ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΟ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ κ. ΛΕΥΤΕΡΗ ΚΟΥΓΙΟΥΜΟΥΤΖΗ για το βιβλίο του «ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΕΓΚΛΕΙΣΜΟΥ» από τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΕΔΡΟΣ

 Καλημέρα σας, σήμερα στο BEAUTY DAYS WITH A BOOK

φιλοξενούμε το συγγραφέα κ. ΛΕΥΤΕΡΗ ΚΟΥΓΙΟΥΜΟΥΤΖΗ, του

βιβλίου «ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΕΓΚΛΕΙΣΜΟΥ», που εκδόθηκε από τις

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΕΔΡΟΣ.



1)Κε ΚΟΥΓΙΟΥΜΟΥΤΖΗ, ευχαριστούμε που δεχτήκατε να μιλήσουμε

και να γνωρίσουμε εσάς και το βιβλίο σας. Πείτε μας, είχατε

ονειρευτεί από μικρός να γίνεται συγγραφέας? πότε και πως

ξεκινήσατε την συγγραφή.


Απάντηση: Το μόνο μου μεγαλεπήβολο παιδικό όνειρο ήταν να

αγοράσω μια μέρα τον Ο.Φ.Η.! Παραδόξως, το ποδοσφαιρικό μου

πάθος με οδήγησε και στη συγγραφή μέσα από ένα ιδιότυπο

μονοπάτι: τα πρώτα μου μεγάλα κείμενα τα έγραψα σε οπαδικά

φόρα, όπου για χρόνια «ακόνιζα» την πένα μου. Τα χρονογραφήματα

στην «Εφημερίδα των Συντακτών» ακολούθησαν αρκετά αργότερα.


2) 54 διαφορετικές ιστορίες καραντίνας, συστήστε μας με λίγα λόγια

το βιβλίο σας «ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΕΓΚΛΕΙΣΜΟΥ». Ποια ήταν η πηγή

έμπνευσης αυτού του μυθιστορήματος;


Απ.: Δεν υπήρξε κάποια πηγή έμπνευσης αλλά η ανάγκη για

πρόγραμμα και προσωπικό χώρο, μόλις έπιασε ο πρώτος εγκλεισμός

τον Μάρτιο του ’20. Είπα ότι θα γράφω ένα αφήγημα κάθε ημέρα·

άλλωστε πολλές ιστορίες τις έκλωθα μέσα μου από καιρό και με

αφορμή την καραντίνα, πήραν σάρκα και οστά. Ο πρώτος εγκλεισμός

κράτησε 54 ημέρες, γι’ αυτό γράφτηκαν και 54 αφηγήματα. Δεν

πρόκειται για ένα αυστηρό ημερολόγιο γεγονότων και προσωπικών

βιωμάτων· αποτελείται κυρίως από μικρά διηγήματα αλλά και

κάποιες αφηγήσεις σε πρώτο πρόσωπο, όλα με αφορμή τον κορονοϊό

και την πρωτόγνωρη κατάσταση εγκλεισμού στην οποία βρεθήκαμε

τότε.


3)Ποιο είναι το μήνυμα που θέλετε να αποκομίσει ο αναγνώστης σας.


Απ.: Δεν έχω καμιά φιλοδοξία να γίνω ούτε κήρυκας ούτε

αγγελιοφόρος, άρα δεν έχω εσωκλείσει κάποιο συγκεκριμένο

μήνυμα· τουλάχιστον όχι σκοπίμως. Αν κάτι μπορώ να σκεφτώ σαν

μια γενική ιδέα που διατρέχει τα περισσότερα από τα αφηγήματα,

είναι πως η ζωή εντέλει βρίσκει πάντοτε τρόπο να προχωρήσει

μπροστά. Ελπίζω ο αναγνώστης να βρει το ανάγνωσμα ευχάριστο και

ενδιαφέρον.


4)Πως αποφασίσατε τον τίτλο του βιβλίου, υπήρξε κάποιος άλλος

που απορρίφθηκε;


Απ.: Σχεδόν τυχαία· επειδή φιλοδοξούσα να ολοκληρώνω μια ιστορία

σε καθημερινή βάση (εντέλει το κατόρθωσα κιόλας) κι αυτό θύμιζε

ημερολόγιο, μου βγήκε αυθόρμητα στο πρώτο κιόλας αφήγημα.


