ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ για το βιβλίο «ΠΑΙΖΟΝΤΑΣ ΜΕ ΤΟΝ ΑΙΣΩΠΟ» από τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΜΙΧΑΛΗ ΣΙΔΕΡΗ

 Καλημέρα σας, σήμερα στο BEAUTY DAYS WITH A BOOK  φιλοξενούμε τις δυο

συγγραφείς του βιβλίου  «ΠΑΙΖΟΝΤΑΣ ΜΕ ΤΟΝ ΑΙΣΩΠΟ»  τις κ. ΠΕΝΥ

ΤΟΠΙΝΤΖΗ και ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΚΟΥΚΗ. Το βιβλίο εκδόθηκε από τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ

ΜΙΧΑΛΗ ΣΙΔΕΡΗ.



Κυρίες μου καλημέρα, ευχαριστούμε που δεχτήκατε να μιλήσουμε και να γνωρίσουμε

εσάς και το βιβλίο σας καλύτερα. 


1)Πείτε μας λίγα λόγια για το βιβλίο σας, που είναι ένα ενδιαφέρον

παραμύθι, μια διασκευή του μύθου του Αισώπου " Ο ΛΑΓΟΣ ΚΑΙ Η

ΧΕΛΩΝΑ" . Πείτε μας πώς σας ήρθε η έμπνευση για αυτό το βιβλίο. 


(Π.Τ.) Πριν τρία χρόνια εργαζόμασταν μαζί ως αναπληρώτριες εκπαιδευτικοί σε ένα

Ειδικό Δημοτικό Σχολείο της Αττικής, η Κωνσταντίνα ως Εργοθεραπεύτρια, εγώ ως

Θεατρολόγος. Στο τέλος της χρονιάς στα σχολεία γίνονται θεατρικές παραστάσεις

και εκδηλώσεις -με εξαίρεση δυστυχώς όλη αυτήν τη δύσκολη περίοδο της

πανδημίας. Στο σχολείο φοιτούσαν 52 παιδιά με αναπηρία και θέλαμε να στήσουμε

μία θεατρική παράσταση που να συμμετέχουν όλα, είτε είχαν λόγο είτε όχι. Το

μήνυμα του Αισώπου στον συγκεκριμένο μύθο θεωρήσαμε πως είναι το κατάλληλο

για το πλαίσιο και είπαμε «πάμε να βάλουμε ρόλους για όλα τα παιδιά και να

γράψουμε το κείμενο». Έτσι και έγινε. Υπήρξε διπλή και τριπλή διανομή στους

ρόλους, όπως επίσης και χαρακτήρες που δεν είχαν λόγια, αλλά μόνο σκηνική

δράση. Στο παραμύθι κρατήσαμε τους ρόλους που είχαν κείμενο και μόνο ελάχιστες

σκηνικές οδηγίες.


2)Ποιο είναι το μήνυμα που θέλετε να αποκομίσουν τα παιδιά που θα το

διαβάσουν?


(Κ.Κ.) Κάθε παιδί, αλλά και κάθε ενήλικας που θα διαβάσει το βιβλίο θα έχει την

ευκαιρία να προσεγγίσει την έννοια της συμπερίληψης και εν τέλει να έρθει σε

επαφή με την γοητεία της διαφορετικότητας και της αποδοχής σε μια ανομοιογενή

κοινωνία, είτε αυτό είναι το σχολείο είτε η κοινωνία του δάσους και τελικά η

κοινωνία μας.


3)Σε παιδιά τι ηλικίας απευθύνεται το βιβλίο σας; Πιστεύετε ότι τα παιδικά

βιβλία πρέπει να διαβάζονται και από τους μεγάλους;  Σε

ποιους άλλους απευθύνεται το βιβλίο σας και πως μπορούν να

το χρησιμοποιήσουν?


