ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΗ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ ΜΑΡΙΑ ΔΑΜΙΑΝΑΚΟΥ ΓΙΑ ΤΑ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ "ΙΣΚΙΟΣ ΣΤΟΝ ΚΑΘΡΕΠΤΗ -ΣΚΟΤΕΙΝΕΣ ΜΗΝΕΣ" ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΥΔΡΟΠΛΑΝΟ

 Καλημέρα σας, σήμερα στο BEAUTY DAYS WITH A BOOK  φιλοξενούμε τη κ. ΔΑΜΙΑΝΑΚΟΥ ΜΑΡΙΑ, συγγραφέα του βιβλίου «ΙΣΚΙΟΣ ΣΤΟΝ ΚΑΘΡΕΠΤΗ-Σκοτεινές μνήμες», που εκδόθηκε από τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΥΔΡΟΠΛΑΝΟ



1)Ευχαριστούμε που δεχτήκατε να μιλήσουμε και να γνωρίσουμε εσάς και το βιβλίο σας. Πείτε μας, είχατε ονειρευτεί από μικρή να γίνεται συγγραφέας? πότε και πως ξεκινήσατε την συγγραφή.


Καταρχάς να σας ευχαριστήσω κι εγώ με την σειρά μου για την όμορφη φιλοξενία σας. Τώρα, όσον αφορά την πρώτη ερώτηση, ούτε που μου είχε περάσει ποτέ από το μυαλό ότι θα γινόμουν συγγραφέας κάποια στιγμή στην ζωή μου. Παρ’ όλο που έγραφα από πολύ μικρή κι έπλαθα ιστορίες γιατί αυτός ήταν ο τρόπος έκφρασής μου τότε, ποτέ δεν φαντάστηκα ότι όταν θα μεγάλωνα θα ακολουθούσα αυτόν τον δρόμο. Τον υπέροχο δρόμο της συγγραφής. Άλλα σχέδια είχα κάνει στο μυαλό μου. Αλλά, ως γνωστόν… όταν κάποιος κάνει σχέδια ο Θεός γελά. Όπως είπα και πιο πάνω, ξεκίνησα να γράφω από μικρή όταν δεν μπορούσα, δεν είχα το θάρρος να μιλήσω και να πω αυτά που αισθανόμουν ή με προβλημάτιζαν. Δεν είναι ότι είχα πρόβλημα στον λεκτικό τρόπο επικοινωνίας, στην ομιλία δηλαδή. Απλά ήμουν ένα εξαιρετικά ντροπαλό κοριτσάκι που για να φανταστείτε, προτιμούσα, για παράδειγμα, να διψάω παρά να ζητήσω ένα ποτήρι νερό από κάποιον (εκτός οικογένειας). Ό,τι λοιπόν προβλημάτιζε ή βασάνιζε το μικρό μου αλλά τόσο ψαγμένο μυαλουδάκι που αναζητούσε τον χαμένο θησαυρό στις γνώσεις, το έκανα ιστορία και την έγραφα. Το ίδιο συνέβαινε και με τα συναισθήματα γιατί ήμουν και είμαι ένα ιδιαίτερα συναισθηματικό άτομο. Είχα πάντα και ιδιαίτερη φαντασία... ε, δεν ήθελε και πολύ λοιπόν να ασχοληθώ με τις λέξεις που έβρισκαν καταφύγιο σε μια κόλλα χαρτί. Σοβαρά το είδα πολύ αργότερα όταν μου διηγήθηκαν μια ιστορία και σκέφτηκα πως είχε τις προδιαγραφές να γίνει ένα πολύ καλό βιβλίο ή ταινία. Γνώσεις κινηματογράφου δεν είχα, άρα καταπιάστηκα με αυτό που γνώριζα καλά από μικρή. Κι έτσι πήρα ένα στυλό κι ένα χαρτί κι άρχιζε να ξεδιπλώνεται η ιστορία σιγά σιγά και μετά από παρότρυνση δικών μου ανθρώπων το έστειλα για αξιολόγηση σε εκδοτικό οίκο. Κι έτσι ξεκίνησε το ταξίδι μου στον κόσμο της συγγραφής.


