ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΗ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ κ. ΙΣΜΗΝΗ Χ.ΜΠΑΡΑΚΛΗ για το βιβλίο του «Η ΘΕΙΑ ΜΠΕΜΠΑ» από τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΨΥΧΟΓΙΟΣ

 Καλημέρα σας, σήμερα στο BEAUTY DAYS WITH A BOOK

φιλοξενούμε το συγγραφέα κ. ΙΣΜΗΝΗ Χ.ΜΠΑΡΑΚΛΗ, του βιβλίου

«Η ΘΕΙΑ ΜΠΕΜΠΑ», που εκδόθηκε από τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ

ΨΥΧΟΓΙΟΣ.





1)ΚΑ ΜΠΑΡΑΚΛΗ, ευχαριστούμε που δεχτήκατε να μιλήσουμε και να

γνωρίσουμε εσάς και το καινούργιο βιβλίο σας. Πείτε μας, είχατε ονειρευτεί

από μικρή να γίνεται συγγραφέας? πότε και πως ξεκινήσατε την συγγραφή.


Συνηθίζω να λέω πως η γραφή ήρθε στην ζωή μου αυθόρμητα, σαν ένα δώρο που έχει

προγραμματιστεί για εσένα χωρίς να το γνωρίζεις. Ο πατέρας μου έγραφε επίσης,

ωστόσο στα νεανικά μου χρόνια το έβλεπα σαν μια διαδικασία ιδιαιτέρως επίπονη και

κοπιαστική, κάτι που το βλέπω και τώρα στα μάτια του δικού μου παιδιού προς

εμένα, καθώς η γραφή απαιτεί χρόνο, απομόνωση, αφοσίωση. Τώρα πια

αντιλαμβάνομαι πως η γραφή είναι ένας δημιουργικός κάματος που σου προσφέρει

ωστόσο τον πολύτιμο χρόνο της περισυλλογής. Οπότε, κατά κάποιο τόπο, σ’ αυτό το

δούναι και λαβείν είναι τα ζύγια ίσα.


2) Συστήστε μας με λίγα λόγια το βιβλίο σας «Η ΘΕΙΑ ΜΠΕΜΠΑ».


Είναι ένα βιβλίο με πολύ χιούμορ που υπόσχεται πως θα ψυχαγωγήσει τους

αναγνώστες του. Η θεία Μπέμπα περιγράφει τη ζωή της, με κυριότερο σταθμό τα

χρόνια που πέρασε ως οικονόμος σε ένα αστικό αρχοντικό της δεκαετίας του 1930,

την οικία Ροδόπουλου. Μας γυρίζει πίσω στο χρόνο, στην μεγαλειώδη εκείνη εποχή,

που έμοιαζε με μια παρατεταμένη περίοδο μπελ επόκ για την αριστοκρατία, καθώς

στα προπολεμικά σαλόνια όλα ήταν ακόμα ρόδινα. Γνωρίζουμε λοιπόν την

ιδιόρρυθμη, ωστόσο αξιαγάπητη φαμίλια του αρχοντικού της προκυμαίας του

Ναυπλίου και λίγο πολύ την αστική κοινωνία της εποχής.

Με πρώτο και καλύτερο τον κύριο Βασιλάκη, παραλή και καλόκαρδο. Ευημερεί εκ

του εμπορίου ραδιοφώνων Φίλιπς. Αριστοκράτης, καλοφαγάς και φιλοβασιλικός

μέχρι κεραίας.

Την Ελπινίκη, την «πέρα βρέχει» σύζυγο, συλλέκτρια καπέλων στολισμένων άλλοτε

με φτερά φασιανού κι άλλοτε πάλι με βαλσαμωμένα πουλιά, με μεγάλο ενδιαφέρον

στους χορούς, τις δεξιώσεις και τα σουαρέ και με ελάχιστο ενδιαφέρον στην

διαπαιδαγώγηση των παιδιών που την έχει αναλάβει εξολοκλήρου η Μπέμπα.

Τις λουσούδες θυγατέρες Αρίστη και Νανά, αναθρεμμένες με γαλλικά και πιάνο,

ενίοτε και με κρυφούς αγαπητικούς, ωστόσο με αντισυμβατικό βίο, που δεν

ακολουθεί τα στερεότυπα και τις επιταγές της εποχής.