(Κ.Κ. - Π.Τ.) Το βιβλίο απευθύνεται, κυρίως, σε παιδιά προσχολικής και πρώτης

σχολικής ηλικίας. Στην δύσκολη κοινωνικά εποχή που ζούμε με συμπτώματα έως και

ακραία φαινόμενα ρατσισμού και αποκλεισμού απέναντι σε διάφορες κοινωνικές

ομάδες θα ήταν ευχάριστο να διαβαστεί η διασκευή μας και από πολλούς ενήλικες.


4) Πείτε μας λίγα λόγια για εσάς. Πώς αποφασίσατε να ασχοληθείτε με τη

συγγραφή βιβλίων για παιδιά ; 


(Κ.Κ.) Είμαι εργοθεραπεύτρια και κι έχω μεταπτυχιακό δίπλωμα στη Διοίκηση

Εκπαιδευτικών Μονάδων. Τα τελευταία χρόνια εργάζομαι σε ΚΕΔΑΣΥ (Κέντρα

Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης) της Αττικής.

Επίσης είμαι μητέρα δύο παιδιών. Η συγγραφή του συγκεκριμένου βιβλίου προέκυψε

από τον ενθουσιασμό μας για το τελικό αποτέλεσμα εκείνης της καλοκαιρινής

γιορτής. Είδαμε στην πράξη ότι κάθε άτομο της σχολικής κοινότητας είχε ενεργό

ρόλο σε αυτό και θέλαμε να το προβάλλουμε με σκοπό να διαχυθεί η συμπεριληπτική

ιδεολογία στις σχολικές κοινότητες.


(Π.Τ) Είμαι θεατρολόγος και φιλόλογος και έχω μεταπτυχιακό δίπλωμα στην Ειδική

Αγωγή. Εργάζομαι ως θεατρολόγος στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση σε ειδικά

δημοτικά σχολεία της Αττικής. Δεν αποφάσισα μια μέρα να ασχοληθώ με τη

συγγραφή βιβλίων για παιδιά. Προέκυψε ως ανάγκη. Κι εγώ και η Κωνσταντίνα όλο

κάτι γράφουμε, η συγκυρία της γνωριμίας μας ήταν πολύ ευχάριστη και

διασκεδάσαμε πολύ τη συγγραφή της διασκευής του συγκεκριμένου μύθου.


5) Εσείς στα παιδικά σας χρόνια διαβάζατε παραμύθια; Ποιο είναι το

παραμύθι που θυμάστε και για ποιο λόγο;  


(Κ.Κ.) Τα παιδικά μου χρόνια είχαν πολλά χρώματα και αρώματα από παραμύθια.

Γουρουνάκια, λύκοι, τέρατα και βασιλιάδες ήταν σε περίοπτη θέση, αλλά

μεγαλώνοντας κατάλαβα ότι σαν παιδί είχα περιθωριοποιήσει τους «κακούς» των

παραμυθιών και δεν είχα ενδιαφερθεί να μάθω το «γιατί» ο κακός σε ένα παραμύθι

είναι κακός. Γιατί πάντα ο λύκος να είναι ο κακός; Γιατί πάντα η όμορφη

πριγκίπισσα παντρεύεται το όμορφο βασιλόπουλο; Θεωρώ ότι στην εποχή μας μια

«πριγκίπισσα» μπορεί να αγαπήσει ένα «άσχημο» αλλά «καλό» πριγκιπόπουλο.

Ίσως και αυτά τα ερωτήματα να απαντώνται με το ότι αγαπημένο μου παραμύθι

είναι η Πεντάμορφη και το τέρας.


(Π.Τ.) Βεβαίως αν και τα πρώτα παραμύθια τα άκουσα από τη γιαγιά μου, δεν τα

διάβασα. Ο μύθος του λαγού και της χελώνας με άγγιξε από την πρώτη στιγμή. Το

ίδιο και το Κοριτσάκι με τα σπίρτα. Νομίζω πως και τα δυο έχουν μηνύματα που με

άγγιξαν ιδιαίτερα: Τα θέματα της διάκρισης, του θανάτου και της εγκατάλειψης με

προβληματίζουν από μικρή.