 2)Συστήστε μας με λίγα λόγια το βιβλίο σας «ΙΣΚΙΟΣ ΣΤΟΝ ΚΑΘΡΕΠΤΗ-Σκοτεινές μνήμες». Ποια ήταν η πηγή έμπνευσης αυτού του μυθιστορήματος?


Το βιβλίο μου «Ίσκιος στον καθρέπτη – σκοτεινές μνήμες» είναι ένα βιβλίο που έχει μέσα μυστήριο, αλήθειες, αγωνία και ανατροπές. Είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ, κι όταν αναφέρω τον όρο θρίλερ δεν εννοώ την έννοια τρόμου, αλλά το μυστήριο που υπάρχει μέσα στην ιστορία και η αγωνία που προκαλεί τον αναγνώστη να διαβάσει και την επόμενη σελίδα για να δει τι θα γίνει στην συνέχεια. Είναι μια ιστορία που δείχνει πώς μπορεί μια αρμονική ζωή σε ένα ειδυλλιακό τοπίο, να πάρει εντελώς απότομα στροφή και να γίνει καταστροφική και .. γιατί όχι;… εφιάλτης. Παρουσιάζει αυτό ακριβώς που λέει ο λαός πως «όσα φέρνει η ώρα δεν τα φέρνει ο χρόνος». Και σ’ αυτήν την περίπτωση μιλάμε για ένα απλό κλικ. Ένα απλό κλικ που άλλαξε τις ζωές όλων μέσα σε ένα κλάσμα του δευτερολέπτου. Πώς μπορεί η αγάπη να κρύβει μέσα της την διαστρεβλωμένη πλευρά της…. Μιλά για τα παιχνίδια του μυαλού. Και πως το ανθρώπινο μυαλό είναι σαν τον καθρέφτη. Αλλιώς είναι όταν εκείνος είναι άθικτος κι αλλιώς όταν ραγίσει… Βασίζεται σε ένα πραγματικό γεγονός. Κι ήρθα εγώ να το παντρέψω με την μυθοπλασία κι έχουμε το αποτέλεσμα αυτό.


3)Ποια θεωρείται ότι είναι τα δυνατά του στοιχεία? 


Αυτά που προανέφερα. Η αγωνία, το μυστήριο, όπως επίσης οι πολλές ανατροπές αλλά και το απροσδόκητο τέλος, οι έντονες περιγραφές στα συναισθήματα των ηρώων αλλά και των πράξεών τους και η αμεσότητά του που κάνει τον αναγνώστη πρωταγωνιστή της ιστορίας ή «θεατή» μιας φανταστικής ταινίας.


4)Ποιο είναι το μήνυμα που θέλετε να αποκομίσει ο αναγνώστης σας.


Πως το μυαλό του ανθρώπου είναι το κλειδί σε όλα τα μυστήρια. Πως οι ανθρώπινες σχέσεις είναι τόσο σημαντικές που μπορούν να επηρεάσουν την πορεία ενός ανθρώπου στην ζωή. Και τέλος, η αγάπη. Καμιά φορά η έννοια της αγάπης μπορεί να διαστρεβλωθεί. Ένα κλικ χρειάζεται… μονάχα ένα κλικ του μυαλού για να θολώσει η εικόνα της και να αλλάξουν όλα μέσα σε μια στιγμή.


 5)Πως αποφασίσατε τον τίτλο του βιβλίου, υπήρξε κάποιος άλλος που απορρίφθηκε?


Όχι, δεν υπήρξε άλλος. Ήταν ο πρώτος που μου ήρθε στο μυαλό ο οποίος συνδέεται άμεσα με την ιστορία. Έχει πρωταρχικό ρόλο και με την κυριολεκτική σημασία του ως αντικείμενο, αλλά και μεταφορικά ως έννοια. Υπάρχει καθρέπτης, υπάρχει και ίσκιος. Κι εμείς καλούμαστε να αναζητήσουμε την ταυτότητα του ίσκιου μέσα σ’ αυτόν. Απλά, θα πρέπει να είμαστε προετοιμασμένοι για την ανακάλυψη, αποκάλυψη αλλά και μεγάλη ανατροπή…


6) Πείτε μας πως προέκυψε η συνεργασία σας, με τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΥΔΡΟΠΛΑΝΟ.