Τον μικρό τους γιο, τον Ντίνο, την μεγάλη αδυναμία της Μπέμπας που τον μεγαλώνει

σαν δικό της παιδί. Ζωηρός όσο κεραμιδόγατος Γενάρη μήνα, έλιωνε ένα παντελόνι

στα πισινά και αργότερα στον καβάλο. «Οι δέκα πληγές του Φαραώ» κατά τους

χαρακτηρισμούς του πατέρα του, καθώς τους βάζει συχνά πυκνά όλους σε μπελάδες,

«παιδί ιδιοφυία» κατά την Μπέμπα που πίνει νερό στο όνομά του. Και όλη η ιστορία

λίγο πολύ κινείται γύρω από αυτή τη αμφίδρομη σχέση αγάπης και αφοσίωσης

Μπέμπας Ντίνου, μέχρι την τελευταία σελίδα σε πείσμα των χρόνων που περνούν και

των δεκαετιών που διαδέχεται η μία την άλλη, φέρνοντας καταιγιστικές αλλαγές για

εκείνους.


3)Ποια ήταν η πηγή έμπνευσης αυτού του μυθιστορήματος?


Γενναία πηγή έμπνευσης, το παλιό Ναύπλιο, η ιδιαίτερη πατρίδα μου, και η κοινωνία

της εποχής εκείνης, η αισθητική της, ιδιαίτερες φυσιογνωμίες ανθρώπων, άκρως

θεατρικών, αποτελούσαν αναπόσπαστο κομμάτι της νοστιμάδας της πόλης μου. Το

αλατοπίπερο. Όπως και η ίδια η πόλη που μοιάζει με καλοφτιαγμένο σκηνικό. Η

βαβούρα του λιμανιού, τα εμπορικά μπαπόρια, ο σταθμός του τρένου, τα φτωχικά

κάρα, οι πλούσιες άμαξες, ο σαματάς στα σοκάκια και στις δρομόσκαλες, οι

καφενέδες, οι ταβέρνες και τα κρασοπουλιά, τα εμπορικά, τα μπαρμπέρικα, τα

φωτογραφεία, τα Δικαστήρια, το Δεσποτικό, η αριστοκρατική συνοικία του γιαλού,

το επονομαζόμενο μικρό Κολονάκι με τα δίπατα νεοκλασικά της προκυμαίας, στην

φάτσα της πόλης. Και από την άλλη πλευρά οι φτωχογειτονιές του Ψαρομαχαλά

κρυμμένες στα πίσω σοκάκια κάτω από τον βράχο του κάστρου, σφικτά τα σπίτια

σαν τις σαρδέλες το ένα δίπλα στο άλλο. Και ο εμπορικός δρόμος καταμεσής των δυο

αυτών κόσμων να χωρίζει την πόλη στη μέση με καταστήματα και οικίες άνωθεν,

σκαρφαλωμένες μπουκαβίλιες, πλανόδιους πωλητές, ψαθάκια και καπέλα, ομπρελίνια

και μπαστούνια…


4)Ποια θεωρείται ότι είναι τα δυνατά του στοιχεία?


Το χιούμορ του, μέσα από την ζωντανή αφήγηση της θείας Μπέμπας, θεατρική θα

έλεγα, που κάποιες φορές συγκινεί και κάποιες άλλες φέρνει αυθόρμητα γέλια.


5)Πως αποφασίσατε τον τίτλο του βιβλίου, υπήρξε κάποιος άλλος που

απορρίφθηκε ?


Νομίζω πως ο τίτλος υπήρχε πριν καν γραφτεί και περίμενε καρτερικά την ιστορία.

Είναι από τους τίτλους που ξεχωρίζω, αναβιώνει μια ολόκληρη εποχή–συνθήκη-

αισθητική, από μόνος του.


6)Πείτε μας, πως προέκυψε η συνεργασία σας, με τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΨΥΧΟΓΙΟΣ.


Με τις εκδόσεις Ψυχογιός, το εκδοτικό μου σπίτι, ενώθηκαν οι δρόμοι μας στο έκτο

κατά σειρά βιβλίο μου «Το |Μυστικό της Πεταλούδας», ένα κομβικό βιβλίο της ζωής

μου. Έκτοτε ακολούθησαν τα βιβλία: «Σμύρνη Κυνήγι Μαγισσών», «Το Χελιδόνι

του Βορρά» και τώρα «Η θεία Μπέμπα» ένα εντελώς διαφορετικό μυθιστόρημα, που

θυμίζει ευθυμογράφημα εποχής.