6) Αρκετοί από εμάς συνηθίζουμε να κάνουμε δώρο στα παιδιά βιβλία.

Ποια νομίζετε ότι είναι τα κριτήρια για να επιλέξουμε ένα καλό παιδικό

βιβλίο.


(Κ.Κ.) Δεν μπορώ να πω πως υπάρχουν σαφή κριτήρια για την επιλογή ενός

παραμυθιού. Εγώ πρώτα από όλα θα κοιτάξω την καθαρή και απλή εικόνα. Δεν

προτιμάω να αγοράζω παραμύθια με εικόνες με πολλά οπτικά ερεθίσματα. Αναζητώ

παραμύθια όπου οι εικόνες «μιλάνε», ώστε ένα παιδί προσχολικής ηλικίας να μπορώ

να κατανοήσει την πλοκή και τους ήρωες. Ωστόσο, να αναφέρω πως αγαπώ και τα

παραμύθια που οι εικόνες είναι σχεδόν ανύπαρκτες ή που περιέχουν απλά σκίτσα,

γιατί αυτά προωθούν και δεν περιορίζουν τη φαντασία των παιδιών. Κάθε παραμύθι,

όμως, σίγουρα έχει κάτι ξεχωριστό. Ανοίξτε το, ξεφυλλίστε το, δείτε το, μυρίστε το

και θα καταλάβετε ποιο παραμύθι σας ταιριάζει.


(Π.Τ.) Η ηλικιακή ομάδα που απευθύνεται το κάθε βιβλίο και το στάδιο της

ανάπτυξης του παιδιού. Κάθε ηλικία έχει τις δικές τις ιδιαιτερότητες , καθώς και

δεξιότητες και ικανότητες που βρίσκονται υπό ανάπτυξη και εξέλιξη και ένα βιβλίο

είναι πάντα βοηθός σε αυτήν την ενδιαφέρουσα πορεία. Το ίδιο ισχύει και για τη

φαντασία , αλλά και την επαφή με γενικές και αφηρημένες ιδέες. Μία ελκυστική

εικονογράφηση αποτελεί εξίσου σημαντικό κριτήριο, όπως επίσης και οι ανάγκες και

τα ενδιαφέροντα του συγκεκριμένου παιδιού που θα ήθελα να το δωρίσω.


 

7) Σκέψεις για επόμενο βιβλίο; Θα δούμε σύντομα κάτι διαφορετικό από

εσάς ή ακόμη μια ιστορία για παιδιά; Τι ετοιμάζετε; 


(Π.Τ.) Ελπίζουμε και σε επόμενα.




Παίζοντας με τον Αίσωπο
Πένυ Τοπιντζή – Κωνσταντίνα Κούκη
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΜΙΧΑΛΗ ΣΙΔΕΡΗ


Ο πρώτος που ‘γραψε, παιδιά, μύθους και παραμύθια έρχεται από μακριά, να ξαναπεί αλήθεια.
Μεγάλη προίκα χάρισε που έμεινε στα χρόνια. Μιλάμε για τον Αίσωπο που ζει μ’εμάς αιώνια.
Έτσι ξαναταιριάξαμε λαγό με μια χελώνα παρέα με τους φίλους τους να δώσουν τον αγώνα.

Το κείμενο αυτό γράφτηκε με σκοπό ο αγώνας του λαγού και της χελώνας να γίνει κοινός για όλους μας.
Το βιβλίο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς και παιδιά Προσχολικής Αγωγής, Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και σε όλα τα παιδιά που φοιτούν σε εκπαιδευτικές δομές Ειδικής Αγωγής.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

θα χαρώ να διαβάσω τα σχόλιά σας!

Adbox

@templatesyard