Τις εκδόσεις Υδροπλάνο τις γνώρισα μέσα από έναν φίλο μου συγγραφέα, τον Ηλία Στεργίου, όπου παρευρέθηκα στην παρουσίαση του δικού του βιβλίου. Κι εκεί συνάντησα έναν υπέροχο άνθρωπο, την κυρία Αναστασία Κορινθίου, υπεύθυνη αξιολόγησης έργων των εκδόσεων Υδροπλάνο, που με την αμεσότητά της, τον ενθουσιασμό μικρού παιδιού που διέκρινα να καθρεφτίζεται στα μάτια της και τέλος ο τρόπος που μιλούσε για τα βιβλία που έδειχνε την αφοσίωση και την αγάπη σε αυτό που κάνει, με κέρδισαν αμέσως. Δεν θέλω και πολύ ως συναισθηματικό άτομο που είμαι όπως σας είπα και πιο πάνω. Την έβαλα μέσα στην καρδιά μου και σκέφτηκα πως μόνο με τέτοιους ανθρώπους θέλω να συνεργάζομαι. Που αγαπούν και σέβονται όχι μόνο τα έργα των συγγραφέων αλλά και τους ίδιους. Κι αυτό το είδα και στην υπέροχη δουλειά που είχαν κάνει ως εκδοτικός στο βιβλίο του φίλου μου. Προσεγμένη δουλειά που η αγάπη ξεχείλιζε από κάθε σελίδα του βιβλίου. Όμορφο εξώφυλλο, σωστή επιμέλεια και σελιδοποίηση. Πίσω από όλα αυτά, κρύβεται μια ομάδα ανθρώπων που δουλεύει για να υπάρχει αυτό το αποτέλεσμα. Κι αυτήν την ομάδα, εγώ ήθελα να την γνωρίσω. Μου εμπνέει εμπιστοσύνη και πιστεύω σ’ αυτήν. Κι έτσι, σκέφτηκα να στείλω το δικό μου έργο προς αξιολόγηση με την ελπίδα να γίνω κι εγώ μέλος αυτής της υπέροχης ομάδας. Μιας ομάδας δυνατής που μόλις πρόσφατα έκλεισε τα δύο χρόνια παρουσίας στον κόσμο το βιβλίου. Μα μπήκε τόσο δυναμικά στον χώρο αυτό που η καθημερινή της εξέλιξη δείχνει μόνο προς μια κατεύθυνση. Στην άνοδο και στην επιτυχία. Ποιος , λοιπόν, δεν θα ήταν περήφανος να ανήκει σε αυτήν την ομάδα; Και πόσο μάλλον από την αρχή της δημιουργίας της σχεδόν. Είμαι ευγνώμων που ανήκω κι εγώ στις εκδόσεις Υδροπλάνο και νιώθω πολύ τυχερή που βρίσκομαι ανάμεσα σε ανθρώπους που αγαπούν πραγματικά το βιβλίο κι αγκαλιάζουν τους δημιουργούς τους.


7)Διαβάζετε τα βιβλία σας μετά την έκδοση τους? Αν τα διαβάζετε θα θέλατε να αλλάξετε κάτι στην ιστορία σας?


Ναι, τα διαβάζω. Μέχρι στιγμής, όχι. Δεν μου έχει τύχει κάτι τέτοιο. Να θέλω να αλλάξω κάτι στην ιστορία. Και πιστεύω πως δεν πρόκειται να συμβεί στο μέλλον, χωρίς να θέλω να είμαι απόλυτη. Απλά, εγώ είμαι το μέσον για να πουν την ιστορία τους οι ήρωες που κατοικούν μέσα στο μυαλό μου. Εφόσον επιθυμούν να γίνει γνωστή η ιστορία τους με τον τρόπο που τους εκφράζει καλύτερα, αυτό θα γίνει.


8)Μιλήστε μας για την ΜΑΡΙΑ ΔΑΜΙΑΝΑΚΟΥ, για να την γνωρίσουμε καλυτέρα.