5)Θεωρείτε ότι η περιπέτεια της πανδημίας που βιώνουμε έφερε τον

κόσμο πιο κοντά στα βιβλία και το διάβασμα;


Απ.: Προσωπικά με έφερε σίγουρα πιο κοντά στο γράψιμο. Υποθέτω

πως το διάβασμα θα αποτέλεσε μια διέξοδο για αρκετό κόσμο.

Συνέβη άλλωστε και σε έναν από τους ήρωες των αφηγημάτων μου.


6) Πείτε μας πως προέκυψε η συνεργασία σας, με τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ

ΚΕΔΡΟΣ.


Απ.: Όταν τον Μάη του ’20 έληξε η πρώτη καραντίνα, αποφάσισα να

επιμεληθώ τα 54 κείμενα που είχαν προκύψει και –μετά από

παροτρύνσεις φίλων, που τα είχαν διαβάσει- τα έστειλα επιλεκτικά

σε κάποιους εκδοτικούς οίκους. Μήνες αργότερα, χτύπησε το

τηλέφωνό μου και ήταν ο «Κέδρος»· πρέπει να σας πω ότι στο

άκουσμα της έκφρασης «ενδιαφερόμαστε να το εκδώσουμε»

σάστισα. Ξέρετε, όταν μεγαλώνεις με τα βιβλία του «Κέδρου», το να

βλέπεις μια μέρα το όνομά σου τυπωμένο δίπλα σε αυτό το λογότυπο

είναι λίγο σαν παραμύθι.


7) Μιλήστε μας για τα επόμενα συγγραφικά σας σχέδια. Τι να

περιμένουμε από εσάς και πόσο σύντομα ?


Απ.: Η αλήθεια είναι ότι παρόμοια «Ημερολόγια» έγραψα και τον

επόμενο χειμώνα, στη μεγάλη καραντίνα από τον Νοέμβρη του ’20

ως τον Απρίλη του ’21, με κάποια διαλείμματα. Θα δούμε τι θα γίνει

και με αυτά· προς το παρόν απολαμβάνω το ταξίδι του πρώτου

«Ημερολογίου Εγκλεισμού» και προσπαθώ να χρονογραφώ στην

αγαπημένη μου «Εφημερίδα των Συντακτών» όσο συχνότερα μου

επιτρέπει ο χρόνος μου. Το βέβαιο είναι ότι το γράψιμο πια μού έχει

γίνει ανάγκη, άρα όλο και κάτι θα προκύψει στο μέλλον.


8)Γιατί πιστεύετε πως πρέπει να διαβάζουμε βιβλία;


Απ.: Δε θα χρησιμοποιούσα τη λέξη «πρέπει»· δημιουργεί έναν

καταναγκασμό που έρχεται σε αντίφαση με την ελευθερία που

προσφέρουν τα βιβλία. Τα βιβλία ανοίγουνε μυαλά και κόσμους,

ξεκλειδώνουνε ψυχές και συναισθήματα. Ποτέ δεν ξέρεις πόσα θα

αλλάξουν μέσα σου, στον τρόπο που σκέφτεσαι και στο πώς βλέπεις

τον κόσμο, μετά από την ανάγνωση ενός βιβλίου.


9)Τελειώνοντας με τις ερωτήσεις θα ήθελα να ευχαριστήσω για

ακόμη μια φορά και θα ήθελα να μας πείτε που και πως μπορούμε να

βρούμε εσάς και το βιβλίο σας.


Απ.: Το «Ημερολόγιο Εγκλεισμού» κυκλοφορεί στα βιβλιοπωλεία.

Επίσης μπορεί κανείς να το προμηθευτεί μέσω διαδικτύου, στο e-

shop του «Κέδρου» αλλά και σε όλες τις μεγάλες ιστοσελίδες που

εμπορεύονται βιβλία. Όσο για εμένα, διάφορες εκφάνσεις του

εαυτού μου θα τις βρείτε μεταξύ των πρωταγωνιστών των

αφηγημάτων μου.





ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΚΟΥΓΙΟΥΜΟΥΤΖΗΣ
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΕΓΚΛΕΙΣΜΟΥ. Αφηγήματα καραντίνας
Εκδόσεις Κέδρος - Kedros Publishers

Πενήντα τέσσερις μέρες εσώκλειστοι σε μια ξαφνική και πρωτόφαντη μεταβολή, μέσα στην εκρηκτική παραζάλη της Άνοιξης.
Πενήντα τέσσερα αφηγήματα καραντίνας σε ένα ημερολόγιο εγκλεισμού, που γράφτηκε ως αντικλείδι ελευθερίας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

θα χαρώ να διαβάσω τα σχόλιά σας!

Adbox

@templatesyard