπει να προλάβω να δώσω όλα όσα έχω στο συγγραφικό μου συρτάρι. Υπάρχει όμως κάτι που αφορά την ζωή ενός άντρα που έζησε στις αρχές του ’50 και ήταν αυτό που λέμε άντρας παλιάς κοπής! Θέλω πολύ να ντύσω με λέξεις την ιστορία του.

9)Ποια θεωρείτε ως την πιο σημαντική, ίσως και ανεξάντλητη, «πηγή ιδεών» για έναν συγγραφέα;

Μια ματιά γύρω είναι υπεραρκετή. Σε ένα σκοινί μανταλάκια που συγκρατούν ρούχα και ανάμεσά τους ένα μανταλάκι που δεν κρατάει τίποτα… Ένα γράμμα που δεν ανοίχτηκε ποτέ. Βιβλία αδιάβαστα, που απλά ξεσκονίζονται…

10)Ποιος πιστεύετε ότι πρέπει να είναι ο κύριος στόχος κατά τη συγγραφή ενός βιβλίου; Το οικονομικό όφελος, η φήμη ή η ικανοποίηση μιας εσωτερικής ανάγκης;

Για να δούμε:

Οικονομικό όφελος: Ποια είναι η συνταγή για ένα ευπώλητο βιβλίο; Αν ήταν γνωστή θα την έδιναν οι εκδότες στους συγγραφείς τους και θα γινόμασταν όλοι πλούσιοι!

Φήμη: Υπάρχουν συγγραφείς που λατρεύουν οι αναγνώστριες, κάνουν χιλιάδες πωλήσεις τα βιβλία τους και είναι γνωστοί/γνωστές με τα μικρά τους ονόματα. Παράλληλα, οι λογοτέχνες με βαριά πέννα καθώς και οι κριτικοί αναφέρονται σε αυτούς/αυτές επιτιμητικά! Μάλλον η φήμη έχει δύο πρόσωπα.

Άρα δεν μου απομένει παρά να σας πω ότι με αφορά το τρίτο, δηλαδή γράφω για να ικανοποιήσω εσωτερική ανάγκη. Όμως θα έλεγα ψέματα! Επιθυμώ διακαώς να βλέπω τα βιβλία μου να επανεκδίδονται συνεχώς και να με γνωρίζουν χιλιάδες αναγνώστες/ αναγνώστριες με το μικρό μου όνομα!!!

Τελειώνοντας με τις ερωτήσεις θα ήθελα να ευχαριστήσω για ακόμη μια φορά και θα ήθελα  να μας πείτε πού και πώς μπορούμε να βρούμε εσάς και το βιβλίο σας.

Πρώτα πρώτα, να σας ευχαριστήσω που μου δώσατε τη χαρά να μοιραστώ τις σκέψεις μου με εσάς και τους αναγνώστες σας. Εξαιρετικά ενδιαφέρουσες οι ερωτήσεις σας, χάρηκα να ψάχνω απαντήσεις!

Η Ράφτρα κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ψυχογιός https://www.psichogios.gr/ και βρίσκεται σε όλα τα βιβλιοπωλεία.

Αργυρώ  Μαργαρίτη


 Η ΡΑΦΤΡΑ

ΑΡΓΥΡΩ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ




ΘΡΑΚΗ, 1895-1913. Στη μαγική πόλη της Ξάνθης, σπουδαίες μοδίστρες με ασημένιες δαχτυλήθρες ντύναν τις Θράσσες με την τελευταία λέξη της μόδας. Κι ολόγυρα καπνοχώραφα με το χρυσόφυλλο φυτό που γέμιζε παράδες τους καπνέμπορους. Αρχοντικά με ζωγραφισμένα ταβάνια, το βουνό με τους θρύλους… Θα μπορούσε να είναι όμορφη η ζωή, αν δε σπέρνανε φωτιά οι κομιτατζήδες. Στα πλούσια αρχοντόσπιτα, στα ταπεινά πετρόχτιστα του Σαμακώβ, σε ένα παράξενο μοναστήρι, ράβουν και ξηλώνουν τη ζωή τους τα πρόσωπα αυτής της ιστορίας.
Κεραστώ: Η ράφτρα. Για να διασώσει μια πάνινη ταυτότητα, μαθαίνει να πατά βελονιές. Μα τρύπωσε πάνω στην καρδιά της τάματα βαριά, κι όταν εκείνος ο άντρας μπήκε στη σπηλιά της, δε γινόταν να τον υποτάξει με τις χάρες του θηλυκού, γιατί είχε ξυρίσει το κεφάλι, είχε βάλει φούμο στα μούτρα, αυτός τηνε νόμιζε αγόρι.

Μήτσος Γιαβάσογλου: Ο αντάρτης καπνέμπορος. Μεγάλο πάθος ο καπνός και η λευτεριά της Θράκης. Όταν λαβώθηκε σε κείνο το αλισβερίσι με τους λαθρέμπορες, νόμιζε πως η πληγή του θα κλείσει γρήγορα. Μα εκείνη η ράφτρα τονε σακάτεψε με το ασημένιο της βελόνι.
Ένα μυθιστόρημα που θα μπορούσε να είναι παραμύθι ανατρεπτικό, με αρχοντόπουλα, κυράδες και θεριά που ράβουν τα πάθη, τους έρωτες, τα μυστικά και τις προδοσίες με γερές βελονιές πάνω στη ζωή τους. Εκεί στη Θράκη: Ξάνθη, Γενί Κιοΐ, Ντεντέαγατς, Γκιουμουλτζίνα, Αντριανού...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

θα χαρώ να διαβάσω τα σχόλιά σας!

Adbox

@templatesyard