Είμαι μια γυναίκα που αγαπά την ζωή κι απαντά με καρδιοχτύπι στην αρχή αλλά μετά με χαμόγελο στις δυσκολίες. Έχω έναν περίεργο συνδυασμό μέσα μου ευαισθησίας και δυναμικότητας. Κι αυτά με κάνουν ως μια πολύπλευρη προσωπικότητα, πολλές φορές πολύπλοκη και για εμένα την ίδια που καλούμαι να αποκωδικοποιήσω τα συναισθήματά μου σε μια δεδομένη στιγμή. Αυτό σημαίνει πως είμαι κυκλοθυμικό άτομο. Και πως ο συναισθηματικός μου κόσμος είναι ιδιαίτερα… συμπαγής. Δεν μπορεί να τον διασπάσει η λογική. Εξού και η μεγάλη φαντασία που έχω. Αυτό δεν σημαίνει πως δεν είμαι λογικό άτομο. Απλά, προχωρώ στην ζωή μου περισσότερο με γνώμονα την καρδιά παρά το μυαλό. Δίνω ιδιαίτερη σημασία στην δυναμική των ανθρώπινων σχέσεων. Γι’ αυτό κι όταν αγαπώ, αγαπώ με πάθος. Κι όταν πιστεύω σε μια φιλία, είμαι πιστή μέχρι τέλους. Όσο εύθραυστη κι αν είμαι ή δείχνω ως άνθρωπος, δεν τα παρατάω εύκολα. Παρ’ όλο που έχω επιμονή όμως, δεν έχω υπομονή. Όσο αδύνατον κι αν σας φαίνεται γιατί αυτά τα δύο χαρακτηριστικά πάνε συνήθως μαζί. Πιστεύω στον εαυτό μου, στις δυνάμεις του και στις δυνατότητές μου. Ξέρω ποια είμαι και τι μπορώ να κάνω. Έχω αυτογνωσία κι αυτό πιστεύω πως είναι το κλειδί στην ζωή. Γελάω πολύ! Ακόμα κι όταν κλαίω. Η δικιά μου θλίψη συνοδεύεται πάντα με ένα χαμόγελο. Γελάω κατάμουτρα στην ζωή όταν εκείνη πάει να μου την φέρει πισώπλατα. Θεωρώ πως έτσι ξορκίζω το κακό και τα εμπόδια που με αγγίζουν γίνονται ανώδυνα πια. Πιστεύω στους ανθρώπους. Εμπιστεύομαι εύκολα. Αλλά οτιδήποτε άλλο αφορά την ζωή, δεν το πιστεύω χωρίς έρευνα κι αποδείξεις. Είμαι αντισυμβατικό άτομο με επαναστατικές ιδέες προτάσσοντας ως όπλο ένα τριαντάφυλλο. Τα αγκάθια του πληγώνουν. Αυτές είναι οι αλήθειες μου. Τα ροδοπέταλα όμως είναι η ψυχή μου. Δεν βαδίζω πάντα με τις αλήθειες της κοινωνίας. Τα κοινωνικά στερεότυπα δεν συμβαδίζουν με τα δικά μου πιστεύω. Δεν μπαίνουν όλα μέσα σε ένα κουτί, γι’ αυτό και το μυαλό μου σκέφτεται έξω απ’ αυτό. Δεν φοβάμαι τον θάνατο. Πιστεύω στις μετεμψυχώσεις ενός ανθρώπου γι’ αυτό κι ελπίζω πως κάποια στιγμή, αργά ή γρήγορα, θα βρει την ευτυχία στον δρόμο του. Ίσως αυτό να σημαίνει πολύ απλά πως είμαι αισιόδοξη. Ίσως. Αν και όσο αισιόδοξη μπορεί να είμαι την μία στιγμή, άλλο τόσο απαισιόδοξη μπορώ να γίνω την επόμενη. Και τέλος, πιστεύω πολύ στην μοίρα. Πως όλα είναι γραμμένα να ακολουθήσουν μια συγκεκριμένη πορεία στην ζωή ενός ανθρώπου.


 9) Επόμενα συγγραφικά σχέδια. Τι να περιμένουμε από εσάς και πόσο σύντομα ?