7)Γιατί πιστεύετε πως πρέπει να διαβάζουμε βιβλία; 

Εσείς διαβάζετε? πείτε μας συγγραφείς και βιβλία που ίσως σας

έχουν επηρεάσει.


Το βιβλίο ενέχει θεραπευτικές ιδιότητες. Θα έπρεπε συνειδητά να στραφούμε στα

βιβλία και να απομακρυνθούμε από τις οθόνες που μας έχουν κατακλύσει. Ένας

λόγος παραπάνω στις μέρες μας, για το γαλήνεμα του νου, την ψυχική ανάταση, την

εξημέρωση των συναισθημάτων. Για την ψυχική μας υγεία, με άλλα λόγια. Θεωρώ

πως η ώρα που αφιερώνουμε στα βιβλία είναι από τις ποιοτικότερες στιγμές μέσα

στην ημέρα κι εύχομαι να μπορούμε να εξασφαλίζουμε αυτόν τον χρόνο για τον

εαυτό μας, καθώς πέρα από ψυχαγωγία, προσφέρουν τον πιο υγιή τρόπο αποφόρτισης

και αποσυμπίεσης. Αγαπώ ιδιαιτέρως και ξεχωρίζω την ελληνική λογοτεχνία, από

τον Παπαδιαμάντη και εντεύθεν, και πιστεύω πως η Ελλάδα, η ενέργειά της, το φως

της, η Ιστορία της, γαλούχησαν θαυμαστούς λογοτέχνες. Έχουμε μια περιουσία στα

χέρια μας, αρκεί να την εκτιμήσουμε και να την εντάξουμε στην καθημερινότητά μας.


8)Υπάρχουν βιβλία αγαπημένα στη βιβλιοθήκη σας που δε θα τα

δανείζατε σε κανέναν και γιατί;


Όλα τα βιβλία του πατέρα μου, με σημειώσεις, υπογραμμίσεις και προσωπικές

σκέψεις.


9)Μιλήστε μας για τα επόμενα συγγραφικά σας σχέδια. Τι να

περιμένουμε από εσάς και πόσο σύντομα ?


Ελπίζω και εύχομαι να ευδοκιμήσουν οι συνθήκες και να φέρει ο χρόνος το επόμενο

μυθιστόρημα, το οποίο έχω αρχίσει ήδη να σκαρώνω και η αλήθεια είναι πως το

απολαμβάνω ιδιαιτέρως.


10)Τελειώνοντας με τις ερωτήσεις θα ήθελα να ευχαριστήσω για

ακόμη μια φορά και θα ήθελα να μας πείτε που και πως μπορούμε να

βρούμε εσάς και το βιβλίο σας.  


Η θεία Μπέμπα κυκλοφορεί σε όλα τα βιβλιοπωλεία, όπως και τα υπόλοιπα βιβλία

μου από τις Εκδόσεις Ψυχογιός. Όσον αφορά εμένα, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης

με σχετική ευκολία, καθώς ευνοούν τέτοιου είδους επικοινωνίες, επιζήμια ωστόσο

για τις ανθρώπινες σχέσεις.





Η ΘΕΙΑ ΜΠΕΜΠΑ
ΙΣΜΗΝΗ Χ. ΜΠΑΡΑΚΛΗ
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΨΥΧΟΓΙΟΣ

Ενόσω στις σκοτεινές κουζίνες της Γερμανίας μαγειρεύεται ο Δεύτερος Παγκόσμιος Πόλεμος, εις την Οικία Ροδόπουλου εορτάζεται η έλευση του Βασιλιά με ταγκό, πίπερμαν ως και σοκολατάκια λικέρ εκ Φλόκα. Παραλής γαρ, ο κύριος Βασιλάκης ευημερεί εκ του εμπορίου ραδιοφώνων Φίλιπς και η ευτυχής, πλην άχρηστη, σύζυγος Ελπινίκη, φανατική συλλέκτρια φτερωτών καπέλων, διάγει ζωή χαρισάμενη.
Το αυτό και ο μικρός τους υιός, Ντίνος, ο οποίος ζαχαρώνει γυναικείους ποδόγυρους, κάτω από τραπεζαρίες φορτωμένες εδέσματα. Μέχρι την ημέρα-κόλαφο που η Μπέμπα, η δαιμόνια οικονόμος, θα βρεθεί αντιμέτωπη με το επτασφράγιστο μυστικό του αρχοντικού, καλά θαμμένο για χρόνια...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

θα χαρώ να διαβάσω τα σχόλιά σας!

Adbox

@templatesyard