Έχω ήδη ολοκληρώσει το επόμενο βιβλίο μου. Άρα, μέσα στους επόμενους μήνες ευελπιστώ να γνωρίσετε και τη νέα μου δουλειά. Αυτό θα είναι ένα διαφορετικό ταξίδι. Πάλι θα είναι ψυχολογικό θρίλερ αλλά με αλληγορικά στοιχεία μέσα κι αρκετή φαντασία. Όπως όλα μου τα βιβλία, έτσι κι αυτό θα κρύβει πολλά μηνύματα μέσα στις σελίδες του. Επίσης, έχω σκοπό να συνθέσω μια συλλογή διηγημάτων που θα περιέχει πολλά είδη μέσα. Θα ξεκινά από ένα παραμύθι με κοινωνικό μήνυμα και θα καταλήγει σε μια ιστορία τρόμου. Αλλά, αυτά είναι μόνο η αρχή. Η έμπνευση είναι ανεξάντλητη και ήρωες νέων ιστοριών ξεπετάγονται σαν μικρά ανθάκια μέσα στο μυαλό μου καθημερινά.


10)Ποια θεωρείτε ως την πιο σημαντική, ίσως και ανεξάντλητη, «πηγή ιδεών» για έναν συγγραφέα;


Την ίδια την καθημερινότητα. Η οποία περιλαμβάνει τα πάντα. Εικόνες, αισθήσεις, μυρωδιές. Και τώρα που είπα μυρωδιές, δεν θα παραλείψω να αναφερθώ και στις αναμνήσεις. Τα βιώματα επίσης δίνουν πολλή τροφή στην έμπνευση ενός συγγραφέα. 


Τελειώνοντας με τις ερωτήσεις θα ήθελα να ευχαριστήσω για ακόμη μια φορά και θα ήθελα  να μας πείτε που και πως μπορούμε να βρούμε εσάς και το βιβλίο σας.

 Το βιβλίο μου «Ίσκιος στον καθρέπτη – σκοτεινές μνήμες» κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Υδροπλάνο και μπορείτε να το βρείτε σε όλα τα βιβλιοπωλεία (φυσικά και online) όπως και στο online βιβλιοπωλείο των ίδιων των εκδόσεων.

Όσο για μένα…. Εμένα μπορείτε να με βρείτε …παντού.. Κυκλοφορώ σαν αερικό.. οσμίζομαι τον αέρα και παίρνω ιδέες… Τρυπώνω στις καρδιές των αναγνωστών και κλέβω κομμάτι του δικού τους εαυτού για να το βρουν μέσα στις σελίδες των βιβλίων μου. Αλλά όποιος θέλει να με βρει με τον εύκολο τρόπο, τον πραγματικό κι όχι εκείνον του φανταστικού μου κόσμου, τότε δεν έχει παρά να με ψάξει στα κοινωνικά δίκτυα και να τρυπώσει εκείνος στον δικό μου μικρόκοσμο. Να με γνωρίσει, να με ρωτήσει, να επικοινωνήσει μαζί μου και θα χαρώ πολύ να γίνουμε φίλοι.

Σας ευχαριστώ πολύ για την όμορφη συζήτηση που είχαμε.

 



Ίσκιος στον καθρέπτη
ΜΑΡΙΑ ΔΑΜΙΑΝΑΚΟΥ
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΥΔΡΟΠΛΑΝΟ

2005. Μια κρύα νύχτα του χειμώνα η Τζένη δέχεται την επίσκεψη των τριών κολλητών της φίλων. Περνούσαν όμορφα, όταν ένας απ’ αυτούς προτείνει να διηγηθούν ιστορίες τρόμου. Πρώτος ο ίδιος αφηγείται μια ιστορία για ένα «στοιχειωμένο σπίτι», το οποίο δεν είναι άλλο από εκείνο που βρίσκονταν ήδη, το σπίτι της Τζένης. «Όλα ξεκίνησαν μέσα σ’ αυτό εδώ το σπίτι το 1955, όταν ο Δημήτρης και η Άννα…» Αρχικά, ήταν μια ιστορία αγάπης. Και μετά… Μετά, άλλαξαν όλα. Η καταδίκη, ο εγκλεισμός σε ψυχιατρική κλινική κι ένα αβέβαιο μέλλον οδηγούν στην παράνοια. Πώς μια αναδρομή στο παρελθόν ξυπνάει φαντάσματα, γεννά εμμονές και δημιουργεί νέους εφιάλτες; Ποιες σκιές κρύβονται στο γυαλί ενός καθρέφτη; Τι θα συμβεί όταν ο καθρέφτης ραγίσει;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

θα χαρώ να διαβάσω τα σχόλιά σας!

Adbox

@templatesyard